2020-07-31, 23:29
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Du måste så klart utgå ifrån verkligheten, du kan så klart inte tjäna 1% om dagen dagen börsen är stängd.
Varför inte?

Vilken dag är "börsen" stängd?
Citera
2020-07-31, 23:34
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Hmm? Är nog mer du som är obegriplig och vägrar förstå. Har aldrig sagt att du kan göra 1% per dag med hur stora summor som helst. Men jag kan göra 1% per dag med rimliga summor.
Ah, "rimliga summor".

Så en trader kan göra 1% med "rimliga summor".

Två traders kan då göra 1% var med rimliga summor.

Tre traders?

Kan fyra traders göra 1% eller är du ensam i världen?

Om fyra traders kan göra 1% med rimliga summor så kan en trader göra 1% med 4x rimliga summor eller hur?
Citera
2020-07-31, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shtshampus
Ts: Sök upp Ricky guiterrez på youtube. Han driver världens största daytradinggrupp på facebook: techbud solutions. Kolla in hans videos! Han säljer även en slags kurs där du lär dig nästan allt du behöver veta om daytrading. I kursen livestreamar han även varje tradingdag och visar allt han gör. Han har gjort detta i flera år och han tjänar i snitt 2% varje dag i avkastning på day trading vilket för honom är 500 $. Hans program heter learnplanprofit.
Ja har köpt kursen och den innehåller totalt ca 12 h med videos där han går igenom allt om daytrading plus då att du kan se honom tradea live varje tradingdag. Ja har haft samma fundering som dig och ju mer ja lär mig ju säkrare blir ja att det är fullt möjligt. Rekommenderar detta starkt. Ja är förövrigt endast 19 år gick ut gymnasiet i somras. Hoppas det hjälpte och lycka till
https://www.youtube.com/watch?v=kjlAdpD8opE
Citera
2020-08-01, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrytoStocker
Har funderat över en grej, hur svårt kan det egentligen vara att försörja sig som day trader? kan det var något som kan va värt att satsa på i framtiden? då jag går sista året på gymnasiet och är lite osäker på vad mitt framtida yrke ska vara, så vad säger ni?
A study examined 360,000 day traders. It found that the average trader lost 15% a year.

The top 500 out of 360,000 made only 5% above simply holding the SPY index.

Day Trading Study
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.225.1651&rep=rep1&type=pdf
Citera
2020-08-01, 02:56
Medlem
Citat:
Kolla! Du har lite koll iaf. Exakt, jag trade:ar microcap aktier. Därav kan du inte slänga in 1 miljard och förvänta dig kunna sälja det på det aktuella priset. Men Hew18 har inte riktigt fattat det.

Kan öppna ett nytt konto och börja med liten summa. För att sedan jobba mig uppåt för att bevisa att man inte behöver flera miljoner för att tjäna stora pengar på börsen. Vilket dem flesta här tror.

Spelar ingen roll om jag drar in miljarder. Ditt bidrag kommer fortfarande vara densamma
Nejdå, behövs ingen ny trådstart.

Tvivlar inte på att du kan tjäna 30% och mer per dag på vissa affärer. Blir intressant att se dina trades nästa vecka. Hur mycket har din portfölj växt sen start?

Sen är det också så att de två sidorna här talar om olika saker. Du handlar nog inte med hela kapitalet i varje affär varje dag, alltså ligger du likvid till viss del. Alltså är dagens vinst på säg 30% inte 30% på hela kapitalet eftersom du ligger likvid med delar eller i andra papper än det som gav vinst. Och så kommer det väl förluster ibland.

Det här med 1% per dag beräknas ju på hela portföljens värde. Har du en miljon i kapital men dina vinster kommer på affärer som är 50k så blir det ju ändå inte så mycket.
Citera
2020-08-01, 04:00
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Proffs inom fotboll och poker måste bevisa vad dom går för, du snackar som en typisk Kung Keno däremot.

Inget gensvar varken från konstgjorda pompe eller dig.. är du säker på att det är så lätt så borde det vara en ren baggis att bevisa det. Märkligt tyst från pompe, jag PM:ar mitt nyss påbörjade förslag och ser fram emot återkoppling!
Tjenare. Nej det blev tyst från mig några timmar. Ahh förlåt. Satt du förväntansfullt och väntade på svar såhär en Fredag kväll Nej, jag sitter inte här på flashback dag in och dag ut vilket ni verkar göra. Jag har ett liv också.
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Tvivlar inte på att du kan tjäna 30% och mer per dag på vissa affärer. Blir intressant att se dina trades nästa vecka. Hur mycket har din portfölj växt sen start?

