2020-08-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Fetad: Hvis det ikke var TH må HHB1 ha en rolle i saken, så lenge hun har forklart at det var TH som svarte.

Interessant, det kan ha vært TEH, for han «kom inn døra rett etter han ble ringt 1400». HHB2 tror jeg var på vei av gårde med liket av AE.

Ja, hvis det var HHB1 som ringte fra telefonen sin selv, så. Noen kan jo teoretisk sett ha lånt den, TH selv kanskje(han hadde visst sin på kontoret) - for å høre om alt var klart i S4? Uansett impliserer det at hun lyver om den saken i avhør. Ser den.
Senast redigerad av Karamellis 2020-08-01 kl. 11:20. Anledning: S1->S4
Citera
2020-08-01, 11:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og dette har gått opp for deg først nå, liksom..?
Fordi jeg fant ut noe som stemmer bedre
Citera
2020-08-01, 11:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Fordi jeg fant ut noe som stemmer bedre

Så hvis du ikke hadde "funnet noe som stemmer bedre" så er du fremdeles ikke fremmed for at AEH ville leve et liv i skjul og på flukt?

Jeg tror snart jeg blir smårar...
Citera
2020-08-01, 11:28
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Så hvis du ikke hadde "funnet noe som stemmer bedre" så er du fremdeles ikke fremmed for at AEH ville leve et liv i skjul og på flukt?

Jeg tror snart jeg blir smårar...

Ny teori fører til ny løsning - som er mer sannsynlig
Så enkelt er det

Kommer tilbake til dette
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-01 kl. 11:31.
Citera
2020-08-01, 11:50
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
TH tok av seg skoene når han kom hjem for ikke å forpurre det stagede åstedet, eller han brukte sprox-sko. Alternativt så gikk han ikke inn i det hele tatt.

De ni skrittene inn og ut av huset var med Sprox. Gikk sporene inn på badet og ut igjen uten stopp ved stolen i gangen hvor trusselbrevet lå?
Citera
2020-08-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regalstett
Jeg må si at jeg stusser veldig på at det fra enkelte brukere i tråden legges ned enormt med ressurser for å forsvare TH. Vi snakker om et ekstremt antall innlegg hvor det bombarderes med linker, sitater, detaljer i en slik mengde at det fungerer som tåkelegging. Det har foregått over lang tid med flere aliaser, og det har senket kvaliteten på tråden.

Jeg tenker at enten foreligger det en diagnose, eller så har noen en agenda på oppdrag fra noen.

Helt åpenbart, det er mange som mener det. Jeg forstår ikke hvor all energien hans kommer ifra? Vedkommende er meget godt kjent med alt i denne saken, langt over grensen til det ekstreme. Selv Tommy Brøske, Svein Holden og Hrenovica ville blitt imponert. Vedkommende burde heller få samarbeide med politiet, kanskje han kunne bidratt med noe.
Citera
2020-08-01, 12:30
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg trekker teorien om at de tre barna hjalp AEH å flykte.

Det er ikke sannsynlig at AEH ville leve et liv på flukt

Det er heller ikke sannsynlig at de tre barna er involvert

Som sagt så har jeg ikke tunellsyn i saken. Jeg jobber med en annen teori - der alt stemmer
Fetad: Har vi hørt den før?
Citera
2020-08-01, 12:45
Medlem
Politiet reagerer på at Hagens skoavtrykk mangler på åstedet.

Jeg kan forstå at politiet reagerer på dette hvis TH har sagt at han hadde sko på da han vandret rundt i huset og lette etter AE og hvis disse skoene har slike såler som helt sikkert ville ha laget såleavtrykk på gulvene.

Men han kan ha tatt av seg skoene og gått i tøfler (som ikke laget avtrykk) eller sokker, og han kan ha opplyst politiet om at han ikke hadde sko på. Kanskje han ikke hadde for vane å gå med sko inne i huset (men at han noen ganger gikk med sko på inne), og kanskje han også opplyste politiet om dette?

Vitner kan vel også bekrefte om han feks alltid gikk med sko eller alltid gikk uten sko eller om han vekslet på å gå med og uten sko på inne i huset.

