Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-03, 19:56
Medlem
Jobbar som servicetekniker till industrirobotar och utgår hemifrån. Redan innan corona så var det ungefär 50% beläggning. Nu sedan febuari så har jag bara jobbar runt 15% resten får man sitta hemma i beredskap.

Tycker det funkar bra med ett så slappt jobb eftersom man sitter hemma. Hade aldrig jobbat med det om de haft ett kontor i närheten. Så skönt att jobba ungefär 40-50% och ändå få en full lön på 47000:-
Citera
2020-08-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Chef för 32"

Det fick jag i ingångslön 2013.

Jo det är under all kritik men jag är ny och kommunen liten....
Citera
2020-08-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Jag har utbildning som tar 6 månader o har typ din lön men skillnaden är ju att du kmr troligtvis ha en stor löneökning varje år
Sen ska du nog inte stirra dig blind på lönen heller finns annat som värderas högt också med arbete kan tänka mig att du brinner för det du håller på med om du orkat gå den utbildningen

Brinner väl si sådär för det men det är lite kul att leka med makt. Försöker vara god men kan välja att vara sträng med. Dock är det svårt att leda inbitna gamlingar. Jag är 31 år.
Citera
2020-08-03, 20:42
Medlem
Nu under Corona:

Fråga om dom har lite extra jobb. Du skulle vilja tjäna lite extra nu för att X (hitta på en god orsak. En båt/bil/hus whatever) och sedan så redovisar du hur lång tid de förväntar sig att extrajobbet tar, medan du gör det på din vanliga tid. Ett bra sätt att få lön för vad du faktiskt är värd
Citera
2020-08-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Jävlar jag har magisterexamen och tjänar 32000... Som chef. Jävla skit

What? En magisterexamen inom vilket område? Vad jobbar du med?
Citera
2020-08-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luriosan
Aldrig i livet! Håller just nu på att plugga något helt annat och måste finansiera studierna på annat sätt än CSN. Trivs väldigt bra med mitt liv för tillfället

Jag jobbar ”bara” 75% och det är oerhört skönt. Jag har annat att göra än att vara på jobbet och enbart leva för lediga helger och semester. Det bästa med att jobba natt är avsaknaden av alla chefer och andra personer som lägger sig i hur jag arbetar.

Jag har funderat lite som du. Min tjänst är liten, bara 40% av heltid. Kommer troligtvis bli mer nu. Men tänkte att jag kunde ha denna tjänst som finansiering när jag vill plugga mer. Har använt upp CSN.
Citera
2020-08-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
What? En magisterexamen inom vilket område? Vad jobbar du med?

Skolchef
Citera
2020-08-03, 21:03
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Jag har funderat lite som du. Min tjänst är liten, bara 40% av heltid. Kommer troligtvis bli mer nu. Men tänkte att jag kunde ha denna tjänst som finansiering när jag vill plugga mer. Har använt upp CSN.
Under mina 3,5 år på högskola har jag alltid jobbat samtidigt och därmed inte så höga lån hos CSN och kunnat ha bra livskvalité. Innan jag fick min 75% tjänst för nästan ett år sedan jobbade jag bara 40%. Tjänade helt ok eftersom jag mest jobbade helg och röda dagar.
Citera
2020-08-03, 21:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Knegar privat, driver hyfsat stora projekt. Tjänade ca 600 tkr förra året, förmånsbil etc. Har ända sedan examen tyckt alla jobb jag har haft varit för enkla/slappa. Tagit upp det med chefer, avancerat internt etc. men det är ändå ganska lika, jag sköter det som krävs av mig utan problem mellan 08-15, med undantag för lite mer köriga perioder.

Har alltid fått beröm för att jag gör ett så bra jobb. Jag har i snart tio års tid funderat vad alla andra jävlar gör som har det så körigt. Jag tror helt enkelt att många pratar skit, eller helt enkelt är dåliga på sitt jobb och inte har någon struktur.

Jag har även väntat på att skiten ska träffa fläkten då jag blir avslöjad med att inte göra mitt jobb, men hittills verkar jag ju göra det..
Det du skriver stämmer säkert på många jobb men långt ifrån alla. Jag jobbar också privat med en lön något lägre än din. Har alltid fullt upp. 38,5 timmarsvecka enligt anställningsavtal men det blir oftast 40-45-timmarsveckor. I princip noll dötid. Jobbar mot företagskunder vilka kan vara krävande.
Citera
2020-08-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luriosan
Under mina 3,5 år på högskola har jag alltid jobbat samtidigt och därmed inte så höga lån hos CSN och kunnat ha bra livskvalité. Innan jag fick min 75% tjänst för nästan ett år sedan jobbade jag bara 40%. Tjänade helt ok eftersom jag mest jobbade helg och röda dagar.

Ett jävla sommarjobb gav mig en axelskada. Klarade annars 4 års studier utan CSN pga att jag jobbade så mycket på sidan om... Men tack vare axel helvetet måste jag lyfta lån och så drog jag på mig en depression på köpet och fattade inte att sjukskriva mig och få det istället så CSN bara rullade på... Var sjukare än jag trodde och hade inte mental kapacitet att förstå hur jag skulle göra och ingen jävel informerade mig heller och hemifrån tyckte mina idiotföräldrar att jag bara skulle kämpa på. Mental ohälsa är allt för stigmatiserat...
Citera
2020-08-03, 21:13
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Det du skriver stämmer säkert på många jobb men långt ifrån alla. Jag jobbar också privat med en lön något lägre än din. Har alltid fullt upp. 38,5 timmarsvecka enligt anställningsavtal men det blir oftast 40-45-timmarsveckor. I princip noll dötid. Jobbar mot företagskunder vilka kan vara krävande.

Men roligt också, jag vill ju ha fullt upp jag får rätt rejäla samvetskval då jag inte tycker jag gör skäl för min lön. Jag har varit konsult också det var lika då, hög debiteringsgrad, nöjda kunder men rätt slapp vardag..

Jag tror en del av mitt problem ligger i att jag sitter nästan själv och ingen tid går bort på dösnack med kollegor och fikaraster. När jag är på de större kontoren märks det stor skillnad hur mycket tid som pratas bort. Vår arbetsbelastning läggs väl utifrån vad den stora massan på bolaget hinner med. Jag kommer ju även undan en massa onödiga möten som knappt tillför något av värde.
Senast redigerad av Krille.the.Petterson 2020-08-03 kl. 22:00.
Citera
2020-08-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanhanda
Jag är ju ”arbetslös” cirka 5 timmar per dag så ja.

tekniskt arbetslös betyder att staten betalar en stor del av lönen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in