Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-03, 18:13
Medlem
N nr enda en fra Hagen slekta blir siktet for trusler mot et vitne s m vel Hagen barna skjnne at det er noen fra slekta som har drept moren deres.

Skulle ikke undre meg om nettopp denne siktelsen er det som fr dem i tale igjen.
Citera
2020-10-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tror du har misforsttt. Det er en slektning som er siktet. Artikkelen sier ikke at vitnet som ble truet er en slektning.
Du har god oversikt, hvem sin bil var det som ble tagget igjen?
En tilfeldig person?
Ansatt, hvem?
Citera
2020-10-03, 18:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Edit: Ser n at det var en han.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-03 kl. 18:20.
Citera
2020-10-03, 18:17
Medlem
Ex svoger er vitnet og VE er den som n har blitt siktet?
Citera
2020-10-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det skulle ikke forundre meg om den som n er siktet er den samme som risset vr stille, alts en kvinne.

Da holder jeg en knapp p yngstedatter som har vrt den av Hagenbarna med hyest aggresjonsniv, i det minste utad.
Leste tidligere i trden at advokaten bekrefter at ingen av barna er slektningen som er siktet?
Citera
2020-10-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ex svoger er vitnet og VE er den som n har blitt siktet?

Og det vet du sikkert eller er det noe du gjetter ?
Citera
2020-10-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det frste jeg tenkte er at VE er siktet for ha lyet om mtet med han fyren i forhold til Kvitfjell?
Var det ikke noe med at han sa feil dag?

Regnes VE som en slektning?

Politiet mener en slektning av drapssiktede Tom Hagen (70) har forskt pvirke et sentralt vitne i straffesaken.

Pvirke et sentralt vitne via telefon samtale p forsommeren?
Ringe si at han m si det var en annen dag?
Ved si det s skjnner jo motparten at han er skyldig og har noe med forsvinningen gjre?

Logikken med f noen til lyve om den datoen til Kvitfjell stemmer ikke, for hvis motparten som anmeldte han ble truet til lyve om dato, s ville han jo tjent selv p lyve ogs i og med at han "var med" p Kvitfjell?

Kan noen forklare siktelsen nrmere?

EDIT:
Pvirke et sentralt vitne, hvordan kan det vre et sentralt vitne?

Kan VE ha prvd pvirke kontordamen?

Hvem andre enn kontordamen, TH, snnen og dattera er sentrale vitner?

Jeg vet ikke hvem som truet eller hvem som ble truet. Men saken om uenigheten om hvilken dag to personer mttes, ble omtalt i en artikkel i Aftenposten den 05.05.2020. Link finnes i dette innlegget:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citat:
Aftenposten har snakket med mannen som ble oppgitt som alibivitne.

Politiet psto at de hadde ftt opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt omrde i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svrt ubehagelig, sier han til Aftenposten.

Det viste seg at det ikke var bilen min de var mest interessert i likevel, sier mannen til Aftenposten.

Han opplevde avhret slik at politiet var ute etter bekrefte det den andre personen hadde forklart som sitt alibi for den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde mtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.

Politiet skal ha ftt oppgitt at de to hadde mtt hverandre p en adresse som ligger omtrent 20 mil fra Hagens bolig.

Men det kunne han ikke bekrefte.

Nei, det stemmer ikke. Jeg mtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterp vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt p dagen, sier mannen til Aftenposten.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 18:22.
Citera
2020-10-03, 18:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Leste tidligere i trden at advokaten bekrefter at ingen av barna er slektningen som er siktet?
Ja, jeg burde ha lest artikkelen frst, du har rett.

Edit: Jeg tror fortsatt at den som risset vr stille var en kvinne, muligens et av barna.

Det er ikke tvil om at lsningen ligger hos AEs nrmeste, noe den nye siktelsen vitner om.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-03 kl. 18:25.
Citera
2020-10-03, 18:22
Medlem
Hvis VE str bak truslene mot vitnet s er han involvert i selve drapet ogs.

En ansatt i et firma ville aldri ha vrt s lojal mot sin arbeidsgiver at han truer vitner til taushet bare for beholde jobben.

Tipper VE er medskyldig i drapet hvis det er ham som har blitt siktet.
Citera
2020-10-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke hvem som truet eller hvem som ble truet. Men saken om uenigheten om hvilken dag to personer mttes, ble omtalt i en artikkel i Aftenposten den 05.05.2020. Link finnes i dette innlegget:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Takk, perfekt.
Akkurat det her jeg siktet til;

Politiet psto at de hadde ftt opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt omrde i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svrt ubehagelig, sier han til Aftenposten.

Nei, det stemmer ikke. Jeg mtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterp vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt p dagen, sier mannen til Aftenposten.

Dersom det er samme person som n er siktet, og det er denne samtalen det refereres til, s er det jo VE og et sentralt vitne.

https://www.aftenposten.no/norge/i/y...pet-og-siktet?
Politiet vurderte pgripe begge for lenge siden, men n er en av dem siktet? (VE?)

Det eneste jeg ikke skjnner med trusselen er at hvorfor skulle VE true "vitne" p den tid til si en annen dato for nr dem mttes? VE mtte da skjnne at "vitne" ville sladre eller skjnne at VE var medskyldig hvis han direkte ba han lyve?
Det er noe mer som ikke henger p greip her? Hvem er "vitne"?
Kan vitne n sladre p VE for selv ikke bli involvert?
Senast redigerad av Idasma 2020-10-03 kl. 18:27.
Citera
2020-10-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hvis VE str bak truslene mot vitnet s er han involvert i selve drapet ogs.

En ansatt i et firma ville aldri ha vrt s lojal mot sin arbeidsgiver at han truer vitner til taushet bare for beholde jobben.

Tipper VE er medskyldig i drapet hvis det er ham som har blitt siktet.

Er VE i familie med TH!?
Citera
2020-10-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Og det vet du sikkert eller er det noe du gjetter ?

Nesten alt i denne trden er gjetning og synsing, men sprsmlstegnet bakerst i setningen indikerer at jeg lurer p om dette kan vre svaret. Litt merkelig hvis TH og f.eks VE er uskyldige at de skulle ha ett behov for true vitner, men er de skyldige s er det jo logisk.

Kan denne bilen som ble ripet opp vre utfrt av samme person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in