2020-08-02, 04:15
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag ser det som fullständigt uteslutet att Sebastian Larsson kommer att spela back i landslaget igen, såvida det inte rör sig om en panikåtgärd när alla byten är gjorda. 35 år fyllda har han nog gjort klart för Janne att det är mittfältare han är och inget annat, och jag är säker på att Janne är införstådd med det.

Anser detsamma. Dock vill jag minnas att han gick ner som högerback sista minuterna i den där träningsmatchen mot Portugal borta. De bytte ut Helander mot en mittfältare, Lustig gick in som mittback, Larsson ner på högerbacken. De tog väl chansen att testa en forceringsplan, i och med att det var träningsmatch.

Och det gick ju vägen

Seger med 3-2 borta mot EM-mästarna Portugal. Segermålet i matchens sista minut.
Citera
2020-08-02, 05:53
Medlem
TrolleriKontos avatar
Förresten, det skulle inte förvåna mig om Janne tar ut JJ i nästa trupp. Han brukar ju ta ut någon man extra förutom de 23 som ingår i matchtruppen. Så han kanske inte primärt tar ut JJ för att spela honom direkt, mer för att kolla status och visa att han vill ha med honom framöver.

Vi har överflöd i offensiven, men dålig tillväxt bland de defensiva mittfältarna.

Janne var väldigt snabb med att ta ut JJ efter förra skadan, och fortsatte ta ut honom även när han inte spelade särskilt mycket i sitt klubblag i Frankrike.

JJ gjorde 120 min i Göteborgs seger i cupenfinalen mot Malmö häromdagen. (Som mittback, ska sägas).
Senast redigerad av TrolleriKonto 2020-08-02 kl. 05:56.
Citera
2020-08-03, 10:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
343 är det bästa jag kan komma på för att få med alla bra med en trebackslinje. Du kommer nog skratta åt detta.

Quaison, Berg, Kulusevski
Ludde, Ekdal, Olsson, Claesson
Nilsson, Jansson, VNL
Olsen

Ser faktiskt intressant ut, hade inte haft något emot att det testades men känns som det klassiska 4-4-2 är inpräntat.
Citera
2020-08-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Förresten, det skulle inte förvåna mig om Janne tar ut JJ i nästa trupp. Han brukar ju ta ut någon man extra förutom de 23 som ingår i matchtruppen. Så han kanske inte primärt tar ut JJ för att spela honom direkt, mer för att kolla status och visa att han vill ha med honom framöver.

Vi har överflöd i offensiven, men dålig tillväxt bland de defensiva mittfältarna.

Janne var väldigt snabb med att ta ut JJ efter förra skadan, och fortsatte ta ut honom även när han inte spelade särskilt mycket i sitt klubblag i Frankrike.

JJ gjorde 120 min i Göteborgs seger i cupenfinalen mot Malmö häromdagen. (Som mittback, ska sägas).
Ja, både JJ och Gustav Svensson har fortfarande väldigt viktiga roller att fylla. Speciellt JJ kan absolut vara ett startalternativ mot större nationer, har ju stängt ner både Frankrikes och Italiens mittfält tidigare. Gurra är väl lite mer begränsad, och gör sig nog bäst som inhoppare när matcher ska stängas (fattar fortfarande inte varför han inte byttes in mot Tyskland i VM).

Lewicki fick ju inte riktigt den utvecklingen man hoppades på efter U21-EM 2015. På sikt kan nog spelare som August Erlingmark och Gustav Berggren utmana, men de är inte landslagsmaterial i dagsläget.
Citera
2020-08-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Ja, både JJ och Gustav Svensson har fortfarande väldigt viktiga roller att fylla. Speciellt JJ kan absolut vara ett startalternativ mot större nationer, har ju stängt ner både Frankrikes och Italiens mittfält tidigare. Gurra är väl lite mer begränsad, och gör sig nog bäst som inhoppare när matcher ska stängas (fattar fortfarande inte varför han inte byttes in mot Tyskland i VM).

Lewicki fick ju inte riktigt den utvecklingen man hoppades på efter U21-EM 2015. På sikt kan nog spelare som August Erlingmark och Gustav Berggren utmana, men de är inte landslagsmaterial i dagsläget.

