2020-08-02, 21:48
Medlem
pansarbrittas avatar
Produkt: Lundgrens Norrland
Finns som: Vit portion & slim vit portion
Smakar: Granskott & fjällblommor. Granskotten dominerar dock. Doftar helt underbart!
Betyg: 5/5
Pris: Betalade 47 spänn på Circle K.

Perfekt vardagssnus & nybörjarsnus. Låg rinnighet. De håller väldigt länge innan man känner behov att byta ut dem, även om man smakar på dem med tungan! Kom nyss på att jag hade haft en inne i över en timme och inte känt något behov att byta ut den. Helt klart en av mina nya favoriter!
Citera
2020-08-16, 22:43
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Produkt: Lundgrens Norrland
Finns som: Vit portion & slim vit portion
Smakar: Granskott & fjällblommor. Granskotten dominerar dock. Doftar helt underbart!
Betyg: 5/5
Pris: Betalade 47 spänn på Circle K.

Perfekt vardagssnus & nybörjarsnus. Låg rinnighet. De håller väldigt länge innan man känner behov att byta ut dem, även om man smakar på dem med tungan! Kom nyss på att jag hade haft en inne i över en timme och inte känt något behov att byta ut den. Helt klart en av mina nya favoriter!
Låg tobaksmängd 11g, nästintill mini, torr som tusan, föll ut snus genom påsen, dyr och den typiska salmiak-smaken när det väl dök upp någon smak. 2/5

(skruf) Brukssnus lös: 2,5/5 bra konsistens och smakar snus. 35g, 30kr
LD portion: 3/5 håller länge, smakar snus, ~20kr/dosa, 220kr/stock.
Senast redigerad av psykoshippien 2020-08-16 kl. 22:47.
Citera
2020-08-22, 15:55
Medlem
Nu har jag åter testat en ny variant. Har prövat nån enstaka prilla förr mne nu blev det en stock från nettotobak.

Märke: Skruf stark Lös

Pris : 509 kr stocken ca 55-59 styckedosa 42 g
Ett grovk3onigt snus som påminner lite om general men ändå inte. Rinner inte så värst mycket så. I ga problem att ha den i nån timme. Lagom stark och viss smak utav Bergamott med en liten rökighet inte lika mycket earl Grey smak som i general. Känns att mna har något under läppen och bikotingalten är perfekt för min smak mer krut i än orginalsbus varianter men ändå inte som det riktigt starka.

Plastdosan drar ned betyget lite men är ju bara SM som kör vaxdoaor så. Kan vara det bästa snuset uta för swedish match sortiment. Utmanar klassiker som general och grov. Folk jämför skruf med kbox men kommer inte i närheten av vara dra enligt mitt tycke.

Priset drar ned betyget men man kan öndå inte önska sig ett bättre snus billigare än general och bättre till och med skruf utmanar verkligen de stora.

Betyg 5/5
Citera
2020-08-22, 16:00
Medlem
Märke Göteborgs Prima fint

Pris 519 kr stocken runt 60 kr dosan om man köper i butik.

Smak : väldigt stark smak av rom och sherry går inte att ha den inne speciellt länge då detta snus är extremt finkornigt. Värre än röda lacket att baka och det saknas den där styrkan ett lösnus ska ha känns som att ha modellera under läppen. Smaken är trevlig men köp inte en stock som jag gjorde blev less efter 3-4 dosor.

Styrkan finns inte heller där riktigt börjar även rinna efter redan 10 minuter vilket jag inte uppskattar har kört lacket tidigare o h den är. Det mer kräm i än i denna.

Priset är för högt då man får ettan eller general för samma pris tror prma fint är på väg. Boet då. Den är. Svår att fp tag på om du inte kör. Från nätet.

Betyg 3/5 helt ok snus men inget jag kommer köra på kontinuerligt.
Citera
2020-08-29, 03:51
Medlem
pansarbrittas avatar
Produkt: General onyx guld
Finns som: Svart portion (White)
Smakar: Kodynga.
Betyg: 1/5
Citera
2020-08-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dukeen
Någon som har testat Skrufs nya snus Norrsken och Månsoft? Funderar på att beställa, men vill höra era åsikter om dessa två snus.

