2020-08-06, 09:02
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD:s läsande av FUP på sin brits måste ha varit en skräckupplevelse för honom. Klart att LW inte berättade allt för honom, han tyckte tom att hon skulle berätta sina tankar. 100% var det... om det ens räckte, jösses vilken jubelidiot.

Tänk vad han måste ha vridit sig i ångest för att inte ha möjlighet att skicka några SMS till de som uttalat sig. Dessutom med vetskap om att FUP kan läsas av alla som är intresserade, geo-vänner, grannar, denna tråd mm... allt blir avslöjat.

Många sanningar fick han sig till livs, inte bara om LW utan även HD som han trodde han hade runt sitt lillfinger. Läser att JG ringt upprepade ggr till polisen upprörd på natten om att de ska leta hemma hos HD efter LW.

Många "förhör" har nog HD blivit utsatt för efter att han blev släppt... hur många gånger hade ni sex, tänkte du på mig under akten, vem var du otrogen med före, under äktenskapet (som HD sagt i förhöret med polisen).

Det blir inget enkelt liv för SD även om de inte får fram tillräckligt med bevis för inlåsning. Hur ska någon kunna lita på denna "man"? HD (SOA) verkar blunda hårt men litar hon/de på honom innerst inne? Är det något dessa två diskuterar eller tiger de även sinsemellan för att det är för obekvämt samtalsämne?
Det där tycker jag är svårt, att förstå hur han reagerar och på vad. Det är så lätt att tänka in sig själv i hans ställe (i alla fall för mig) och anta att: Han reagerar säkert som jag skulle ha reagerat. Han fick kanske ångest av läsningen, men inte av samma orsaker som jag skulle ha blivit?! Undrar om han någonsin ha fått den där kalla duschen som sköljer över mig om jag blir avslöjad med något jag tycker är särskilt pinsamt, om han någonsin drabbas av självförebråelser och dåligt samvete som jag kan göra över ganska små saker? Hans ångest handlar nog mer om kontrollförlust och om att ha blivit berövad på möjligheten till transaktioner gentemot dem han uppfattar att de har gått emot honom. Inte pinsamt att bli avslöjad, utan kränkande att bli berövad på position? Eller har jag gjort så där igen nu att jag har gjort honom till en välregisserad Hannibal lecter, en övermänniskorobot?
Citera
2020-08-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det där tycker jag är svårt, att förstå hur han reagerar och på vad. Det är så lätt att tänka in sig själv i hans ställe (i alla fall för mig) och anta att: Han reagerar säkert som jag skulle ha reagerat. Han fick kanske ångest av läsningen, men inte av samma orsaker som jag skulle ha blivit?! Undrar om han någonsin ha fått den där kalla duschen som sköljer över mig om jag blir avslöjad med något jag tycker är särskilt pinsamt, om han någonsin drabbas av självförebråelser och dåligt samvete som jag kan göra över ganska små saker? Hans ångest handlar nog mer om kontrollförlust och om att ha blivit berövad på möjligheten till transaktioner gentemot dem han uppfattar att de har gått emot honom. Inte pinsamt att bli avslöjad, utan kränkande att bli berövad på position? Eller har jag gjort så där igen nu att jag har gjort honom till en välregisserad Hannibal lecter, en övermänniskorobot?

Självförebråelser och dåligt samvete tror jag inte SD lider av. Däremot när han läste FUP så saknade han säkert sin mobil som normalt var fastklistrad i hans hand (utom när han var ute och träffade på några skumma män).

Kontrollförlust var nog ett stort aber för SD och när han satt i finkan tappade han alla möjligheter att försöka ställa allt till rätta.

Han kunde inte ens hålla sig från att skicka SMS till en granne som cyklade förbi honom som han misstänkte inte ville ha någon kontakt (som MG). Ingen som helst förståelse för någon annans känslor.
Stackars granne som får SMS från någon hen inte ville ha kontakt med.