Hvis TH har sagt at han ikke hadde for vane å gå med sko på inne i huset (men at han noen ganger gikk med sko på inne) og hvis politiet fant mange av THs skoavtrykk inne i huset ved senere åstedsundersøkelser (da han hadde bodd hjemme en stund igjen) som viser en vane med å gå med sko inne, så ville jo politiet stusse på dette tror jeg.
Citera
2020-08-01, 12:55
Medlem
Citat:
Fetad: Hvis det ikke var TH må HHB1 ha en rolle i saken, så lenge hun har forklart at det var TH som svarte.

Interessant, det kan ha vært TEH, for han «kom inn døra rett etter han ble ringt 1400». HHB2 tror jeg var på vei av gårde med liket av AE.
Fetad: Det er ikke opplyst akkurat når han kom.

Klokken 14.00 ringte han til et familiemedlem, som senere kom til huset i Sloraveien. Like etterpå – klokken 14.01 – ringte han til det samme familiemedlemmet som ringte på fasttelefonen like etter at han kom inn døren.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale

(Sitatet fra VG kan misforstås. Jeg trodde først at det de skrev var at den som ble oppringt kl 14.00 kom inn gjennom døren kl 14.01. Men det riktige er at TH ringte kl 14.01 til den personen som hadde ringt til hustelefonen kl 13.40).

Disse setningene burde vært skrevet på en annen måte (bl.a. fordi det samme familiemedlemmet kan misforstås fordi et familiemedlem er omtalt i setningen rett før, og det da er lett å misforstå det slik at et familiemedlem og det samme familiemedlemmet er samme person) :
Klokken 14.00 ringte han til et familiemedlem, som senere kom til huset i Sloraveien. Like etterpå – klokken 14.01 – ringte han til det samme familiemedlemmet som ringte på fasttelefonen like etter at han kom inn døren.

Dette blir mer klart og uten fare for misforståelser synes jeg:
Klokken 14.00 ringte han (TH) til et familiemedlem, som senere kom til huset i Sloraveien. Like etterpå – klokken 14.01 – ringte han (TH) til et annet familiemedlem (det familiemedlemmet som hadde ringt på fasttelefonen (kl 13.40) like etter at TH kom inn døren).
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-01 kl. 13:19.
Citera
2020-08-01, 13:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Det er ikke opplyst akkurat når han kom.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale

(Sitatet fra VG kan misforstås. Jeg trodde først at det de skrev var at den som ble oppringt kl 14.00 kom inn gjennom døren kl 14.01. Men det riktige er at TH ringte kl 14.01 til den personen som hadde ringt til hustelefonen kl 13.40).
Dette blir mer klart og uten fare for misforståelser synes jeg:
Klokken 14.00 ringte han (TH) til et familiemedlem, som senere kom til huset i Sloraveien. Like etterpå – klokken 14.01 – ringte han (TH) til et annet familiemedlem (det familiemedlemmet som hadde ringt på fasttelefonen (kl 13.40) like etter at TH kom inn døren).
Du kan ha rett, men det forandrer egentlig ingenting når det gjelder 1340 telefonen, som var utgangspunktet for diskusjonen, all den tid TEH bodde 10 min fra huset.
Citera
2020-08-01, 13:48
Medlem
Citat:
Du kan ha rett, men det forandrer egentlig ingenting når det gjelder 1340 telefonen, som var utgangspunktet for diskusjonen, all den tid TEH bodde 10 min fra huset.
Takk! :-) Det kan godt være at det er jeg som har mistolket opplysningene i artikkelen.

Hvis det er slik som du skrev nå, var TEH den som ble ringt av TH både kl 14.00 og 14.01 og var TEH den som hadde ringt til hustelefonen kl 13.40?
Citera
2020-08-01, 13:51
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-) Det kan godt være at det er jeg som har mistolket opplysningene i artikkelen.

Hvis det er slik som du skrev nå, var TEH den som ble ringt av TH både kl 14.00 og 14.01 og var TEH den som hadde ringt til hustelefonen kl 13.40?

Datteren (HHB1) ringte til fasttelefonen 13.40, TH ringte til TEH 14.00, og TH ringte så tilbake til HHB1 14.01.

TEH ankommer så S4 før TH drar for å møte politiet på bensinstasjonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in