Citat:
Ursprungligen postat av
Kanhanda
Hej!
I den här tråden vill jag höra från er tjänstemän/tjänstekvinnor hur mycket ni egentligen jobbar på er arbetsplats på en dag uttryckt i timmar eller liknande. Och om ni jobbar lite/mycket om ni är nöjda över det eller trycker som jag att det är sjukt tråkigt att det är för lite.
———————————————
Lite om mig om ni orkar läsa:
Började min karriär på riktigt för 5 år sedan efter uni. Jobbat på flera myndigheter.
2018-2020 Kommunal tillsynsmyndighet- jobbade då cirka 3 timmar varje dag resterande av tiden surfade jag eller kollade på youtube. Fick goda vitsord av min chef eftersom han tyckte att jag jobbade så himla bra. Det är sjukt jag vet! Stannade kvar där pga arbetskollegorna.
2020- jobbar idag på ett privat företag med kvalitet och arbetsmiljöfrågor. Jobbar i snitt 3-4 timmar aktivt resterande tid sitter jag på telefonen. Jobbat hemma en hel del nu i Corona-tider och då har jag suttit och spelat.
Jag känner mig understimulerad och börjar faktiskt må riktigt dåligt eftersom jag är en driftig person och vill ha mycket att göra därför jag sökte jobb här. Funderar på att dra mig vidare fast jag inte har jobbat här så länge.
Tacksam för svar hur ert arbete ser ut, det kanske ser ut såhär på den generella svenska arbetsplatsen inom tjänstemannasektorn.
Till mitt försvar har jag påtalat detta, min chef: ”arbetet är såhär i vissa perioder”
Jag har liknande bakgrund och arbetade som tjänsteman efter examen.
Minns att första tiden var en chock: ”ska det vara såhär?”
Men nåde den som har synpunkter..
Det lustiga är att - trots bristen på arbete kan du ändå bli bestraffad för att vara ”lat” (?!)
Jag drivs av att ha mycket att göra så det här var verkligen en totalkrock.
Har inte heller utnyttjat så mycket som ett minimum av mina tillskansade läror från högskolan/uni...
Underskatta aldrig risken för utbrändhet pga bristen på stimulans.....
En polare t mig jobbade vid en annan myndighet jämte denna.
Närmaste kollegan till polaren gick under epitetet ”Peter Patiens”.. gissa vad hans arbetsdagar bestod av..