Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Haha trodde dom hade skrivit fel pris först
Kan du få fram varför det är så dyrt?? Det kan väl inte bli så dyrt bara pga att det är svensk tobak?
Citera
2022-09-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Kan du få fram varför det är så dyrt?? Det kan väl inte bli så dyrt bara pga att det är svensk tobak?
Nej tyvärr inte, måste vara för tobaken är svensk odlad? vad kan de annars bero på?
Citera
2022-09-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Nej tyvärr inte, måste vara för tobaken är svensk odlad? vad kan de annars bero på?
Lundgrens tobak är också svenskodlad, men kostar en bråkdel, måste va nåt anat. En sak är då säker att ett snus som kostar 100kr/dosan är ett snus jag vill prova.
Citera
2022-09-28, 19:10
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Lundgrens tobak är också svenskodlad, men kostar en bråkdel, måste va nåt anat. En sak är då säker att ett snus som kostar 100kr/dosan är ett snus jag vill prova.

Vart har du sätt att tobaken är svenskodlad på Lundgrens? Allt man kan se är att "smaksättningen" är svensk (typ skåne/norrland osv). Granit och mocca görs även av fiedler-lundgren sen dom kom tillbaka till sverige från danmark 2002.

Att Gaia snuset kostar så mycket har säkert med att det är små producenter och odlingar. Precis som microbryggerier för öl osv.
Senast redigerad av avskum1982 2022-09-28 kl. 19:14.
Citera
2022-09-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Vart har du sätt att tobaken är svenskodlad på Lundgrens? Allt man kan se är att "smaksättningen" är svensk (typ skåne/norrland osv). Granit och mocca görs även av fiedler-lundgren sen dom kom tillbaka till sverige från danmark 2002.

Att Gaia snuset kostar så mycket har säkert med att det är små producenter och odlingar. Precis som microbryggerier för öl osv.

https://www.snusbolaget.se/lundgrens/lundgrens-skane-vit-portionssnus

"Perforeringen tillåter rikliga aromer från den svenskodlade tobaken att frigöras på ett nytt sätt."
Citera
2022-09-28, 20:34
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:

"Perforeringen tillåter rikliga aromer från den svenskodlade tobaken att frigöras på ett nytt sätt."

Härligt, speciellt om all deras tobak iaf för lundgrens, är svensk. Det är något dom borde göra mer reklam för.
Citera
2022-09-28, 23:43
Medlem
Citat:

Hade ingen aning om att Lundgrens tobak var odlat i Sverige, dom borde ju skriva ut de mer tydligt, de är ju grymt om det är svensk odlat
Citera
2022-10-03, 09:20
Medlem
0nlAs avatar
Volt Deep Freeze 5
Var ett par veckor sedan jag kastade sista prillan av denna men har tråkigt så blev en recension ändå fast minnet är smådåligt.
Smaken gjorde mig spyfärdig när det rann och tyvärr började den rinna rätt snabbt, därför får smaken 1/5
Styrkan tog ett tag att vänja sig vid men när jag inte höll på att kräkas så var nicokicken behaglig, passar dock inte som vardagsnus. Styrka 4/5
Påsarna var meh. Påsar 3/5
Dosan var cool, jag gillar att bokstäverna sticker ut lite så att det finns en sorts textur när man känner på dosan. Dosa 4/5
Pris 43kr på snusbolaget, är väl average för en all white. 3/5
Generell upplevelse
3,5/5
Senast redigerad av 0nlA 2022-10-03 kl. 09:25.
Citera
2022-10-12, 22:55
Medlem
bunjackens avatar
Produkt:*rebell pare
Finns som:*semi white portion.
Smakar:*smakar enbär och tobak en del sötma finns
Betyg:*ger den en stark 3:a
Pris:*billiga ca 250 kr / 400 påse

Här har du färdiga rapesatsen lite mindre prillor
Jag tycker den här är helt ok inte lika bra som lakritsen rekommenderar denna till Göteborg rape snusaren för er kan denna vara en succé

Swedsnus tillverka denna

Semi white portion är ett mellanting blötare än white dry men torrare än white portion
Citera
2022-10-13, 23:11
Medlem
Snus:G3 extra strong portion

Pris 49 kr styckedosa stockar finns från 415 kr på nätet

Smakar väldigt Likt General dock betydligt starkare än General extra stark. Avlånga portionspåsar det är både en fördel och en nackdel. fördel om du vill snus diskret osv men som jag som snusat i 13-14 år lös dom första 8-9 åren så räcker liksom inte påsen till om man har en stadig snusgrop. Prövade köpa vanlig General som har vanliag påsar och då satt prillan bätttre. Smakar mycket tobak med en del smak av bergamotte och anis. Finns dock inte på alla ställen man få ofta gå till förbutiken för att få tag i den

Orginal betyg 4/5

Vit beryg 5/5 det bästa whitesnuset!
Citera
2022-10-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truman_Peyote
Javisst....Det kan jag väl...

Produkt: Probe...

Finns som: Lös och portion...

Smakar: Trevlig sötma, nästan åt russinhållet...Visserligen kryddad med whisky, men väntar man sig några större whiskysensationer så väntar man förgäves...Angenäm styrka och smak...Blir nästan en aning skinnflådd vid överkonsumtion (Ettankonnesör annars)...Man får väl säga att den är aningens åt det grövre hållet i konsistensen...Inte lika mycket som grov...Tänk General ungefär...

Betyg: Lös: 5/5 vid enstaka dosa...Skulle jag snusa detta ofta skulle det rendera en 2/5...På grund av sötheten...Portion: 3/5...Är en okej portion tycker jag...Vilket är rätt bra betyg eftersom jag annars skyr denna flicksnusperversion som pesten...Man får en rätt trevlig andedräkt av just portionen för övrigt...

Övrigt:Man fick en jefligt snygg snusnäsduk på köpet när mubben lanserades...

Probo togs bort för en 5-6 år sedan och ersattes med General Mackmyra.
Citera
2022-10-14, 00:04
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Probo togs bort för en 5-6 år sedan och ersattes med General Mackmyra.
Var Probe Swedish Match? Har för mig att det var något annat bolag. Mackmyran smakar tyvärr mer begagnat hö med en stark odör av ammoniak. Probe däremot var ljusår bättre, med en sötaktig smak av rökig Whisky, och jag saknar den starkt.

Edit: Och recensionen du svarade på postades 2005-09-03, 16:19...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in