Om SD blir frikänd, undrar hur många hus i området som kommer ut på Hemnet?
Citera
2020-08-06, 11:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker på J*enny, men om hon pratar om våld vet jag inte.

Jag tänkte mest på skuldförskjutningen i mitt inlägg, ansvaret för att mordet sker.

Om jag skrev något om våld, så menade jag med betoning på det psykiska våldet, även om det förekommit även visst fysiskt våld också.

Om du menar att SD skall ha misshandlat LW så får du nog luta dig mot något annat än Jenny Foleys vittnesmål, men den mer intressanta frågan är ju vad åklagaren har för inställning här. Påstår åklagaren att SD skall ha misshandlat LW, och på vilka uppgifter grundar hon i så fall den inställningen?
Senast redigerad av Draifos 2020-08-06 kl. 11:15.
Citera
2020-08-06, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ni lever i kraftig förnekelse om vem Lena var och vad hon utsatte sin omgivning för och borde verkligen skämmas för att hela tiden mygla undan vilka otäcka risker Lena utsatte sin omgivning för.

Det förstör tråden om vi ska diskutera era fantasifoster och inte om den autentiska Lena.

Varenda uppgift om Lena som via FUP visat sig vara sann har ni förvrängt och försökt ljugit bort. Nu kommer knäppnöten att ljuga om att Lena inte alls skivit dessa rader, att dom är bakdaterde, inte handlat om olyckan utan var ur en bok Lena skrev på om voltade bilar på 51:an

Tack Schazz.
Varför är det så viktigt att mygla bort hur elak, farlig och skrupellös Lena var?

Det är inte vackert att tumma på sin heder pga, skitnödighet över att ge Lena skuld till sin egen död.

Lenas RÄTTA personlighet är avgörande för att förstå anledningen att mördaren så våldsamt slog ihjäp henne.
Lena var en farlig människa.

Menar du att hon iscensatte mordet på sig själv?
Citera
2020-08-06, 12:39
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, men du skriver bara självklara saker. Det är olagligt att mörda. Det vet alla redan. Ibland finner domstolen förmildrande omständigheter, eller försvårande omständigheter som påverkar strafföljden. Inget nytt under solen. Detta mantra om skuld sköter rättsystemet. Även om de hellre friar än fäller, kan en människa ändå vara skyldig. Diskussionerna blir så förenklade av att diskutera städning, ekonomi, eller hobbies. Det är inte dessa aspekter som utlöser mordet, utan andra saker.

Det är on topic för tråddeltagare att diskutera motiv kopplat till brottet, eller hur det eventuellt kunde undvikas och det tänker jag fortsätta med. Så, för att förstå ett brott behöver man resonera kring vad som motiverar en mgm att utföra ett mord. I detta fall tror jag att det står mycket på spel som mördaren inte är beredd att avstå från eller låta gå förlorat.

Inte heller förstår jag mgm som benägen att låta sig påverkas, då jag tror att han aldrig sträcker sig utåt, ber om hjälp, eller söker stöd. Typiskt manligt beteende, man löser sina egna problem, istället för att diskutera och ta in andra synsätt och perspektiv. Kvinnor bollar gärna, ber om hjälp, eller frågar om vägen, medan män ofta sätter en ära i att vara lösningsfokuserade.

Det här anser jag också stöds av innehåll i Fup. Ingenstans kan man läs att S anförtror sig åt en vän eller närstående, medan Lena gör motsatsen.

Under de tre senaste åren mellan 2015-2018 har S full marknadsservice och familjeliv på G igen. H har kvicknat till och nu ångrar S alla sina löften till Lena och vill backa ur. Han vill istället ha en bästis med benefits inkluderat. Han vänjer sig vid detta och trivs med dubbellivet. Lena levererar, även om hon från och till är missnöjd, känner sig utnyttjad och önskar mer. Hon försöker skaffa sig en annan fungerande relation, men de misslyckas ofta, och är mest temporära. Hon återgår därför ständigt till S. Hon menar att han är som knark för henne.

