2020-07-31, 10:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jo i det avseendet kan jag hålla med. Fast AIK strävar väl i första hand efter att anställa någon som kan klubben utantill ? Då är Axen ett helt ok alternativ.
Axén har aldrig någonsin varit verksam i AIK innan. Finns inga kopplingar mer än att han varit öppen med att han höll på dom som ung vilket är något helt annat än att kunna klubben innan och utan.

Axéns klubb som han står nära är Örebro och ingen annan.

Sin största framgång som tränare hade han väl dock i GAIS med en femteplats 2011.

Sen är det väl inte lätt bryta TV-kontraktet mitt i så här...men jag vet inte.
Citera
2020-07-31, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Fast hur vet du att man resonerade just på det sättet? Jag kan erkänna att jag inte har inte koll på varför (om vi nu diskuterar Norge) Start valde att anställa två tränare. Att Benny Lennartsson varit en stor förebild för Axén är ganska uppenbart då det var han som fick honom att bli tränare så jag ser verkligen inte problematiken kring att han delade ledarskap med en annan tränare.

Jag tänkte mer på hans sejour i Gais där han var huvudtränare men bad Gais anställa Lennartsson som mentor när det gick dåligt för honom.
Citera
2020-07-31, 10:51
Medlem
Crookens avatar
Va inte säker på att jag ville ha Bjärsmyr när han va och tränade med laget innan säsongen, men nu när han är där och han ser ut som han alltid gjort så är det bara att göra avbön och säga att han nog skulle värvats in tidigare egentligen.

Lugn, stabil och så där lagom tjurig som när han varit som bäst. Ger dessutom Tolinsson och Wikström chansen att lära av en av de bästa i ligan.

Skönt att vinna, har en fråga till MFF:arna, har erat spel sett ut såhär hela säsongen?
Tyckte inget av lagen va bra igår, båda lagen kändes väldigt uddlösa och kom igenom på individuella prestationer/misstag.
Citera
2020-07-31, 10:55
Medlem
ca 1,5 månad till nästa cupmatch nu, det är ungefär 10 allsvenskan matcher fram tills dess. Det hade varit bra om man typ hade kunnat plocka 20 poäng på dessa och varit på säker mark då kan man vila spelare inför Europamatchen.

En bra början hade varit en repris på cupfinalen.
Citera
2020-07-31, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tänkte mer på hans sejour i Gais där han var huvudtränare men bad Gais anställa Lennartsson som mentor när det gick dåligt för honom.

Svårt att argumentera mot något som hände för ganska många år sedan. Han kanske fick kalla fötter helt enkelt och visste inte vad han skulle ta sig till. Som sagt svårt att sätta mig in i varför han gjorde så men jag tycker naturligtvis att han lärt sig något från den tiden.
Citera
2020-07-31, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Va inte säker på att jag ville ha Bjärsmyr när han va och tränade med laget innan säsongen, men nu när han är där och han ser ut som han alltid gjort så är det bara att göra avbön och säga att han nog skulle värvats in tidigare egentligen.

Lugn, stabil och så där lagom tjurig som när han varit som bäst. Ger dessutom Tolinsson och Wikström chansen att lära av en av de bästa i ligan.

Skönt att vinna, har en fråga till MFF:arna, har erat spel sett ut såhär hela säsongen?
Tyckte inget av lagen va bra igår, båda lagen kändes väldigt uddlösa och kom igenom på individuella prestationer/misstag.

Enig om Bjärsa, var också lite osäker. Sedan är det ju underbart med JJ, han är långt ifrån toppform fysiskt eller spelmässigt, kommer bli en stor tillgång i flera år framöver om han får vara hel.

Dom har haft perioder som varit mycket bättre, t ex första 60 minuterna hemma mot Peking tyckte jag var imponerande, men ja dom har ju inte varit bra spelmässigt annars av det jag sett, dom sätter dock sina chanser.
Citera
2020-07-31, 11:07
Avslutad
Citat:
Svårt att argumentera mot något som hände för ganska många år sedan. Han kanske fick kalla fötter helt enkelt och visste inte vad han skulle ta sig till. Som sagt svårt att sätta mig in i varför han gjorde så men jag tycker naturligtvis att han lärt sig något från den tiden.

Jag har aldrig sett någon annan tränare göra på samma sätt vare sig innan eller efter. Har man inte vad som krävs för jobbet så borde det släppas helt till någon som klarar det.

Om man pratar mer nutid så tycker jag han är en av de svagaste experterna på tv. Man får aldrig den där "aha-känslan" eller "hurfansåghandet-känslan" som man ofta får av t ex Fjellström. Jag tycker mer han är en MP light. En snackegubbe. Utan att vara lika vidrig dock.
Senast redigerad av trazke 2020-07-31 kl. 11:10.
Citera
2020-07-31, 11:24
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Enig om Bjärsa, var också lite osäker. Sedan är det ju underbart med JJ, han är långt ifrån toppform fysiskt eller spelmässigt, kommer bli en stor tillgång i flera år framöver om han får vara hel.

