Citat:
Ursprungligen postat av
Crooken
Va inte säker på att jag ville ha Bjärsmyr när han va och tränade med laget innan säsongen, men nu när han är där och han ser ut som han alltid gjort så är det bara att göra avbön och säga att han nog skulle värvats in tidigare egentligen.
Lugn, stabil och så där lagom tjurig som när han varit som bäst. Ger dessutom Tolinsson och Wikström chansen att lära av en av de bästa i ligan.
Skönt att vinna, har en fråga till MFF:arna, har erat spel sett ut såhär hela säsongen?
Tyckte inget av lagen va bra igår, båda lagen kändes väldigt uddlösa och kom igenom på individuella prestationer/misstag.
MFFare här, jag är mycket kritisk till MFFs nuvarande filosofi och har varit det länge. Avskedandet av Uwe för att inte vara som Ajax, dvs. spela unga talanger i högre utsträckning är i mångt och mycket väldigt märkligt när vi idag har exakt samma spelidé med JDT. Anel är vår ende spelare under 25 spikad i truppen, vi lever enligt mig knappast upp till att vara den talangfabriken många tror att vi är. Vi förlorar några av våra stora talanger i rätt tidig ålder och får knappast in nån större peng för dem: t.ex. Ronney Bardghji (FCK), Lukas Björklund (Milan), Filip Jörgensen (Villareal), Oscar Uddenäs (SPAL) för att nämna några som aldrig fått blomma ut i MFF först innan de sålts utomlands. Nu sägs Tim Prica som inte direkt fått det där genomslaget ännu vara på väg till Rosenborg. Det senaste lyckade exemplet på vad jag menar är väl Mattias Svanberg som var en given spelare i elvan eller åtminstone avbytare. Idag har vi Anel, resten är avdankade, trötta, mätta spelare som spelat tillräckligt länge för att pensionera sig när som helst. Den som såg matchen igår såg att Thelin, Berget, Antonsson eller Guillermo knappast var några större hot. Bra spelare absolut, men Malmö behöver spelare som är hungriga och spelar fotboll. Inte bara spelare som springer, tacklar och spelar inlägg i förhoppningen att bollen kommer till en anfallare. Bristen av bollteknik i MFF är skrämmande, Antonsson skapade absolut ingenting, missade markeringarna och tappade bollen efter 3 sekunder varje gång han hade den. Bonke är stark och fysisk men visar emellanåt tecken på att han inte kan hantera en boll en längre tid. Många av spelarna gör en besviken faktiskt...Att vi vann mot Sirius så stort var mycket tur och flyt, hade inte deras målvakt tabbat sig tror jag matchen max slutat 2-2. Att vi inte har någon annan på anfallet än Guillermo att byta in är beklämmande. Jag kan fortsätta hela dagen men jag orkar inte...Vi saknar playmakers förutom A.C. Vi saknar yttrar och unga hungria spelare.
Hade jag varit sportchef i Malmö skulle jag uppmanat till att byta ut/sälja Guillermo, Antonsson, Safari, Rieks med flera och köpt in allsvenska talanger som Jesper Karlsson, Almqvist från Norrköping eller kanske Rasmus Wiedesheim-Paul från Superettan. Köpa in hungria allsvenska talanger och utveckla dem som vi gjorde med Forsberg. Man undrar ibland vad fan våra scouter håller på med...Kan hålla på så här hela dagen men jag orkar inte...Jag tycker knappast Malmö imponerat denna säsong spelmässigt och jag blir mycket, med betoning på mycket, förvånad om vi vinner Allsvenskan i år.