2020-08-05, 17:06
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Voltade är kanske en överdrift, men hon kom över på fel sida vägbanan, styrde emot för häftigt och fick sladd och körde av på vänster sida av vägen. Där rullade bilen (edit: Alltså rullade så taket på bilen blev knycklat en del mot marken) ett varv nedför slänten och kastades runt sidledes. De stannade edit: liggande på sidan med fronten upp mot vägen. Baken på bilen var intryckt i buskaget. (Skrev något annorlunda först, men km på jag blandade ihop olika personer och olika olyckor)

Lena har två ytterligare mobil-bilolyckor på sitt samvete Den första finns med i FUP och sker i långsam fart i Kilsbergen på väg mot Gårdsjötorp. Den andra på Rudbecksgatan i Örebro dör ögonen på telefonen gjorde att hon missade att det var rött och körde in i baken på framförvarande, men hon hann i alla fall sänka farten något.

Intressanta uppgifter du skriver.

Att bilen BARA rullade/gick runt berodde nog på hastigheten och att hon koncentrerade sig på mobilen, vilket då automatiskt sänkte farten, då hon troligtvis lättade på gasen, det måste ha varit en mkt traumatisk situation för barnen.

Nu undkom barnen med livet i behåll tack och lov.

Att MH beskrev bilincidenten som voltade, kan bero på hur E*ster beskrev/uppfattade det hela, hon var säkert mkt upprörd och rädd när hon ringde MH.

Sen kom UW till bilen både han och Lena skrattade,, trodde båda att barnen skulle känna sig tryggare med lite skratt ( ungefär som att detta var inte så allvarligt/farligt ), vilken total nonchalans.

Denna lag borde en 45årig trebarnsmor varit insatt i, det var väl inget som intresserade henne, det enda som var av intresse var chattande med SD och hennes *trogna* vänner som fick läsa/lyssna på all dynga hon skrev.

https://polisen.se/lagar-och-regler/trafik-och-fordon/mobilanvandning-i-trafiken/.

Ändring i trafikförordningen
Från den 1 februari 2018 får du som förare inte använda mobilen eller annan kommunikationsutrustning om du håller den i handen när du kör ett motordrivet fordon. Regeln är till för att skydda dig och andra i din omgivning.

Så här står det i trafikförordningen:

"Vid färd på väg med ett motordrivet fordon får föraren ägna sig åt aktiviteter som användning av mobiltelefon och annan kommunikationsutrustning endast om det inte inverkar menligt på förandet av fordonet. Föraren får inte använda denna utrustning på ett sådant sätt att han eller hon håller den i handen".
Senast redigerad av Smhf 2020-08-05 kl. 17:16.
Citera
2020-08-05, 18:43
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hur dolde S alla presentköp till L för H? Tyder på att det finns ett dolt konto?

Varför skulle han ha haft ett dolt konto, han kunde precis som vem som helst ha tagit ut lite pengar då och då från sitt icke dolda konto, och inhandlat dessa presenter med kontanter.
Det insåg nog SD, det innebär inte att han är en mördare.

SD och HD kanske inte redovisade sina konton för varandra, det är definitivt inget vi vet ngt om.

Även jag tar ut kontanter och sparar ibland när jag gör en del köp, min bank behöver inte se allt jag köper på kortet.

Lite integritet har man rätt att ha.
Senast redigerad av Smhf 2020-08-05 kl. 18:47.
Citera
2020-08-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Intressanta uppgifter du skriver.

Att bilen BARA rullade/gick runt berodde nog på hastigheten och att hon koncentrerade sig på mobilen, vilket då automatiskt sänkte farten, då hon troligtvis lättade på gasen, det måste ha varit en mkt traumatisk situation för barnen.

Nu undkom barnen med livet i behåll tack och lov.

Att MH beskrev bilincidenten som voltade, kan bero på hur E*ster beskrev/uppfattade det hela, hon var säkert mkt upprörd och rädd när hon ringde MH.

Sen kom UW till bilen både han och Lena skrattade,, trodde båda att barnen skulle känna sig tryggare med lite skratt ( ungefär som att detta var inte så allvarligt/farligt ), vilken total nonchalans.

