2020-07-29, 23:51
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Fan va det ska gnällas hela tiden! ”Norling gjorde si..” ”Wesström gjorde så..” Snyft snyft.

Kan vi inte bara samlas kring det faktum att det har varit en väldigt fin AIK-tid i ett tag nu! Stortorskar, tomma våta Seb-ögon, sågning av trupp från tränare, sågning av tränare från spelare, Kahl tog Air Une flight 100 till derbyförlustens förlorade land osv. Det har ju varit det ena fina efter det andra!

Att alla ska vara så jävla negativa jämt är så sjukt trist.

AIK berör. Tom djurgårdare. Det känns iaf skönt att veta att lillebror är orolig.
Citera
2020-07-29, 23:53
Medlem
Storebrorskomplexet är genant.
Citera
2020-07-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
AIK berör. Tom djurgårdare. Det känns iaf skönt att veta att lillebror är orolig.

Ja, precis. Vi är jätteroliga för stygga mäktiga aik med Jildefalk och Jurelius i spetsen. Hur ska vi sova om nätterna...

Er derbyinsats eller vad man nu ska kalla det var genant. Alla garvar åt er.
Senast redigerad av Adde1234 2020-07-30 kl. 00:02.
Citera
2020-07-30, 00:29
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Orolig? Det är kul nu!

Vad du inte förstår är att hela utvecklingen beror på att AIK är oroliga över oss. Det skriks efter omstrukturering efter ett 2019 med 62p. Du kan ju välja att tro att det hade hänt om typ Elfsborg tog guldet med MFF och Peking före gnaget om du vill.

Det är det som är det fina. Ni reagerar. Styr inget. Illa dold misstänksamhet mot kollegorna på de murriga kontoren i Solna. Det skrattas inte. Inga pengar. Gamla nycklar, nya lås. Må det pågå för alltid.
Citera
2020-07-30, 07:08
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ja, precis. Vi är jätteroliga för stygga mäktiga aik med Jildefalk och Jurelius i spetsen. Hur ska vi sova om nätterna...

0-1 mot regerande mästarna är väl inte sååå genant?

0-4 mot Häcken däremot
Citera
2020-07-30, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Även om derbyförlusten är genant så tvättar den inte bort stämpeln ni har som sämst i stan, inte ens guldet kunde gör det.

Snart är vi tillbaka till när djurgården är årets lättaste match
Citera
2020-07-30, 08:14
Medlem
PlantBamboos avatar
Norling borde rådfrågat Billborn hur göra i den prekära situation Norling befann sig. Detta är inte Norlings fel alls skulle jag vilja påpeka. Man bör återanställa Norling och plocka in en Tolle.
Citera
2020-07-30, 08:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Hasse är den enda som inte blivit utbytt än? (tillsammans med Giannis)
Dock ser han ju varken trött eller sliten ut.

En sportchefsmiss helt klart. Va Söder verkligen helt kurant hela vintern?
Hört att han spelade första matcherna lite halvskadad?

Det finns ju vissa av våra supporters som hade en stark förkärlek för Brännström som blev väldigt arga när Poya anställdes, dessa hänger ju väldigt mycket på en gammal blogg.

Han kommer ju garanterat göra ett försök, får säkert mjäll eller nåt.

Hasse blev utbytt efter 64minuter mot Sirius men i övrigt har han lirat 90 i allsvenskan. Han har även lirat båda cupmatcherna fullt ut. Egentligen galet att han orkar såpass mycket.

Beträffande Söder har jag inget minne av att han ska ha spelat halvskadad i början sedan gick han ju sönder dock och då hade vi vips inte en enda forward i truppen. Farnerud var värvad för att avlasta Söder men är ju ingen anfallare alls egentligen, och Aiesh och Sargon som spelat längst fram är ju inte några som ska spela just där heller.
Galet att vi inte tog in en annan forward såklart. hade varit viktigare än den eviga mittbacksjakten (som också var viktig men där fanns ändå vettiga alternativ).

Den där bloggen är det väl ingen som besöker längre dock, den passerade ju zenit för bra länge sen. Det stod mellan Brännström och Poya ja. Det är dock rätt meningslöst att spekulera i om vad som hänt om Brännström kommit istället.

