Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Gå hem tidigare då?

Kan inte pga stämpelklocka och en chef som sitter bredvid mig. Öppet landskap.
Citera
2020-08-03, 16:26
Medlem
Mja Jag anser mig ha två RIKTIGT bra tips till dig, men vi får väl se vad du tycker om dem?

1. TALA om för chefen/ledningen/whatever att du gärna tar på dig rejält mycket mer ansvar! Detta är ju finfint under LÖNEFÖRHANDLIGEN senare Jag menar, du kan ju då hävda, med rättighet, att du MINST jobbar som TVÅ! Vad kommer den lönen sluta på, kan man ju undra?

2. Starta dina egna internet baserade firmor Webshop, dropshipping, sello.se - you name it! Sky's the limit! Du har ju som du själv säger, mer än halva jäkla dan på dig att experimentera! Varje dag!

Om du har eget kontor (har ej läst dina inlägg något vidare noga), kanske du till och med, i extremaste fallet då, kan lyckas börja starta en karriär som YOUTUBER ifrån KONTORET ditt Självklart blir det kanske lite pinsamt om folk undrar varför du sitter och pratar högt för dig själv, hehehe.

Hehehehe. Ja. Ganska så extrema idéer kanske Men vadfan! Super intresserad att höra din respons.
Citera
2020-08-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanhanda
En utopi som aldrig kommer att kunna existera pga industrisamhället. Jag köper din idé men det omöjligt att det blir så med tanke på hur samhället har utvecklats. Jag tror mer på korta ner arbetsdagarna till säg 5 timmar max. Viktigt också för människan att vara sysselsatt och jag tror att för många människor är jobbet ett syfte. Kortare arbetsdag genererar då mindre lön men det får man ta.

Den som är fri från arbetsbörda är även fri att studera (oavsett om det är något praktiskt el. teoretiskt) till dess att denne har nått en kompetens där vederbörande kan göra verklig, reell nytta. Ingen behöver gå sysslolös, som inte vill.