Denna lag borde en 45årig trebarnsmor varit insatt i, det var väl inget som intresserade henne, det enda som var av intresse var chattande med SD och hennes *trogna* vänner som fick läsa/lyssna på all dynga hon skrev.

https://polisen.se/lagar-och-regler/trafik-och-fordon/mobilanvandning-i-trafiken/.

Ändring i trafikförordningen
Från den 1 februari 2018 får du som förare inte använda mobilen eller annan kommunikationsutrustning om du håller den i handen när du kör ett motordrivet fordon. Regeln är till för att skydda dig och andra i din omgivning.

Så här står det i trafikförordningen:

"Vid färd på väg med ett motordrivet fordon får föraren ägna sig åt aktiviteter som användning av mobiltelefon och annan kommunikationsutrustning endast om det inte inverkar menligt på förandet av fordonet. Föraren får inte använda denna utrustning på ett sådant sätt att han eller hon håller den i handen".

LW själv beskriver olyckan: "tackar Gud, noggrann bältning och låg hastighet för att alla ungar och jag lever och till och med verkar oskadda efter att ha voltat på 51:an. Ödmjuk och rörd och tacksam för fantastisk räddningstjänst."
Citera
2020-08-05, 19:05
Medlem
Dumheten med telefon som ledde till avåkning/volt skedde låntg före den nya lagen, men det var exakt lika dumt innan. Dessutom har det "alltid" varit olagligt att ha koncentrationen på annat så det inverkar menligt på körningen. Enda förändringenär att telefonen nu nämns med ord i lag/förarbete.
Citera
2020-08-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Om du läser mina texter som att jag inte tror att mgm begått ett mord, utan argumenterar för motsatsen, måste din läsförståelse vara undermålig.

Jag skulle kunna ta upp och skriva saker som skulle kunna påverka bedömningen av straffskalan som rör perioder av stalkingbeteende från Lenas sida, men jag undviker det avsiktligt för att du med flera ska slippa skrika samfällt i kör att Stefan smugit in i Ls hus, fotograferat henne i smyg etc. Vi får acceptera att de var involverade i ett krig sinsemellan och båda ämnade vinna. Att båda kunde använda den info de hade om varandra för att skada, utpressa, och hämnas.

Det är självklart att man om man är vuxen, och förälder och ens eget barn exempelvis blir mordhotad, backar, klipper kontakten, anmäler, söker skydd, informerar barnets pappa etc, som en garanti, eller försäkran, för att uppmärksamma omvärlden vad som pågår. Om man nu nonchalerar att man själv dödshotas kan man åtminstone reagera för sitt barns skull. Det är något extremt avvikande att någon uppvisar så gränsöverskridande tecken att man går på barn och nära anhörig.

Att inte då som förälder agera är också mycket avvikande. Kanske fanns ingenting i den här världen som kunde skrämma eller väcka rädsla hos Lena? Kanske hade hon huvudet fyllt av föreställningar om att hon själv var stark, att hon inte tänkte vika sig, ge efter eller tillåta sig kontrolleras och manövreras längre?

Trots hennes eventuella intentioner, anser jag tecknen är graverande, för att mgm inte var en snäll nallebjörn, hans beteenden eskalerade. Tydlig varningsklocka, för den som har ögon att se med och öron att höra med. Sedan kan man frivilligt nonchalera eller förtränga det uppenbara, för den som önskar.

Om du sedan upplever dig så trygg med den personen att du fortsätter bjuda hem vederbörande, gå ut ensam mitt i mörka natten, så kanske du inte räknas till de minst riskbenägna personerna, nej.

Lena var i och för sig en aning allmänt naiv kring känslor och relationer, precis som med risker, av typen: Om du bara blundar, och tror något tillräckligt mycket, så blir det så. Även om mgm manipulerat, blandat värme och kyla, fryst ut dig för att sedan uppvakta dig i romantisk anda, så blir det snabbt genomskinligt. Man låter sig bedras för man vill hellre vara bedragen , än vakna upp ur en fåfäng dröm.

Mgm, är hal, han söker inte hjälp, utan det är andra som söker upp mr nice för att få praktisk hjälp, och råd. Han ställer upp, kommer med dyra presenter, trevlig, rolig och social. Utmärkt fasad för dubbelspel, vem kan föreställa sig att den svärmorsdrömmen inte bara hamrar i väggen?

