Citat:
Det där tycker jag är svårt, att förstå hur han reagerar och på vad. Det är så lätt att tänka in sig själv i hans ställe (i alla fall för mig) och anta att: Han reagerar säkert som jag skulle ha reagerat. Han fick kanske ångest av läsningen, men inte av samma orsaker som jag skulle ha blivit?! Undrar om han någonsin ha fått den där kalla duschen som sköljer över mig om jag blir avslöjad med något jag tycker är särskilt pinsamt, om han någonsin drabbas av självförebråelser och dåligt samvete som jag kan göra över ganska små saker? Hans ångest handlar nog mer om kontrollförlust och om att ha blivit berövad på möjligheten till transaktioner gentemot dem han uppfattar att de har gått emot honom. Inte pinsamt att bli avslöjad, utan kränkande att bli berövad på position? Eller har jag gjort så där igen nu att jag har gjort honom till en välregisserad Hannibal lecter, en övermänniskorobot?
SD:s läsande av FUP på sin brits måste ha varit en skräckupplevelse för honom. Klart att LW inte berättade allt för honom, han tyckte tom att hon skulle berätta sina tankar. 100% var det... om det ens räckte, jösses vilken jubelidiot.
Tänk vad han måste ha vridit sig i ångest för att inte ha möjlighet att skicka några SMS till de som uttalat sig. Dessutom med vetskap om att FUP kan läsas av alla som är intresserade, geo-vänner, grannar, denna tråd mm... allt blir avslöjat.
Många sanningar fick han sig till livs, inte bara om LW utan även HD som han trodde han hade runt sitt lillfinger. Läser att JG ringt upprepade ggr till polisen upprörd på natten om att de ska leta hemma hos HD efter LW.
Många "förhör" har nog HD blivit utsatt för efter att han blev släppt... hur många gånger hade ni sex, tänkte du på mig under akten, vem var du otrogen med före, under äktenskapet (som HD sagt i förhöret med polisen).
Det blir inget enkelt liv för SD även om de inte får fram tillräckligt med bevis för inlåsning. Hur ska någon kunna lita på denna "man"? HD (SOA) verkar blunda hårt men litar hon/de på honom innerst inne? Är det något dessa två diskuterar eller tiger de även sinsemellan för att det är för obekvämt samtalsämne?
Tänk vad han måste ha vridit sig i ångest för att inte ha möjlighet att skicka några SMS till de som uttalat sig. Dessutom med vetskap om att FUP kan läsas av alla som är intresserade, geo-vänner, grannar, denna tråd mm... allt blir avslöjat.
Många sanningar fick han sig till livs, inte bara om LW utan även HD som han trodde han hade runt sitt lillfinger. Läser att JG ringt upprepade ggr till polisen upprörd på natten om att de ska leta hemma hos HD efter LW.
Många "förhör" har nog HD blivit utsatt för efter att han blev släppt... hur många gånger hade ni sex, tänkte du på mig under akten, vem var du otrogen med före, under äktenskapet (som HD sagt i förhöret med polisen).
Det blir inget enkelt liv för SD även om de inte får fram tillräckligt med bevis för inlåsning. Hur ska någon kunna lita på denna "man"? HD (SOA) verkar blunda hårt men litar hon/de på honom innerst inne? Är det något dessa två diskuterar eller tiger de även sinsemellan för att det är för obekvämt samtalsämne?