Detta leder till att Stefans övertag intensifieras och han agerar nu som att allt är på hans villkor. Från och till accepterar L, men sedan kommer protesterna. Så småningom hoten 2017-2018 om ett andra avslöjande. Nu, handlar det inte längre så mycket om kärleksförklaringar längre.

Lena ville var exklusiv i Stefans ögon, men precis som han kontrollerar och manipulerar H, försöker han med L. Mönstret återkommer, och L inser att hennes dröm om att han skulle bli annorlunda om de två levde tillsammans mest var ett fåfäng dröm.

Så hon bli höggradigt kränkt och sårad, och vill nu kontrollera S och låta honom känna sig utnyttjad, och kontrollerad, så som han behandlat henne.

Så en kväll, några lätta smatter på rutan, en sväng till cachen, 17 hammarslag som inte gör jobbet halvdant, utan övertygande.

Urusel polisinsats, Ingen Dna på brottsplatsen, inget mordvapen i sikte, och då friad i tingsrätten.

.

Så jävla bra skrivet! Är helt enig med dig.

Det är snarare en regel än ett undantag att mord på kvinnor i relation med psykopatman sker just när kvinnan börjar dra sig ur det hela.
Ingen lämnar en psykopat ostraffat -i den frågan är psykopaten orubbligt bestämd.
Citera
2020-08-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Så jävla bra skrivet! Är helt enig med dig.

Det är snarare en regel än ett undantag att mord på kvinnor i relation med psykopatman sker just när kvinnan börjar dra sig ur det hela.
Ingen lämnar en psykopat ostraffat -i den frågan är psykopaten orubbligt bestämd.
Mer rätt än så blir det nog inte. Det farligaste en kvinna kan göra är att flagga för att man är på väg ifrån idioten. Då skriver man på sin dödsdom. Vi har många sådana förövare i landet. Både invandrade och svenska förorättade män.

I Lund hade vi en kvinna i ett badkar. Hon ville skiljas. Hon dränktes. En man sköt sin fru i ett parkeringshus, hon ville skiljas. Billy Fagerströms Tova hade gjort slut. Han slog ihjäl henne. Tishkos Wilma gjorde slut - hon blev dödad och styckad. Lotta hade tankar på att göra slut, det visste Martin - han var galen av svartsjuka och misshandlade henne till döds. Jag nämner inte Lena här.

Ovan nämnda är bara dom jag snabbt lyckas plocka fram minnet. Det är ALDRIG kvinnans fel. ALDRIG. Snor-Johan, Smhf och Gloria har nu i två år försökt få det att det är Lenas eget fel. Kvinnorna skall skylla sig själva. Det är ALDRIG mannens fel. Han gör uppenbarligen det han måste göra.

Det dödas i genomsnitt 13 kvinnor varje år i nära relationer.l Kvinnans fel antagligen. Blir bara så trött.
Citera
2020-08-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du mfl, lever i kraftig förnekelse om vem Lena var och vilka risker hon tog inte bara med sitt eget liv utan även med sina barns liv. Ska det vara så svårt att förstå kopplingen till mordet när hon spelade rysk rolett med liv?

Nu får du fn mig ge dig! Du anklagar mig för att leva i kraftig förnekelse. Hur stödjer du ditt uttalande? Jag ställde en fråga till Medinsyn och inte till dig. Hur har din felaktiga slutsats om mig att göra min fråga till Medinsyn?

Ja, L spelade rysk roulette med sitt liv när hon inte lyckades släppa taget om S och alla som väljer att umgås med S spelar roulette med sina psyken och liv. Särskilt nu när sannolikt de flesta fått en inblick om vilken störd människa S är.
Citera
2020-08-06, 16:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nu får du fn mig ge dig! Du anklagar mig för att leva i kraftig förnekelse. Hur stödjer du ditt uttalande? Jag ställde en fråga till Medinsyn och inte till dig. Hur har din felaktiga slutsats om mig att göra min fråga till Medinsyn?