Sen är det också så att de två sidorna här talar om olika saker. Du handlar nog inte med hela kapitalet i varje affär varje dag, alltså ligger du likvid till viss del. Alltså är dagens vinst på säg 30% inte 30% på hela kapitalet eftersom du ligger likvid med delar eller i andra papper än det som gav vinst. Och så kommer det väl förluster ibland.

Det här med 1% per dag beräknas ju på hela portföljens värde. Har du en miljon i kapital men dina vinster kommer på affärer som är 50k så blir det ju ändå inte så mycket.
Jag går in med 50% av kapitalet när jag gör en affär. Så idag gjorde jag egentligen en ökning på 15% i min portfölj. Men det är fortfarande HELT JÄVLA OMÖJLIGT. För vi har ju proffs här i tråden!

Och @CelenoII kommer jag inte ens citera mer. Över 6k inlägg. Det är bara en äcklig luffare som lider extremt av den svenska svartsjukan. Och tyvärr har någon form av hjärnskada. Så ingen idé att ens bry sig om vad hen säger.
"Tidigare Celeno. Numera ekonomiskt oberoende nomad, livsnjutare och betraktare av galenskaperna."
Drömma får man allt göra min autistiska gosse
Citera
2020-08-01, 04:05
Medlem
Citat:
Tjenare. Nej det blev tyst från mig några timmar. Ahh förlåt. Satt du förväntansfullt och väntade på svar såhär en Fredag kväll Nej, jag sitter inte här på flashback dag in och dag ut vilket ni verkar göra. Jag har ett liv också.

Jag går in med 50% av kapitalet när jag gör en affär. Så idag gjorde jag egentligen en ökning på 15% i min portfölj. Men det är fortfarande HELT JÄVLA OMÖJLIGT. För vi har ju proffs här i tråden!

Och @CelenoII kommer jag inte ens citera mer. Över 6k inlägg. Det är bara en äcklig luffare som lider extremt av den svenska svartsjukan. Och tyvärr har någon form av hjärnskada. Så ingen idé att ens bry sig om vad hen säger.
"Tidigare Celeno. Numera ekonomiskt oberoende nomad, livsnjutare och betraktare av galenskaperna."

Som sagt, tvivlar inte på det du säger. Blir kul att se dina affärer nästa vecka. Förresten, kan du ge en hint om hur ditt kapital har växt sedan insatsen på 10k?
Citera
2020-08-01, 04:18
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Som sagt, tvivlar inte på det du säger. Blir kul att se dina affärer nästa vecka. Förresten, kan du ge en hint om hur ditt kapital har växt sedan insatsen på 10k?
Spelar ingen roll vad jag än säger. Om det är 20k, är det helt omöjligt enligt experterna här. Det är en ökning med hela 100% ! Om jag säger över 100k, så svimmar väl säkert någon? Så den informationen är helt orelevant tills bevis kommer.
Citera
2020-08-01, 04:43
Medlem
Citat:
Absolut. Strävar inte efter att få så stora avkastingar, men ibland kommer chanserna. Då tar man dem! Du förstår nog inte vad vi diskuterar här. Enligt CelenoII och Mynicname så är det omöjligt att tjäna 1% varje dag på börsen. Vilket är bullshit.

Här är dagens transaktion. Kan ju fake:as så enkelt dessa tider. Men bryr mig inte direkt vad du/ni tror. https://imgur.com/a/tXevtDU

Ännu en till tappad idiot. Älskart !
Sitter jag och frågar om tips? Inte direkt. Snälla läs innan ni kommenterar. Du gör bara bort dig själv.

Citat:

Citat:

Citat:
Spelar ingen roll vad jag än säger. Om det är 20k, är det helt omöjligt enligt experterna här. Det är en ökning med hela 100% ! Om jag säger över 100k, så svimmar väl säkert någon? Så den informationen är helt orelevant tills bevis kommer.
Så ditt kapital är då runt 80 000 kr.

A study examined 360,000 day traders. It found that the average trader lost 15% a year.

