2020-08-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Om de man hänger med har skyddsväst så kanske man ska kalkylera in risken, de har ju de med skyddsväst gjort iaf. (ok, 12 år etc men skyddsväst har man väl sällan bara för att vara cool?)

Du vet uppenbarligen mer än andra. Hängde offret med folk som kör väst?
Citera
2020-08-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Aha. Det var DÄR dom fuckade upp.
Skjuta oskyldiga är ok. Men dom borde ha tänkt på att deras hörsel kunde äventyras när dom sköt från rullande bil.
Alla som tänker sig drive-by tackar för varningen. Jävligt schysst att du delar med dig!

Det är inte bara hörseln, har du inte tränat på situationen eller har ordentliga hörselskydd så tappar du koncentrationen och vill avbryta oväsendet.
Citera
2020-08-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Syftar du på mig nu eller? Jag ber bara folk sluta diskutera något som har diskuterats 2000 gånger i den här tråden.
Hela tråden innehåller mest ”vad gjorde hon ute vi den tiden” ”var hon 12 eller 13” för de verkar ju ha jätte stor betydelse istället för att fokusera på att få fram vem GM e

Kanske är det personer som inte vill ha det fokuset? Som försöker förhindra, genom att trasha tråden, att det kommer fram vilka gmännen är?
Citera
2020-08-05, 19:50
Medlem
Citat:

Och. Att springa runt med väst handlar inte om risk. Det handlar om att se ball ut. 99% av västbärarna har noll hot men vill visa omgivningen vilka dom är och att dom har råd. Det är en förlängning på HM-tröja med SI-märke, Guccikeps eller adidasbrallor.
Citera
2020-08-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det är du som är en idiot som inte fattar att punani är en hårdvaluta hos gängen precis som i samhället i övrigt. Även om de här grabbarna hade det goda omdömet att inte knulla en 12-åring så kommer alltid groupies att finnas med som ett incitament i gangsterlivsstilen. Unga tjejer är lika medskyldiga till våldsutvecklingen i förorten som fransyskorna som frotterade sig med Wehrmachtsoldaterna och fick löpa gatlopp efter kriget.

Sedan vet vi inte om just denna flicka var denna typ av prospect, men det bör ju utredas av Flashbackdetektiverna. Naturligtvis tycker ingen det är "kul att hon dog" även om hon umgicks med fel typ av människor.

Så är det. Om tjejer slutade uppvakta våldsamma svin, skulle världen bli bättre.

Vem tolvåringen var vet jag inte.

Att tjejer fjäskar för våldsamma män och fascineras av dom, det vet jag däremot.

Jag tror inte denna stackars tjej var on the scene av en slump, men vi får se...
Citera
2020-08-05, 19:52
Medlem
Har den kända måltavlan tidigare dömts tillsammans med någon annan som råkar vara 21 år?

Kan gärningsmännen vara från Märsta?
Citera
2020-08-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Tror aldrig jag läst en tråd med så många inlägg och så lite fakta och otroligt mycket tyckande och spekulationer om allt från gängkoder till barnuppfostran.
Finns det någon sammanfattning om vad som har hänt förutom det uppenbara att ett barn tragiskt blivit skjuten?

Sammanfattningen är att skytten/skyttarna missade och råkade träffa en trolig hangaround till andra gänget.
Bilen de åkte i är hittad och delvis uppbränd. DNA etc finns inte dokumenterat än. Teorier om rivaliserande gäng som skyttar. Tyvärr finns det inte så mycket mer.

Intressantare diskussion i politiska tråden om varför SVT vinklar skulden på 12 åringen som borde varit hemma vid denna tid och andra som anser att i Löfvens Sverige går man inte säker oavsett ålder och tid.
Citera
2020-08-05, 19:59
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgk
Mamman heter enligt uppgift Susanne och nye mannen David/Dawid. Efternamn oklart.
Det finns en Daw*id Ostrow*ska, som jag tidigare gissade var morbror.
Kan det vara mammans nya man? Och att namnet Ostrow*ska är taget efter honom?
Citera
2020-08-05, 20:01
Medlem
Citat:

De två som var måltavlor hade skyddsväst enligt vittnen. Tjejen var alldeles för nära dessa då hon blev träffad. Sannolikheten för att hon hängde med dem en längre stund och därför var med när det small är betydligt större än att hon just denna sekund gick förbi. Vet inget mer än någon annan i tråden.
Citera
2020-08-05, 20:10
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Det finns en Daw*id Ostrow*ska, som jag tidigare gissade var morbror.
Kan det vara mammans nya man? Och att namnet Ostrow*ska är taget efter honom?

Susanne är ju mamman till skjutna flickans vän 🙈
Citera
2020-08-05, 20:20
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Har den kända måltavlan tidigare dömts tillsammans med någon annan som råkar vara 21 år?

När dom hittade bilen i Sollentuna gick mina tankar oxå direkt att gärningsmännen är från Märsta
Citera
2020-08-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Enligt tråden tror polisen det rör sig om en intern konflikt. Har någon i nätverket kopplingar till Märsta? Vem 21 åringen är vet vi ej ännu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in