Ja, L spelade rysk roulette med sitt liv när hon inte lyckades släppa taget om S och alla som väljer att umgås med S spelar roulette med sina psyken och liv. Särskilt nu när sannolikt de flesta fått en inblick om vilken störd människa S är.

Den som spelar rysk roulette med andras liv är ju SD egentligen. Hur nära har det varit tidigare i hans liv att någon fått stryka med?

Det finns en anledning till att det skapas gärningsmannaprofiler i fall där man inte har någon misstänkt.

Visst tittar man på riskfaktorer i den mördades liv. Det kan handla om t ex skulder, osämja eller missbruk.

Aldrig har jag hört eller läst om att man utreder om offret har skakat en matta för litet eller om det har hittats rapporter om dikeskörningar 7 år bakåt i tiden.

Sådana djupgrävningar i offrets liv (som är så oväsentliga för brottet) från skribenter i tråden har antagligen själva stora problem med sin identitet, människo/kvinnosyn, är lättkränkta och hatiska i allmänhet eller är här i ärenden åt mgm eller dylikt.
Citera
2020-08-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den som spelar rysk roulette med andras liv är ju SD egentligen. Hur nära har det varit tidigare i hans liv att någon fått stryka med?

Det finns en anledning till att det skapas gärningsmannaprofiler i fall där man inte har någon misstänkt.

Visst tittar man på riskfaktorer i den mördades liv. Det kan handla om t ex skulder, osämja eller missbruk.

Aldrig har jag hört eller läst om att man utreder om offret har skakat en matta för litet eller om det har hittats rapporter om dikeskörningar 7 år bakåt i tiden.

Sådana djupgrävningar i offrets liv (som är så oväsentliga för brottet) från skribenter i tråden har antagligen själva stora problem med sin identitet, människo/kvinnosyn, är lättkränkta och hatiska i allmänhet eller är här i ärenden åt mgm eller dylikt.

Ja, S gillar nog rysk roulette. Nu har han klivit över barriären från tanke till handling och gillade blodsmaken i munnen?

Jag vill veta mer om den misstänktes bakgrund. Finns det inga läsare som känt S innan han blev ihopslimmad med simmerskan H och som sett hans sadistsidor som vi har sett i chatter, förhör och hånflin i rättssalen?
Citera
2020-08-06, 17:10
Medlem
Draifoss avatar
Här ett scenario som troligen kunde uteslutas redan tidigt i utredningen utifrån att varken veckodag eller klockslag verkar stämma:
Citat:
Antalet personrån ökar kraftigt i Örebro - polisen avråder från att gå ensam
---
Rånen i staden utförs mestadels i de centrala delarna på onsdagar, torsdagar och fredagar mellan kl 20 och 23. Gärningsmännen beskrivs som i åldrarna 18-25 och agerar ofta i grupp. Man är bland annat ute efter klockor, smycken, mobiltelefoner AirPods och märkeskläder.

https://samnytt.se/antalet-personran-okar-kraftigt-i-orebro-polisen-varnar-allmanheten/
Citera
2020-08-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ja, S gillar nog rysk roulette. Nu har han klivit över barriären från tanke till handling och gillade blodsmaken i munnen?

Jag vill veta mer om den misstänktes bakgrund. Finns det inga läsare som känt S innan han blev ihopslimmad med simmerskan H och som sett hans sadistsidor som vi har sett i chatter, förhör och hånflin i rättssalen?
Nej, det verkar inte finnas några barndomsvänner alls. AM skulle vara gammal simmarkompis, men annars tomt och det vi hört är bara om barnet som skadat sig efter att SD stuckit en pinne i hans cykelhjul, resp brodern som blev slagen medsn föräldrarna tittade på.
Citera
2020-08-06, 17:24
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Här ett scenario som troligen kunde uteslutas redan tidigt i utredningen utifrån att varken veckodag eller klockslag verkar stämma:
Jomenvisst. Nu löste du mordet på LW! ...och blodet på tvättmaskinen var sylt, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in