Citat:
Om nu Pontus Jansson är den givne efterträdaren till Andreas Granqvist i landslaget, även som lagkapten enligt många förståsigpåare här på Flashback, så var det så klart beklagligt att hans Brentford inte lyckades ta klivet upp i PL i kväll. Frågan är om någon PL-klubb verkligen är intresserad av att värva honom. Själv ser jag en Championshipspelare i honom, inte mer. Om han förväntas fylla luckan efter Granqvist ser det inte speciellt lovande ut för landslaget. Juniormisstaget på Fulhams 2-0-mål är rätt talande, där Jansson låter sig överlistas av ett väggspel där han följer bollen i stället för spelaren som får i stort sett öppet mål.
Föståsigpåare säger du, anser du att en matchotränad Granqvist med flera månaders frånvaro i bagaget i en av Allsvenskans svagaste lag bör gå före en som varit given i ett lag som nästan gick till PL? Säger ju mer om dig än någon annan. Sen att du dömer ut Jansson för det sista målet är ingenting annat än brist på kunskap. Han var stabil hela matchen igenom, gjorde inget misstag, passade hela tiden till rätt person, peppade medspelarna när de gjorde bra ifrån sig och vann i slutet flera nickdueller mot Mitrovic. Såg du ens matchen? 1-0 målet var en tabbe av målvakten. Brentford saknar(de) något idag, svårt att säga vad det är då de har stjärnor som Watkins, Benrahma osv är vanligtvis är målsprutor men den sista spetsen fanns inte idag..Mbuemo gjorde flera bolltapp och Dasilva hade flera chanser att passa till fria Brentford-yttrar men valde hela tiden att hålla i bollen i tillräckligt lång tid för att Fulham skulle packa ihop försvaret. Dalsgaard gjorde också flera bollar till motståndarspelarna för att inte nämna Marcondes som av vad jag sett underpresterat. Kan knappast lasta Pontus för förlusten även om han tappade position något vid sista målet. Enligt mig en av de stabilaste Brentford-spelarna och det säger jag inte för att jag är svensk.
Frågan är vad som händer med Pontus..Kommer han bli kvar i Brentford? PL-klubbar har ju velat ha honom tidigare så vi får se. Tycker inte det ser mörkt ut på mittbacks-fronten alls...Vi har ju fortfarande Joakim Nilsson att beskåda nästa säsong.