Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Gå hem tidigare då?

Kan inte pga stämpelklocka och en chef som sitter bredvid mig. Öppet landskap.
Citera
2020-08-03, 16:26
Medlem
Mja Jag anser mig ha två RIKTIGT bra tips till dig, men vi får väl se vad du tycker om dem?

1. TALA om för chefen/ledningen/whatever att du gärna tar på dig rejält mycket mer ansvar! Detta är ju finfint under LÖNEFÖRHANDLIGEN senare Jag menar, du kan ju då hävda, med rättighet, att du MINST jobbar som TVÅ! Vad kommer den lönen sluta på, kan man ju undra?

2. Starta dina egna internet baserade firmor Webshop, dropshipping, sello.se - you name it! Sky's the limit! Du har ju som du själv säger, mer än halva jäkla dan på dig att experimentera! Varje dag!

Om du har eget kontor (har ej läst dina inlägg något vidare noga), kanske du till och med, i extremaste fallet då, kan lyckas börja starta en karriär som YOUTUBER ifrån KONTORET ditt Självklart blir det kanske lite pinsamt om folk undrar varför du sitter och pratar högt för dig själv, hehehe.

Hehehehe. Ja. Ganska så extrema idéer kanske Men vadfan! Super intresserad att höra din respons.
Citera
2020-08-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanhanda
En utopi som aldrig kommer att kunna existera pga industrisamhället. Jag köper din idé men det omöjligt att det blir så med tanke på hur samhället har utvecklats. Jag tror mer på korta ner arbetsdagarna till säg 5 timmar max. Viktigt också för människan att vara sysselsatt och jag tror att för många människor är jobbet ett syfte. Kortare arbetsdag genererar då mindre lön men det får man ta.

Den som är fri från arbetsbörda är även fri att studera (oavsett om det är något praktiskt el. teoretiskt) till dess att denne har nått en kompetens där vederbörande kan göra verklig, reell nytta. Ingen behöver gå sysslolös, som inte vill.

Du må tycka att det låter utopiskt, men om du själv underhåller tanken med en arbetsdag på fem timmar, så är det ju verkligen att "tänka stort" det också, din samhällsomstörtare!

Att detta (av uppenbara skäl) ställer högre krav på att få erhålla ett svenskt medborgaskap med tillhörande medborgarlön, är ju redan konsensus på Flashback, som något som borde vara gällande.

"Humanitära stormaktsinsatser", i att vara nödställda människor i världen till hjälp (det hedrar dem), från numera avskedade tjänstemän och statsivrare, får ske på privat tid i denna utopiska tanke – och tid för kompetensutveckling, så att man kan vara världen till störst nytta, finns det helt plötsligt gott om.

Jag ser detta som tämligen uppenbart och har nog inte mer att säga rent politiskt förrän det att detta blir en (eller aldrig blir en) aktuell och levande debatt, av självsäkra och fria människor som vet vad de vill och hur de vill leva.

Åter till gruvan!
Citera
2020-08-03, 16:34
Medlem
Citat:
Kandidatexamen, tjänar 36 000.

Jävlar jag har magisterexamen och tjänar 32000... Som chef. Jävla skit
Citera
2020-08-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristusKorus
Mja Jag anser mig ha två RIKTIGT bra tips till dig, men vi får väl se vad du tycker om dem?

1. TALA om för chefen/ledningen/whatever att du gärna tar på dig rejält mycket mer ansvar! Detta är ju finfint under LÖNEFÖRHANDLIGEN senare Jag menar, du kan ju då hävda, med rättighet, att du MINST jobbar som TVÅ! Vad kommer den lönen sluta på, kan man ju undra?

2. Starta dina egna internet baserade firmor Webshop, dropshipping, sello.se - you name it! Sky's the limit! Du har ju som du själv säger, mer än halva jäkla dan på dig att experimentera! Varje dag!