Day Trading Study
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc...=rep1&type=pdf
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-08-01 kl. 04:45.
Citera
2020-08-01, 05:03
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så ditt kapital är då runt 80 000 kr.

Day Trading Study
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc...=rep1&type=pdf
Absolut. Man brukar säga att mellan 5-10% klarar att gå med vinst på börsen.
"Simply holding the SPY index" En daytrader stänger sina positioner vid börsdagens slut.
Och jag tradear inte index. Dem svänger inte alls lika mycket som microcap akiter...

In a 2003 article published in the Financial Analyst Journal tilted "The profitability of day traders", professors at the University of texas found that out of 334 brokerage accounts day trading the U.S. markets between February 1998 and October 1999, only 35% were profitable and only 14% generated profits in excess of than $10,000.

Finns bra många undersökningar om detta. Alla påvisar olika.

"The most damning statistic of all is only 180 of the 1.5 million players who are playing organised youth football in England at any one time will make it as a Premier League pro.
That's a success rate of 0.012%."

Men ändå lyckas några bli proffs och tjäna stora pengar på detta? Hur är detta möjligt? Då kan man lika gärna säga till alla barn att sluta spela fotboll för ni kommer aldrig bli något. Med den mentaliteten dem flesta har, precis som ni. Så kommer ni ALDRIG lyckas med något. För det är ju i princip helt OMÖJLIGT enligt statistiken.

Men som sagt. Alla vill ha en bit av kakan, men ingen vill jobba för det. LOL
Citera
2020-08-01, 05:28
Medlem
Citat:
Absolut. Man brukar säga att mellan 5-10% klarar att gå med vinst på börsen.
"Simply holding the SPY index" En daytrader stänger sina positioner vid börsdagens slut.
Och jag tradear inte index. Dem svänger inte alls lika mycket som microcap akiter...

In a 2003 article published in the Financial Analyst Journal tilted "The profitability of day traders", professors at the University of texas found that out of 334 brokerage accounts day trading the U.S. markets between February 1998 and October 1999, only 35% were profitable and only 14% generated profits in excess of than $10,000.

Finns bra många undersökningar om detta. Alla påvisar olika.

"The most damning statistic of all is only 180 of the 1.5 million players who are playing organised youth football in England at any one time will make it as a Premier League pro.
That's a success rate of 0.012%."

Men ändå lyckas några bli proffs och tjäna stora pengar på detta? Hur är detta möjligt? Då kan man lika gärna säga till alla barn att sluta spela fotboll för ni kommer aldrig bli något. Med den mentaliteten dem flesta har, precis som ni. Så kommer ni ALDRIG lyckas med något. För det är ju i princip helt OMÖJLIGT enligt statistiken.

Men som sagt. Alla vill ha en bit av kakan, men ingen vill jobba för det. LOL
"Simply holding the SPY index" betyder ju i denna kontext. att du lika gärna kan sätta dina pengar i en index fond , inte att trada med index fond.

Nja, 500 av 360 000 är ju inte ens 0.2% som går med vinst, inte i närheten av 10-15%.

Dom flesta börjar ju inte med en sport för att bli proffs utan för man tycker det är kul, får lite motion och umgås med kompisar.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-08-01 kl. 05:36.
Citera
2020-08-01, 06:05
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
"Simply holding the SPY index" betyder ju i denna kontext. att du lika gärna kan sätta dina pengar i en index fond , inte att trada med index fond.

Nja, 500 av 360 000 är ju inte ens 0.2% som går med vinst, inte i närheten av 10-15%.

Dom flesta börjar ju inte med en sport för att bli proffs utan för man tycker det är kul, får lite motion och umgås med kompisar.
"“The success rate for day traders is estimated to be around only 10%, so … 90% are losing money.”"
Men allt du säger stämmer ju. Så då måste Forbes också ljuga om precis allt.

https://www.forbes.com/sites/nealegodfrey/2017/07/16/day-trading-smart-or-stupid/#591d34391007

Dem flesta som börjar med trading som vill lyckas har nog ett genuint intresse för ekonomi och siffror. Men det är ju en helt annan sak såklart... Finns ju ingen person som strävar över att bli bäst på exempelvis fotboll. Utan man är där för att hänga med kompisar. Börje Salmming började spela hockey för skojskull, och vips så var han proffs utan att ens försöka. WoW!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in