2020-07-31, 11:52
Avslutad
Grezlak ska tydligen vara klar för AIK enligt Expressen.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aiks-val-han-tar-over-efter-norling/
Citera
2020-07-31, 11:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aiks-val-han-tar-over-efter-norling/

Som antagonist känns detta val betydligt bättre än Axén. Fast vad vet jag, karln kan ju bli en succé lika gärna.
Citera
2020-07-31, 12:03
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Snart kommer a.e.g med personal och påstår att han haft kännedom om detta långt före Disco.
Citera
2020-07-31, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Som antagonist känns detta val betydligt bättre än Axén. Fast vad vet jag, karln kan ju bli en succé lika gärna.

AIK fortsätter med sitt inslagna spår. Man är konsekventa åtminstone det måste ge dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Snart kommer a.e.g med personal och påstår att han haft kännedom om detta långt före Disco.

Haha. Glöm inte att det var han som avslöjade Borges-övergången.
Citera
2020-07-31, 12:30
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
AIK fortsätter med sitt inslagna spår. Man är konsekventa åtminstone det måste ge dem.

Haha. Glöm inte att det var han som avslöjade Borges-övergången.

Hur kan vi någonsin glömma när vi får ständiga påminnelser om denna historiska bedrift?

Lite rolig kuriosa är att på en tidigare FM-save så får Norling sparken och denne Grzelak tar över. Sen är AIK ett stadigt mittenlag ungefär halva 20-talet innan han i slutändan får sparken och in kommer - Hamrén!

Känns lovande på något sätt
Citera
2020-07-31, 12:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.svt.se/sport/fotboll/tidigare-proffsdomaren-vill-se-var-i-allsvenskan?fbclid=IwAR0TRDxawNG7PhHsXIpIrjZHbqjPV 47ieW1KahnBx3 CPQbHqbHGiHjpzMQ4

Jonas Eriksson vill att Allsvenskan inför VAR i Allsvenskan. Jag är inte emot hans önskemål totalt sett . Jag tycker absolut det är på tiden att det införs med tanke på nuvarande domarstandard. Problemet är dock att det kostar oerhört mycket pengar. Är tveksam om förbundet har råd att bekosta detta.

Vi ska inte ha in nåt j-a VAR i allsvenskan. Det förstör ju så ofantligt mycket av allt vad fotbollen är, spontaniteten vid mål etc försvinner ju helt, man vågar ju inte jubla före att man typ en minut senare kan vara säker på att VAR-domarna inte hittat nåt.

Nej, det räcker med goal-line tech som bara piper direkt i domarens öra när bollen passerat mållinjen men inget mer än det.

Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Va inte säker på att jag ville ha Bjärsmyr när han va och tränade med laget innan säsongen, men nu när han är där och han ser ut som han alltid gjort så är det bara att göra avbön och säga att han nog skulle värvats in tidigare egentligen.

Lugn, stabil och så där lagom tjurig som när han varit som bäst. Ger dessutom Tolinsson och Wikström chansen att lära av en av de bästa i ligan.

Skönt att vinna, har en fråga till MFF:arna, har erat spel sett ut såhär hela säsongen?
Tyckte inget av lagen va bra igår, båda lagen kändes väldigt uddlösa och kom igenom på individuella prestationer/misstag.

Jag är enig angående Bjärs, var tveksam men bara att vara en såpass stor man att man erkänner att man hade fel.

Matchen igår finns det cup-tråd om så tar den där.

Däremot kan man ju säga att det knappast känns som vi tar den allsvenska matchen på söndag nu dock, mff lär ju vara galet taggade där.
Citera
2020-07-31, 12:36
Medlem
snillet_1s avatar
En liten avstickare här... men har inte Sportbladets sillyrapportering kring Allsvenskan varit jävligt risig ett bra tag nu? När avslöjade de något senast? Inget nytt att Expressens Daniel Kristoffersson ofta har väldigt god koll såklart men det är anmärkningsvärt hur låg nivå Sportbladet numera håller. Ibland kommer de först med något som t.ex. med Hallenius men då går de på för hårt eller slarvar i granskningen av uppgifterna. Deras rapportering kring AIK och deras nya tränare känns mest komisk, kasta ut tio namn och det är klart att de får rätt på något av dem.
Citera
2020-07-31, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Däremot kan man ju säga att det knappast känns som vi tar den allsvenska matchen på söndag nu dock, mff lär ju vara galet taggade där.

Desto skönare om vi skulle lyckas vinna, vill se en grinig Ola och en leende Sana.

Nej men det skall bli intressant att se hur lagen ställer upp nu, jag tyckte MFFarna såg segare och tröttare ut i slutet än våra gubbar igår.

Jag gissar på att t ex Calisir startar, Giorgi kanske är fit? Det lär nog bli lite förändringar.
Citera
2020-07-31, 13:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Desto skönare om vi skulle lyckas vinna, vill se en grinig Ola och en leende Sana.

Nej men det skall bli intressant att se hur lagen ställer upp nu, jag tyckte MFFarna såg segare och tröttare ut i slutet än våra gubbar igår.

Jag gissar på att t ex Calisir startar, Giorgi kanske är fit? Det lär nog bli lite förändringar.

Det enda vi kan vara säkra på är ju att Hasse spelar 90 det gör han ju "alltid" som sagt.
I övrigt kan det bli lite vadsomhelst.

JJ kanske får vila efter två tuffa matcher på kort tid med, inte för att han varit annat än briljant men från inget alls under lång tid till tre tuffa matcher på en vecka är det möjligen för långt.

Rimligt med Greken-Jallow-Bjärs-Calisir-Werner- Hasse- Erling- Giorgi (om han nu är fit som sagt)- Noah- Sana- Farnerud. Kan tänka mig att såväl Aiesh som Sargon mår bra av vila och ev "bara" inhopp med.
Citera
2020-07-31, 14:06
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En liten avstickare här... men har inte Sportbladets sillyrapportering kring Allsvenskan varit jävligt risig ett bra tag nu? När avslöjade de något senast? Inget nytt att Expressens Daniel Kristoffersson ofta har väldigt god koll såklart men det är anmärkningsvärt hur låg nivå Sportbladet numera håller. Ibland kommer de först med något som t.ex. med Hallenius men då går de på för hårt eller slarvar i granskningen av uppgifterna. Deras rapportering kring AIK och deras nya tränare känns mest komisk, kasta ut tio namn och det är klart att de får rätt på något av dem.

Avslöjade inte Sportbladet att Hallenius va klar för IFK GBG så där hade de helt fel?
Citera
2020-07-31, 14:14
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag känner mig inte alls optimistisk inför matchen mot bajen. Alla tankar går mot nästa omgång.
Citera
2020-07-31, 14:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Var det verkligen så? Malmö ledde matchen, men hade ni den verkligen i er hand?

Bollinnehavet var rätt jämt och det var 2 eller 3 skott på mål per halvlek och lag. Klassisk 0-0 statistik skulle jag säga.

Sedan hade Göteborg mer vinnarinstinkter i slutet och framförallt under avgörandet.

Jag håller med efter 1-1 målet var IFK mest på hugget. Under ord. tid så var MFF det bättre laget, de kunde avgjort matchen under första kvarten men det blev LV-skott istället.

Strunt samma ny match på söndag. Jag tippar MFF vinst men ingen utklassning som några skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in