2020-05-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Inte som kommit fram. Han lär ska ha stött på barnens kompisars mammor och försökt m ngn fling i dykklubben ( som han skrev Döda, döda meddelanden till), men inte mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
What? Vart kan man läsa om de meddelandena? Döda döda?

Som jag minns det så skrev han "Svara svara".
Citera
2020-05-24, 14:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Den sovande mannen i soffan kanske redan blivit tillfredsställd, sen var det dags för nr två.

Kallar du detta oskyldigt när dottern säger i förhör att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma, och anledning till konflikt mellan dem.

Aktb 146 s 67:

E*ster tillfrågas om mammas eventuella pojkvänner. E*ster uppger att det är oklart. Det har varit några killar som ibland har varit hemma hos dem och även sovit över. Mamma har inte berättat så mycket om dem, hon har sagt om de olika killarna att hon inte vet hur det ska bli, vi får se. E*ster säger att det har varit en massa olika killar och de har kommit och gått lite. Ibland har någon varit där och sedan försvunnit, sedan kommer den tillbaka igen. E*ster har inte fått uppfattningen att mamma haft något fast förhållande över någon längre tid. E*ster vet inte vem som mamma senast hade någon typ av relation med. E*ster har ibland frågat men mamma har aldrig lämnat några ordentliga svar. E*ster berättar om ett tillfälle under vintern/våren-18 när hon kom hem till mamma för att hämta en tröja. Det var pappavecka och alla tre barnen var hos pappa. När hon kom in så möttes hon av en kille som låg i soffan och sov, när hon sedan kom upp till sitt rum så låg mamma och en främmande kille i E*sters säng. E*ster säger att hon hade försökt att ringa innan hon kom dit eftersom det var deras överenskommelse, hon fick inget svar och gick in i huset ändå. E*ster tyckte ändå att det var jobbigt att mamma och den där killen låg i hennes säng. Mamma sa senare att det var en kille från Stockholm, hon fick aldrig veta något namn på killen. E*ster säger att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma och anledning till konflikt mellan dem

För det första var det väl även LW:s säng, när inte EW var där?

För det andra tycker jag att början på ditt inlägg är ett helt ogrundat och vidrigt uttalande.

För det tredje kan det ju lika gärna ha varit så att SD var LW:s hallick och skickade dit kunder och tog alla pengarna så att han skulle kunna bekosta alla ”tusen miljoner” kaninhinder? Eller?

Med detta sagt lämnar jag den här delen av diskussionen, inte för att du övertygat mej om något, utan för att jag finner den tarvlig.
Citera
2020-05-24, 14:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som jag minns det så skrev han "Svara svara".
Som jag minns det skrev han båda delarna, i alla fall med den innebörden, typ.
Citera
2020-05-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Just detta du citerade handlade om den 14/5.
Men, jag tror ännu att den 11/5 träffades de på kontoret vid lunchtid.
Ja, det var ungefär det jag menade. Mest att det inte borde finnas skäl att ljuga om just det där.
Citera
2020-05-24, 14:46
Medlem
Citat:
Som jag minns det skrev han båda delarna, i alla fall med den innebörden, typ.

Kanske, men det här hittade jag.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jo. Har också funderat vilken typ av trakasserier LW blev utsatt för av SD, som hon polisanmälde men drog tillbaka. Kan det vara som med tjejen i dykbloggen att han sett LW geocacha med någon annan, skrivit och kallat henne för oanständiga saker och avslutat med SVARA, SVARA, SVARA, SVARA!
Citera
2020-05-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ja, så klart, någon måste ju städa ur pannan

Pannan va en av orsakerna till städningen, det hade rykt in, vilket fått
ett av barnen att i panik tömma en pulversläckare, vilket skitar
ner något otroligt.
Citera
2020-05-24, 14:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Jo. Har också funderat vilken typ av trakasserier LW blev utsatt för av SD, som hon polisanmälde men drog tillbaka. Kan det vara som med tjejen i dykbloggen att han sett LW geocacha med någon annan, skrivit och kallat henne för oanständiga saker och avslutat med SVARA, SVARA, SVARA, SVARA!
Han skrev väl i den att ”jag kan/vill döda” också.
Vilket så klart var davidssonska för att han tyckte mycket om den tjejen.
Citera
2020-05-24, 14:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Pannan va en av orsakerna till städningen, det hade rykt in, vilket fått
ett av barnen att i panik tömma en pulversläckare, vilket skitar
ner något otroligt.
Jepp.

Och SD som hade licens/certifikat (?) för att sota skickade upp svärfar SOA, 65-ish - utan licens/certifikat - på taket för att sota, medan SD gjorde jobbet med pannan.

Förmodligen av ren omtanke.
Citera
2020-05-24, 15:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det var väl att han dök upp hipp som happ ibland. Förhörsprotokollet finns ju i FUP, på direkt ställd fråga om hon hade klargjort att hon inte gillade att han bara dök upp så svarade hon nej, för ibland var det ju ok. Han kunde ju köpa dyra presenter, någon gång hade han väl installerat ett bättre högtalarsystem till tv eller stereo. Det hon var rädd för att skulle hända var väl att det skulle komma ut att hon som pastor ligger med grannen, för hon gör ju inte sådant.
Citera
2020-05-24, 15:00
Medlem
Citat:
Han skrev väl i den att ”jag kan/vill döda” också.
Vilket så klart var davidssonska för att han tyckte mycket om den tjejen.

Som sagt kanske, jag vet inte, inget är omöjligt när det gäller SD.

Det sista får stå för dig.
Citera
2020-05-24, 15:05
Medlem
Citat:
Jepp.

Och SD som hade licens/certifikat (?) för att sota skickade upp svärfar SOA, 65-ish - utan licens/certifikat - på taket för att sota, medan SD gjorde jobbet med pannan.

Förmodligen av ren omtanke.

Nu va han ju skild från HD så meningen kanske inte va att
gubben skulle drutta ner från taket
Citera
2020-05-24, 15:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
OM nu gräsmattan vattnades, och OM nu någon granne stängde av vattenspridaren (here we go again, ständigt denna spridare) så undrar jag fortfarande:
Vem var det som gjorde det?
Är det vanligt att man stänger av sin grannes vattenspridare? Är det inte grannen själv som bestämmer hur länge hen vill vatna?
Eller var det kanske Mållgan som var framme och hjälpte till?

Om det är bevattningsförbud så finns det nog de som stänger av vattenspridare, finns få saker som är så onödigt som att vattna gräsmatta om man oroar sig för att grundvattnet inte ska räcka (om än inte ta slut kan det bli så lågt att det blir otjänligt att dricka om mineralsammansättningen förändras markant) . Än mer om det är gemensamt ägd enskilt vatten i samfällighet. Men antagligt har de kommunalt vatten som givetvis kan ha bevattningsförbud också. Det har ju inte varit ovanligt de senaste somrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in