Citat:
Ursprungligen postat av
Krille.the.Petterson
Knegar privat, driver hyfsat stora projekt. Tjänade ca 600 tkr förra året, förmånsbil etc. Har ända sedan examen tyckt alla jobb jag har haft varit för enkla/slappa. Tagit upp det med chefer, avancerat internt etc. men det är ändå ganska lika, jag sköter det som krävs av mig utan problem mellan 08-15, med undantag för lite mer köriga perioder.
Har alltid fått beröm för att jag gör ett så bra jobb. Jag har i snart tio års tid funderat vad alla andra jävlar gör som har det så körigt. Jag tror helt enkelt att många pratar skit, eller helt enkelt är dåliga på sitt jobb och inte har någon struktur.
Jag har även väntat på att skiten ska träffa fläkten då jag blir avslöjad med att inte göra mitt jobb, men hittills verkar jag ju göra det..
Jag tror att du har en poäng där. De som har körigt jobbar nog inte på ett effektivt sätt och lägger sin tid på onödiga saker.
Det kanske är så att många chefer utgår ifrån att man jobbar i mer långsam takt än vad man faktiskt gör och de person som stannar kvar är de personer som inte vill göra särskilt mycket på jobbet. Sen kommer det nya och inser att detta är inget för mig eller att detta är perfekt då slipper jag jobba och då fortsätter det så utan ifrågasättning.
Låter ändå som att du har nästan hela dagen full och det är ju bra!