Jag var lite inne på Erlingmark och Berggren tidigare i detta forum om att nån av dem skulle kunna utmana om en plats som defensiv mittfältare inom en nära framtid. För tillfället är båda lite för ojämna med en högsta nivå som stratosfären men med en för alldeles för låg lägstanivå för att det ska hålla för landslaget.

Förövrigt synd att Lewicki var för lojal till MFF, kommer ihåg att han radera i stort sett all offensiv i U21 och kom med i mästerskapets bästa elva (eller om det var Hiljemark som kom med), man trodde mycket på honom då men fick inte till någon markant utveckling som Ludde och VNL. Lewicki är 28 nu vilket är den åldern där man ska vara som allra bäst.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-08-03 kl. 19:59.
Citera
2020-08-04, 00:43
Medlem
Finns det folk som på fullaste allvar ser Rikard Norling som en framtida förbundskapten alltså?
Citera
2020-08-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
...
Claesson - Ekdal - Olsson - Kulusevski.
...
Bra inlägg! Tror också att Kulusevski för nöja sig med att börja på bänken nu i höst, då motståndet ser ut som det gör och erfarenhet är guld värt. Men ja, mittfältet du föreslår då Larsson lagt av ser väldigt rimligt ut. Trots att Forsberg stundtals är briljant tror jag att Kulu och Claesson på kanterna kan bli fenomenalt. Av det jag sett av Kulu skvallrar om att han klarar att ta sitt ansvar defensivt också. Han sprang väl nästan mest i serie a? Så lungorna är det inga problem med haha.
Citera
2020-08-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Speciellt JJ kan absolut vara ett startalternativ mot större nationer, har ju stängt ner både Frankrikes och Italiens mittfält tidigare.
Kommer ihåg hans match mot Frankrike. Verkligen en häpnadsväckande prestation. Ett genidrag av Janne att spela honom då, mannen satte inte en fot fel. Är dock osäker på om han är i tillräckligt bra form än. Har han fått 90 minuter för IFK än?
Citera
2020-08-04, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etunda
Bra inlägg! Tror också att Kulusevski för nöja sig med att börja på bänken nu i höst, då motståndet ser ut som det gör och erfarenhet är guld värt. Men ja, mittfältet du föreslår då Larsson lagt av ser väldigt rimligt ut. Trots att Forsberg stundtals är briljant tror jag att Kulu och Claesson på kanterna kan bli fenomenalt. Av det jag sett av Kulu skvallrar om att han klarar att ta sitt ansvar defensivt också. Han sprang väl nästan mest i serie a? Så lungorna är det inga problem med haha.

Han sprang nästmest efter Brozovic.
Citera
2020-08-04, 20:07
Medlem
Ikväll hoppas vi på att Pontus Jansson och hans Brentford avancerar till Premier League, Brentford-Fulham 20:45.

I övriga nyheter såg det väl ut som att Jeremejeff var påväg till Nederländerna?
Citera
2020-08-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inafonalie
Ikväll hoppas vi på att Pontus Jansson och hans Brentford avancerar till Premier League, Brentford-Fulham 20:45.

I övriga nyheter såg det väl ut som att Jeremejeff var påväg till Nederländerna?

Väldigt nervkittlande match mellan Brentford och Fulham!

Jeremejeff blev nyligen klar för Twente

Edit: Fulham lyckades med att få till ett vidrigt mål under tiden jag skrev detta.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-08-04 kl. 22:58.
Citera
2020-08-05, 00:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Om nu Pontus Jansson är den givne efterträdaren till Andreas Granqvist i landslaget, även som lagkapten enligt många förståsigpåare här på Flashback, så var det så klart beklagligt att hans Brentford inte lyckades ta klivet upp i PL i kväll. Frågan är om någon PL-klubb verkligen är intresserad av att värva honom. Själv ser jag en Championshipspelare i honom, inte mer. Om han förväntas fylla luckan efter Granqvist ser det inte speciellt lovande ut för landslaget. Juniormisstaget på Fulhams 2-0-mål är rätt talande, där Jansson låter sig överlistas av ett väggspel där han följer bollen i stället för spelaren som får i stort sett öppet mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in