Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
Ja, det fanns det.
Vad varje människa vet, är höljt i dunkel för oss som ännu läser msm.
Jag får be dig uttrycka dig så att även en tioåring förstår.
Jag förstår dig som
Abort är mord, men ibland får man mörda foster för en högre sak.
Really??
Jag måste undersöka nu vad det var för hemska män som sprang omkring i de svenska skogarna på 60-talet!
Aldrig hört om.
Att döda ett ofött barn är mord.
Det anser jag faktiskt.
Man mördar ju det.
Det svåra uppkommer ju när moderns liv står på spel om hon fortsätter bära barnet.
Är halva graviditeten gången så kan man ju förlösa barnet tidigare och göra allt för att barnet ska överleva.
Men om det är i början av barnets liv?
Det här är svårt.....
Det är ingen enkel fråga för mig.
Därför lämnar jag en sådan fruktansvärd situation till den gravida kvinnan, fadern och hennes läkare att bestämma.
Handlar det om att kvinnan kan dö av att bära barnet är det ju en helt annan situation än att döda ett foster bara för att nån "inte känner" för att låta det leva för det är obekvämt etc.