2020-08-05, 16:01
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Ja och vilka kontrollmekanismer hade vi som privatperson haft om allt vart bakom sekretess?
Jag är övertygad om att det går att granska ett förehavande utan att för den skull behöva röja privat personers identiteteter.
Det fungerar i andra länder.
Vad som skiljer Sverige mot övriga länder är att här i Sverige så är graden på den personliga integriteteten godtyckligt satt, alla är inte lika värda.

Det har gett en atmosfär av folkdomstolar så långt att det till och med har blivit populär TV av det där storkäftade lekmän får stå till doms och det dom säger det gäller som sanning.
Citera
2020-08-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hon kanske inte var sugen på en macka?
Hon trodde säkert att hunden skulle skydda henne om hon mötte någon typ? Är väl ingen som går ut och tror att man ska träffas av en förlupen kula ens 3.30 på natten? För skjutningar har skett andra tider på dygnet mef.

Och du tror inte att det finns andra sorts kufar och går runt där på nätterna än just sådana som skjuter folk?
Citera
2020-08-05, 16:19
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att polisen är tvärkörd är känt sedan länge. Mot den massiva droghandeln, våldskulturen och skjutvapnen (ung 2 miljoner reggade och 200 000+ illegala inom Sverige) har Farbror Blå ingen chans.

Hur många poliser har vi? 20 000 om jag minns rätt. Denna lilla trötta poliskår kommer inte att förhindra att fler barn skjuts.

Och det är hemskt att säga, men 12-åringens död är inte förvånande.

I de trakter där hon bodde bejakar man en en hjärndöd våldskultur. Man hänger sig åt en kriminell livsstil. Självklart kommer en stackars unge att stryka med.

En 12-åring har inte heller en vuxen människas radar, sjätte sinne.

Om jag råkar på en hotfull situation i storstan reagerar jag. Jag noterar röster, kläder, bilar osv.
Hundratals gånger har jag bytt trottoar, hoppat av T-banetåg, scannat krogmiljöer osv.

Man ser sig för i S-holm.

En 12-åring klarar inte det. En 12-åring kan stå mitt i en totalt urballad situation, bland människor som ska undvikas, utan att fatta ett skit. Ett barn läser inte människor och hot.

12-åringar ska inte vara ute kl 03 i Norsborg. Men det vet väl de flesta.

Det finns uppskattningar som säger 2 miljoner illegala vapen i landet. Tullen hittade för ett par år sedan över 5000 grova vapen i ett och samma tillslag med muslimska brödraskapet som mottagare. Det har tystats ner rejält och är numer svårt att hitta offentlig information om. 2 miljoner illegala vapen känns inte orimligt med tanke på hur lätt det varit att föra in.

Har också för mig att Sverige efterfrågat 20 000 extra poliser. Trots sänkta krav och fler utbildningsplatser hade Sverige färre poliser 2019 än 2018. Trenden verkar vara att våra bästa poliser sökt sig ifrån polisyrket och endast de som inte landar andra tjänster stannar kvar.

I sveriges utbildningstakt är det många många år innan vi är i hamn.

NATO kommer att ha utfört sin plan långt innan dess.
Citera
2020-08-05, 16:19
Medlem
zocus avatar
Jag vet med säkerhet att polisen idag varit och kollat filmer (och visat intresse av vad de såg) från övervakningskameror på Rusta i Eriksberg. De har tydligen kameror ut emot vägen vid ICA Maxi.
Citera
2020-08-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Boender är så vitt jag har kunnat få reda på ett stödboende.

Så just att det ligger i Stälje kan man nog bortse ifrån.

Han är en botkyrkagrabb.
Tydligen haft enorma problem och levt jävel i nån skola han gick i.

Ok. Ja du har rätt att det är en återvändsgränd då.

Bra research du gjorde som hittade det matchande ärendet vill jag tillägga.
Citera
2020-08-05, 16:24
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipania37
OK - så du tror på allvar att ngn väntar med en AK4 på en 12-årig tjej som vid 0300 går ut med familjens hund till Donken?