Om du har eget kontor (har ej läst dina inlägg något vidare noga), kanske du till och med, i extremaste fallet då, kan lyckas börja starta en karriär som YOUTUBER ifrån KONTORET ditt Självklart blir det kanske lite pinsamt om folk undrar varför du sitter och pratar högt för dig själv, hehehe.

Hehehehe. Ja. Ganska så extrema idéer kanske Men vadfan! Super intresserad att höra din respons.

Jag älskar svaret, tråden skapades dock för undersöka hur mycket den typiska tjänstemannen på Flashback arbetar per dag. Detta för att undersöka om arbetsdag på 8 timmar verkligen existerar. Svaret lutar nog åt nej. Men jag tackar för svaret, tyvärr ingen respons utöver detta.
Citera
2020-08-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory

Har tjänat allt mellan 25 till nuvarande. Har bytt jobb och jobbat mig uppåt. Det kan du också göra om du ger det lite tid.
Citera
2020-08-03, 16:51
Medlem
Har erfarenhet inom landstingskommunal verksamhet. Jobbade kanske tre-fyra timmat per dag heltid. Vissa dagar mer men även mindre. Läste in en alternativ akademisk utbildning på arbetstid. Slutade när den var slutförd.
Citera
2020-08-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Har erfarenhet inom landstingskommunal verksamhet. Jobbade kanske tre-fyra timmat per dag heltid. Vissa dagar mer men även mindre. Läste in en alternativ akademisk utbildning på arbetstid. Slutade när den var slutförd.

Tack för svaret. Hur ser det ut för dig nu?
Citera
2020-08-03, 17:02
Medlem
trickydicks avatar
På biblioteket kan dom inte ha mycket att göra. Jag skulle lämna tillbaka en bok och gick till en disk där det stod två medelålders tanter bakom och såg helt sysslolösa ut.
Jag la boken på disken och sa: -Hej jag skulle vilja lämna tillbaka denna. Varav en av tanterna pekade på en kiosk och sa: Det gör du själv därborta.
Sedan visade det sig att mitt lånekort var så utslitet så att kiosken inte kunde läsa det, Då orkade dom inte göra ett nytt kort till mig utan skapade en tillfällig användare i kiosken.

Det här var på stadens stora bibliotek, inte på nått litet filial. Har ni någonsin sett någon på biblioteket göra någonting.
Senast redigerad av trickydick 2020-08-03 kl. 17:05.
Citera
2020-08-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luriosan
Jag jobbar natt och det enda jag gör på jobbet är att kolla Netflix och läsa böcker. Ibland är jag riktigt hurtig och tränar på nätterna. Jag har en helt okej lön, mängder med fritid och inga kollegor att ta hänsyn till. Jag skulle aldrig kunna arbeta dagtid och behöva handskas med idioter.

Utbildning: högskoleingenjör inom datateknik
Jobb: personlig assistent

Om jag får fråga skulle du vilja jobba med det du är utbildad inom även om det innebär met stress eller trivs du som det är nu?

Frågar nämligen för att jag själv har börjat värdera pengar mindre och en lugnare vardag allt mer ju äldre jag blir
Citera
2020-08-03, 17:11
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory

Chef för 32"

Det fick jag i ingångslön 2013.
Citera
2020-08-03, 17:17
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Frågan var ställd till tjänstemän inte industriarbetare.

Lön kan ha en betydelse över hur ditt arbete ser ut då mer ansvarar genererar en högre lön.

Utbildning behöver inte generera en högre lön i alla lägen. Att jag inte svarar är pga för mycket information riskerar min anonymitet. Inga ugglor i mossen. Respektera gärna detta!

Paranoid? Det är x antal som tar en examen i t.ex företagsekonomi varje år.
Skäms du eller? Finns inte på kartan att någon kan lista ut vem du är utifrån informationen att du jobbar på en myndighet och vad du har tagit examen inom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in