Var har jag påstått att du inte tror att mgm utfört mordet?

Ditt recept var att man skall backa när man känner sig hotad. Det gjorde Lena (som jag skrev tidigare) inför norgeresan. Men ditt recept fungerade inte. Hon blev ändå mördad.

Det var inte bara LWs barn som blev mordhotat. SD hotade även sina egna barn och visade även då prov på varningar för gränsöverskridande beteende. Men HD förtränger det och litar på SDs "allt blir så bra". Den inställningen låter livsfarlig med tanke på vad vi NU vet vad som kan hända.

Så länge du inte kan ge exempel på stalkingbeteenden från Lena som kan påverka straffskalan så har du inga. Skylla på andra för att du inte nämner några duger inte. Det ses naturligtvis som en dålig undanflykt.

Ditt försök med härskarteknik när du skriver visar på en oerhörd svaghet hos dig.
Citera
2020-08-05, 19:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Medinsyn verkar ha bra källor.
Några uppgifter h*n har lämnat har ju visat sig stämma, te x Nordajöloggarna.
Den kanske viktigaste uppgiften stämmer inte:
I sammanhanget kan följande vara värt att ta fasta på: A168, del E; s. 3526ff:
1 mars 2017:
MGM kräver total underkastelse; en av dödssynderna är att ifrågasätta hans göranden och låtanden.

För MGM är individerna i hans omgivning som Pavlovs råttor (därav såväl HD:s som JG:s oreserverade stöd - med åtföljande ångest). - Jmfr JG som omedelbart blev åthutad när han luftade en djupt sittande oro och vånda bottnande i osäkerhet om SD:s tid. förehavanden.

Den ambivalete JG går som katten kring het gröt och försöker få lugnande svar från MGM - som bara njuter av att hålla honom på sträckbänken. JG upplyser MGM om att han inte berättat allt han vet i förhören med polisen; han har lärt sig leva upp till MGM:s lojalitetskrav. - För att inte väcka MGM:s vrede smyger JG som en vandrande vålnad omkring i MGM:s nattsvarta hus; famlar sig fram med hjälp av flämtande mobilljus. T.o.m. ett toalettbesök redovisas och dokumenteras.
Citera
2020-08-05, 19:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Dumheten med telefon som ledde till avåkning/volt skedde låntg före den nya lagen, men det var exakt lika dumt innan. Dessutom har det "alltid" varit olagligt att ha koncentrationen på annat så det inverkar menligt på körningen. Enda förändringenär att telefonen nu nämns med ord i lag/förarbete.

Jag funderar över hur läsningen av FUP har påverkat SDs syn på Lena.

Jag får en känsla av att trots att hon var brutalt ärlig både mot sig själv och andra så fanns det saker som hon inte berättade öppet om för SD.

Jag får en känsla av att när allt kom till ytan, blev det som en chock för SD.

Det kan ha handlar om hennes relationer till andra män, som han kanske anade till någon nivå, men ändå inte omfattningen av det. Det lan ha handlat om hur hon pratade till andra om SD.

Kan jag ha rätt?
Citera
2020-08-05, 20:16
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW själv beskriver olyckan: "tackar Gud, noggrann bältning och låg hastighet för att alla ungar och jag lever och till och med verkar oskadda efter att ha voltat på 51:an. Ödmjuk och rörd och tacksam för fantastisk räddningstjänst."

Var i FUP kan man läsa detta, som Lena beskriver, jag misstror dig inte, jag kan ha missat detta, vore tacksam om du kunde verifiera detta?
Citera
2020-08-05, 20:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
1 mars 2017:
MGM kräver total underkastelse; en av dödssynderna är att ifrågasätta hans göranden och låtanden.

För MGM är individerna i hans omgivning som Pavlovs råttor (därav såväl HD:s som JG:s oreserverade stöd - med åtföljande ångest). - Jmfr JG som omedelbart blev åthutad när han luftade en djupt sittande oro och vånda bottnande i osäkerhet om SD:s tid. förehavanden.