Kan mycket väl vara så, för
att hämnas på föräldrar ja
Citera
2020-08-05, 16:25
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det är så skrämmande många idioter i tråden som verkar njuta av att smutskasta offret och hennes anhöriga. Man mår illa, har de ingen skam i kroppen?
Nej just ja de fegisarna är ju anonyma.

Är inte helt fel i att spekulera i vad hon gjorde på platsen 03:30 bredvid 2st kriminella med skyddsväst. Kan ju vara så att hon eller hennes kompis/kompisar kände någon av dom tex m*tay han har ju kopplingar till Norsborg också, hans ena telefonnummer står på en tjej i Norsborg. Så inte så konstigt ifall hon och hennes kompis gick fram och snacka med dom, eller rent av bestämt träff med dom. Det är inte att smutskasta, utan snarare viktigt information som Polisen också kollar upp såklart.
Senast redigerad av henkess 2020-08-05 kl. 16:28.
Citera
2020-08-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det finns uppskattningar som säger 2 miljoner illegala vapen i landet. Tullen hittade för ett par år sedan över 5000 grova vapen i ett och samma tillslag med muslimska brödraskapet som mottagare. Det har tystats ner rejält och är numer svårt att hitta offentlig information om. 2 miljoner illegala vapen känns inte orimligt med tanke på hur lätt det varit att föra in.

Har också för mig att Sverige efterfrågat 20 000 extra poliser. Trots sänkta krav och fler utbildningsplatser hade Sverige färre poliser 2019 än 2018. Trenden verkar vara att våra bästa poliser sökt sig ifrån polisyrket och endast de som inte landar andra tjänster stannar kvar.

I sveriges utbildningstakt är det många många år innan vi är i hamn.

NATO kommer att ha utfört sin plan långt innan dess.

Jag tror du har rätt. 200 000 vapen var min felaktiga info. Och med den otroliga mängden vapen är det klart det skjuts.

Ja det tar många år innan polisen är ifatt och man behöver bli mycket hårdare.

Vi skulle behöva hyra in rysk polis i ett par år.

Dialogen är slut och vuxenbäbisar som skjuter barn och sabbar för alla andra, ska bekämpas, hårt.

Scenariot runt tolvåringen är vidrigt.

Måltavlorna praktiskt taget bad om civila offer. Om du är så hotad att du har skottväst, glider du runt på Dånken då, nära barn?

Ja om du är helt bränd i huvudet.
Citera
2020-08-05, 16:40
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Scenariot runt tolvåringen är vidrigt.

Måltavlorna praktiskt taget bad om civila offer. Om du är så hotad att du har skottväst, glider du runt på Dånken då, nära barn?

Ja om du är helt bränd i huvudet.

Exakt så! Jävligt synd att de där idioterna inte strök med, kriminella efterblivna as som är precis lika skyldiga till det som hänt som dem som sköt.
Citera
2020-08-05, 16:43
Medlem
ÄR det någon som vet var exakt i Sollentuna bilvraket hittades. ?
Citera
2020-08-05, 16:48
Medlem
hängballens avatar
Stackars flicka som blev förtjust i en kriminell blatte som hon så gärna ville se på natten.
Unga flickor vet inte bättre.
Citera
2020-08-05, 16:51
Medlem
Citat:
Det är så skrämmande många idioter i tråden som verkar njuta av att smutskasta offret och hennes anhöriga. Man mår illa, har de ingen skam i kroppen?
Nej just ja de fegisarna är ju anonyma.

Det är du som är en idiot som inte fattar att punani är en hårdvaluta hos gängen precis som i samhället i övrigt. Även om de här grabbarna hade det goda omdömet att inte knulla en 12-åring så kommer alltid groupies att finnas med som ett incitament i gangsterlivsstilen. Unga tjejer är lika medskyldiga till våldsutvecklingen i förorten som fransyskorna som frotterade sig med Wehrmachtsoldaterna och fick löpa gatlopp efter kriget.

Sedan vet vi inte om just denna flicka var denna typ av prospect, men det bör ju utredas av Flashbackdetektiverna. Naturligtvis tycker ingen det är "kul att hon dog" även om hon umgicks med fel typ av människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in