2020-08-02, 16:07
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja de har 40 års erfarenhet av fail. Nej, den här saken kommer att lösas av gängen själva. På gott och ont.
Det var väl konfliktlösning importerna höll på med även den här gången och det gick inte vidare bra. Botkyrkanätverket lär lyckas med något liknande inom kort.
Citera
2020-08-02, 16:08
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XblancaX
Ja dom här snubbarna måste ju ett pris på skalpen efter den här skiten. Snuten kommer slita upp sths undre värd med rötterna och dom kommer ha stöd från hela samhället fucking jävla barnamördare
Jag tror knappast det. Om offret är en blond flicka med blåa ögon, kanske, men jag tror knappast att det var så. Och inom undre världen golar man inte, oavsett.
Citera
Medlem
Orten19s avatar
Löfven är ansvarig. När träder svinet fram och beklagar sig över detta?

Riktigt tragiskt men tyvärr är man inte jätteförvånad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Lärarstudenten S*ayan G*ff som sköts ihjäl av misstag i Segeltorp förra året är ett klockrent exempel. Vi får hoppas att det blir en liknande utgång i detta fall med flickan.
Vad blev utgången då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jag är inte det minsta chockad eller förvånad. Man är extremt luttrad vid det här laget. Det kan röra sig om vilken flicka eller pojke som helst av olika ursprung. Ingen går säker i detta våldsamma mångkulturella samhälle. Såna här händelser då oskyldiga får sätta livet till p.g.a kriminellas handlingar har hänt många gånger förut och lär bli allt vanligare, det är redan ganska normaliserat med andra ord.

Jag vill minnas att vissa värdegrundscertifierade tyckare i PK-media ofta har påpekat att det inte är någon fara för vanliga medborgare. När det skjuts så är det bara kriminella som gör upp med varandra och det finns ingen anledning för oss övriga att oroa oss. Denna flicka var alltså med all säkerhet en grovt kriminell gängmedlem som redan har en hel del på sitt samvete.

Ja, ursäkta om jag verkar lite ohövlig. Men men man mår lite illa i munnen över alla dessa j*vla apologeter som inte tar brottsligheten på allvar.
Citera
2020-08-02, 16:09
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
För mig är det helt omöjligt att den som skjuter vilt med ett automatvapen och "råkar" ha ihjäl en annan person än den han ville döda inte skulle bli dömd för mord.
Det kanske blir så. Men om gärningsmannen är en gärningspojke blir det sluten ungdomsvård precis som med pojken i Rinkeby som nu fritogs under första permissionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Nej det brukar de inte! Sluta prata skit. 4 andra fall där barn dödats har resulterat i noll gripanden! När kvinnan med barnet i Malmö mördades så ledde inte det till något heller. Det finns en tysthetskultur, det sista de gör är att prata med polisen. Den enda gången de pratar med polisen är om de själva försöker lämna och vill ha skyddad identitet m.m.
Kvällstidningarna brukar trolla fram någon anonym hoodie som uttrycker att "jag svär, det här är inte okej" men jag brukar inte uppleva att det är några direkt centrala figurer som är så kåta på att prata med media. Det är nog det närmaste jag har erfarit att rivaliserande slödder öppnat upp sig.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Det var väl konfliktlösning importerna höll på med även den här gången och det gick inte vidare bra. Botkyrkanätverket lär lyckas med något liknande inom kort.

Ja, det här kommer garanterat inte att gå obesvarat. Det lär smälla i Slöddertälje eller Rinkeby inom kort. Beror på var asen gömmer sig. De är garanterat inte i Ystad eller i Kalix.
Citera
2020-08-02, 16:10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Är det bekräftat att mamman varit på plats?
Det märkligaste är väll fortfarande vad en så liten tjej gjort ute den tiden. Även om mamman varit där och radtat hunden. Blrde hon inte ha sovit för 4-6 timmar tidigare

Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Var mamman och dottern där med hunden, eller bara dottern?

Nej, hon och hennes nya eventuellt tvivelaktiga pojkvän är med småsyskonen i Spanien påstås det i inlägg här i tråden.

Så hon sov väl hos pappa eller en kompis. Troligtvis en kompis denna natt, som hon rastade hunden med eller skulle köpa en burgare/glass med och umgicks med lite äldre tonåringar som var vid platsen där en del uppenbarligen är tungt kriminella.
Senast redigerad av 8711 2020-08-02 kl. 16:12.
Citera
2020-08-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Allt tyder väl på att det handlar om en gängkonflikt? Jag behöver nog inte ens lista allt som pekar på det?

Förstod du min kommentar? Jag betvivlar inte att dådet är gängrelaterat och kanske vill de som var det egentliga målet hämnas, för sin egen skull.
Men om flickans familj är vanliga civilpersoner är inte sannolikheten så stor att det blir blodshämnd för hennes skull.
Citera
2020-08-02, 16:12
Medlem
staticages avatar
Är inte första gången någon skjuts och dör vid den macken.
Om det nu är macken i Fittja??
Citera
2020-08-02, 16:13
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Ett liv är uppenbarligen intet värt i dessa kretsar och ingen kommer ha anledning att gola heller. Inte ens dom som var det egentliga målet.

Man får nog kallt räkna med att ingen kommer fällas för detta dådet alls, svensk polis är urusel på att lagföra gängkriminella för grova brott.
Det är ju klart. Man golar inte och utomstående som kanske bevittnar något är rädda för att säga någonting eftersom polisen inte kan skydda dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in