Den ambivalete JG går som katten kring het gröt och försöker få lugnande svar från MGM - som bara njuter av att hålla honom på sträckbänken. JG upplyser MGM om att han inte berättat allt han vet i förhören med polisen; han har lärt sig leva upp till MGM:s lojalitetskrav. - För att inte väcka MGM:s vrede smyger JG som en vandrande vålnad omkring i MGM:s nattsvarta hus; famlar sig fram med hjälp av flämtande mobilljus. T.o.m. ett toalettbesök redovisas och dokumenteras.

Så sant.
Allt är regisserat, redigerat, censurerat och kontrollerat.

Tvivlar på att SD vetat om allt som LW och HD gjort. Hans kontrollbehov som styrs av en pyrande aggression gör att det som skulle kunna vara ett ömsesidigt förhållande som är baserat på ärlighet och kärlek blir istället baserat på (med) beroende och ängsligt kärlekstörstande.

Här kommer det åter, detta med att SD hotar med att han kan ta sig in på Lenas konto.

Så obehagligt att läsa nu i efterhand, när man vet att någon varit in på hennes konton efter döden.

Men så helt konstigt att ens prata i de termerna.

”07:35 L: Du säger jag ska räkna med att du tar dig in i mina konton.”

” Du kräver dump.”

Han kräver 100%, inte ens säker på att det räcker.

Detta är inte bara svartsjuka. Det är inte rimligt att man ska behöva visa skärmdumpar, acceptera att någon går in på ens konton och inte heller rimligt att kommunicera på RT som man ska lyda omedelbart.

Hur sjukt det låter när man plockar fram det på det här viset.

Medinsyn har den regisserade versionen. Men inte ens SD visste allt.

Kanske SD inte ens klarade av att veta sanningen?
Citera
2020-08-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Var i FUP kan man läsa detta, som Lena beskriver, jag misstror dig inte, jag kan ha missat detta, vore tacksam om du kunde verifiera detta?

En av LWs sociala medier, just detta kan vänner och vänners vänner se. Där har hon även lagt upp en bild på den skadade bilen, som medinsyn beskriver ligger den på sidan inne i skogen. Det är inte tal om en dikeskörning.
Citera
2020-08-05, 22:01
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
1 mars 2017:

Framförallt så vill ju Gerald Jerry Gray fortsätta suga Stefans kuk och skicka bilder på när han bajsar duktigt.

”Titta, nu har jag rensat tarmen för dig igen, vet ju hur mycket du ogillar bajs på pitten!(förlåt för senast, det ska ALDRIG upprepas!!)”, ska han ju ha skrivit någon gång. Tror det var det smset som gjorde att Jerrys token wife började undra vad det var för lirare hon levde med egentligen.

Herregud vilken pinsam människa han är, Gerald Jerry Gray. Skäms å hans vägnar. Tror inte det nervösa sammanbrottet är långt borta. Han måste bli väldigt svartsjuk nu när Hanna och Stefan cachar på utan honom. Försöker nästla sig in i värmen igen genom SOA?
Citera
2020-08-05, 22:10
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag funderar över hur läsningen av FUP har påverkat SDs syn på Lena.

Jag får en känsla av att trots att hon var brutalt ärlig både mot sig själv och andra så fanns det saker som hon inte berättade öppet om för SD.

Jag får en känsla av att när allt kom till ytan, blev det som en chock för SD.

Det kan ha handlar om hennes relationer till andra män, som han kanske anade till någon nivå, men ändå inte omfattningen av det. Det lan ha handlat om hur hon pratade till andra om SD.

Kan jag ha rätt?
Jag tror ändå det som svider mest för Stefan är meddelanden mellan Hanna och Sillen. I synnerhet där hon pratar om hur nedbruten Stefan är och hur gärna hon vill suga Sillens kuk, eftersom han får henne att älska sin kropp igen - något Stefan säkerligen ansträngt sig hårt för i 20 år att motverka.

För Lena har han ju redan vunnit över.

Det kommer nog bli jobbigt för Hanna sen när han ser igenom hennes tafatta försök att visa attraktion till honom och han bestämmer sig för att vinna över henne med. Förhoppningsvis lämnar han döttrarna utanför den gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in