Tänkte på det när Häcken satte press på Jakob när han fick bollen som mittback. Som om det skulle störa honom? Visst första 10 minuterna kanske bollmottagningarna va sådär men han blev ju intre direkt stressad av att nån kom springande.
Citera
2020-07-31, 11:31
Medlem
Citat:
Håller med. Bättre lösning än Grezlak som har noll meriter som huvudtränare på den allra högsta nivån vilket AIK ändå behöver just nu.
Jag gillar Axén men hoppas ändå på att det är Grezlak som presenteras idag. Att komma in nu i tajtmatchande, tror jag är svårt. Bartosz var ändå i truppen och bar med och vann SM-guld och är mer spela efter materialet.
Citera
2020-07-31, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kollade du påmatchen? Fram till 85:e minuten var det MFF:s som hade matchen i sin hand, även via statistiken. Efter Safaris felsteg så tog IFK över matchen via denna inbjudan.

Grattis till cupvinsten IFK! Hoppas ni överlever andra omgången.
Var det verkligen så? Malmö ledde matchen, men hade ni den verkligen i er hand?

Bollinnehavet var rätt jämt och det var 2 eller 3 skott på mål per halvlek och lag. Klassisk 0-0 statistik skulle jag säga.

Sedan hade Göteborg mer vinnarinstinkter i slutet och framförallt under avgörandet.
Citera
2020-07-31, 11:35
Medlem
Citat:
Tänkte på det när Häcken satte press på Jakob när han fick bollen som mittback. Som om det skulle störa honom? Visst första 10 minuterna kanske bollmottagningarna va sådär men han blev ju intre direkt stressad av att nån kom springande.

Ja lite ringrostig är han, men kolugn och stabil ändå. Jag tror inte Jakob kommer spela mittback när han är igång ordentligt dock, då är det nog Bjärsmyr och Calisir, JJ in på centralt mittfält, kan ju bli ersättaren om/när vi säljer Hasse. Han är ju mer av en tvåvägsmittfältare än en ren städgubbe(likt t ex Gurra). Svårt att få in alla man vill ha i startelvan när alla är tillgängliga, men det är ju som det skall vara.

För övrigt helt underbart att Paka får göra 1+1. Bara att be till Torbjörn att han får vara hel och komma mer och mer in i det.

Notera Amos i bakgrunden... haha

Paka efter cupguldet
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-31 kl. 11:41.
Citera
2020-07-31, 11:38
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

MFFare här, jag är mycket kritisk till MFFs nuvarande filosofi och har varit det länge. Avskedandet av Uwe för att inte vara som Ajax, dvs. spela unga talanger i högre utsträckning är i mångt och mycket väldigt märkligt när vi idag har exakt samma spelidé med JDT. Anel är vår ende spelare under 25 spikad i truppen, vi lever enligt mig knappast upp till att vara den talangfabriken många tror att vi är. Vi förlorar några av våra stora talanger i rätt tidig ålder och får knappast in nån större peng för dem: t.ex. Ronney Bardghji (FCK), Lukas Björklund (Milan), Filip Jörgensen (Villareal), Oscar Uddenäs (SPAL) för att nämna några som aldrig fått blomma ut i MFF först innan de sålts utomlands. Nu sägs Tim Prica som inte direkt fått det där genomslaget ännu vara på väg till Rosenborg. Det senaste lyckade exemplet på vad jag menar är väl Mattias Svanberg som var en given spelare i elvan eller åtminstone avbytare. Idag har vi Anel, resten är avdankade, trötta, mätta spelare som spelat tillräckligt länge för att pensionera sig när som helst. Den som såg matchen igår såg att Thelin, Berget, Antonsson eller Guillermo knappast var några större hot. Bra spelare absolut, men Malmö behöver spelare som är hungriga och spelar fotboll. Inte bara spelare som springer, tacklar och spelar inlägg i förhoppningen att bollen kommer till en anfallare. Bristen av bollteknik i MFF är skrämmande, Antonsson skapade absolut ingenting, missade markeringarna och tappade bollen efter 3 sekunder varje gång han hade den. Bonke är stark och fysisk men visar emellanåt tecken på att han inte kan hantera en boll en längre tid. Många av spelarna gör en besviken faktiskt...Att vi vann mot Sirius så stort var mycket tur och flyt, hade inte deras målvakt tabbat sig tror jag matchen max slutat 2-2. Att vi inte har någon annan på anfallet än Guillermo att byta in är beklämmande. Jag kan fortsätta hela dagen men jag orkar inte...Vi saknar playmakers förutom A.C. Vi saknar yttrar och unga hungria spelare.

Hade jag varit sportchef i Malmö skulle jag uppmanat till att byta ut/sälja Guillermo, Antonsson, Safari, Rieks med flera och köpt in allsvenska talanger som Jesper Karlsson, Almqvist från Norrköping eller kanske Rasmus Wiedesheim-Paul från Superettan. Köpa in hungria allsvenska talanger och utveckla dem som vi gjorde med Forsberg. Man undrar ibland vad fan våra scouter håller på med...Kan hålla på så här hela dagen men jag orkar inte...Jag tycker knappast Malmö imponerat denna säsong spelmässigt och jag blir mycket, med betoning på mycket, förvånad om vi vinner Allsvenskan i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in