Det finns en recension några inlägg efter ditt. Och här kommer min:

Produkt: Skruf nyans norrsken
Finns som: Vit portion
Smakar: Viol med inslag av anis och saltlakrits
Betyg: 3/5
Pris: Minns tyvärr inte, runt 40,- kanske

Ett fylligt snus med bra tobakssälta. Anistonerna ger viss sötma utan att det smakar godis. Som så ofta med dessa udda smaksättningar så tröttnar man i min mening dock ganska snart.
Jag skulle kunna impulsköpa detta snus för omväxlings skull, men inte mer än en dosa åt gången.
Citera
2020-08-31, 17:37
Medlem
anomaligns avatar
Produkt: Kronan original
Finns som: lös och portion.
Smakar: Har en påtaglig, och angenäm tobaksarom som accentueras av toner av salvia med en skärpa som för tankarna till ättika eller ammoniak.
Betyg: 4/5
Pris: omkring 250kr/stock beroende på inköpsställe

Omdöme: Ett åtminstone för mig väl balanserat vardagssnus, både gällande smak och nikotinhalt. För mig som kedjesnusare är General och Ettan alldeles för starka och Kaliber och Granit för svaga att snusa hela tiden.
Citera
2020-10-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Produkt: Kronan original
Finns som: lös och portion.
Smakar: Har en påtaglig, och angenäm tobaksarom som accentueras av toner av salvia med en skärpa som för tankarna till ättika eller ammoniak.
Betyg: 4/5
Pris: omkring 250kr/stock beroende på inköpsställe

Omdöme: Ett åtminstone för mig väl balanserat vardagssnus, både gällande smak och nikotinhalt. För mig som kedjesnusare är General och Ettan alldeles för starka och Kaliber och Granit för svaga att snusa hela tiden.

Fast ettan och general har väl samma nikoyinhalt som kronan? Och både kaliber och granit finns som extra stark. Om du inte menar smaken?
Citera
2020-10-04, 21:24
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Fast ettan och general har väl samma nikoyinhalt som kronan? Och både kaliber och granit finns som extra stark. Om du inte menar smaken?

Det är möjligt att jag tänkte på General istället för General och Ettan. Snusade en dosan Ettan nyligen och såg att Swedish Match beskriver styrkan i både Ettan och Kronan som 2/4 stjärnor. Tyckte inte heller att det var för starkt. Snusade bara general en period för några år sen men tyckte det blev för starkt och prövade en jäkla massa sorter innan jag landade på Kronan.
Citera
2020-10-05, 03:14
Medlem
Lowlyfes avatar
Såg häromdagen att Skruf släppt en ny snusserie, Nyans.

Köpte på mig en dosa med namn "Månstoft", vad som lockade mig var att den hade smak av salt kola!

Produkt: Skruf Nyans Månstoft
Finns som: Vit portion
Smakar: Smak av vanlig snus med inslag av salt kola
Betyg: Får en 3a eftersom jag gillar salt kola-smaken men den blir likt andra "godissnus" lite tråkig i längden.
Pris: Vill minnas att den kostade en bit över 40 kr.
Citera
2020-10-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det är möjligt att jag tänkte på General istället för General och Ettan. Snusade en dosan Ettan nyligen och såg att Swedish Match beskriver styrkan i både Ettan och Kronan som 2/4 stjärnor. Tyckte inte heller att det var för starkt. Snusade bara general en period för några år sen men tyckte det blev för starkt och prövade en jäkla massa sorter innan jag landade på Kronan.

Dessutom tyvärr så har ju alla SMs bästa snus (general, grov, ettan, osv) så väldans högt pris numera. Är ju bara kronan som fortfarande är förhållandevis billig. Och kaliber, men den är ju riktigt lågbudget. Resten av deras sortiment är ju one serien med mycket nikotin i sig.
Citera
2020-10-16, 01:17
Medlem
säger vit position kaliber bra i pis, kvinnor gillar.. det är allt jag har att säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in