Ja, nu får ju svinet två chanser i rad att typ klaga på att gräset är för grönt eller att stolarna på läktarna som bänkarna numera är på på Gamla är för hårda, pajar hans rygg och att vi borde skickas ur serien p.g.a. det.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Har lite svårt att förklara. Dels pga att jag inte vill outa mig och dels pga att det till kanske hälften handlar om "gillar inte hans uppsyn", vilket ju handlar om kemi och är inget konstruktivt. Tror alla varit med om nåt sånt någon gång. Man ogillar vissa personer utan att ens ha pratat med dom. Märkligt fenomen, men tyvärr finns det ju.

Nu ska man ju inte outa sig vilket är sunt men man undrar ju vad sjutton det är för kontroversiell åsikt som du isf är ensam/ganska ensam om beträffande Poya som gör att du skulle outa dig med att skriva den.

Kemi? Det tordes således innebära att ni varit så tajta ihop eller iaf suttit ner på möten o.dyl. för att märka att det inte klickar.
Att ogilla personer man inte ens pratat med mer grundligt såvida det är online eller live är ju konstigt, sedan kan man ju ogilla personers ageranden och åsikter som dessa proklamerar för offentligt utan att ha träffat personen ifråga dock men riktigt så låter det ju inte i detta fall.

Jag är inte odelat positiv till allt Poya gör, det skall man inte vara, av konstruktiv kritik föds nya tankar och framsteg tas men det skall ju vara just konstruktivt.
Citera
2020-07-30, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu ska man ju inte outa sig vilket är sunt men man undrar ju vad sjutton det är för kontroversiell åsikt som du isf är ensam/ganska ensam om beträffande Poya som gör att du skulle outa dig med att skriva den.

Kemi? Det tordes således innebära att ni varit så tajta ihop eller iaf suttit ner på möten o.dyl. för att märka att det inte klickar.
Att ogilla personer man inte ens pratat med mer grundligt såvida det är online eller live är ju konstigt, sedan kan man ju ogilla personers ageranden och åsikter som dessa proklamerar för offentligt utan att ha träffat personen ifråga dock men riktigt så låter det ju inte i detta fall.

Jag är inte odelat positiv till allt Poya gör, det skall man inte vara, av konstruktiv kritik föds nya tankar och framsteg tas men det skall ju vara just konstruktivt.

Obs att jag inte ”ogillar” Poya. Det med fel ”kemi” trots att man aldrig träffats är väl inte så ovanligt, menar jag. Vi sitter nog alla och tycker saker om personer, artister etc framför TV:n varje dag. Kan inte kolla på Johan Falk pga att man tycker Eklund är värdelös, gillar inte nån artist ”alla” älskar osv. Hatar nån i Talang-juryn och retar sig som fan på nån talkshow-snubbe. Första gången vi ser en person så bildar vi oss direkt en uppfattning redan inom ett fåtal sekunder. Utan att konstruktivt kunna förklara.

Ingen stor sak, men jag var öppen och erkände att jag kan vara mer negativ till Poya pga att det är nåt hos honom jag som person har svårt för. Det är ju faktiskt mitt ”problem”. Inte hans. Det är jag som hela tiden måste tänka på att bygga kritiken på konstruktiva saker. Som då t ex att fördelningen sidled vs djupled ofta överdrivs åt sidledshållet. Och att en rad bolltapp på egen planhalva med baklängesmål som följd till slut blir tränarens och taktikens fel. Inte enskilda spelares.

Det andra är heller ingen stor sak, men kan inte förklara här. Kanske dyker upp ett PM, möjligen.
Citera
2020-07-30, 09:26
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Den där bloggen är det väl ingen som besöker längre dock, den passerade ju zenit för bra länge sen. Det stod mellan Brännström och Poya ja. Det är dock rätt meningslöst att spekulera i om vad som hänt om Brännström kommit istället.

De har ju med nån från Uppsala som va lyrisk över Brännström och kritisk till Poya redan från start så det färgar väl.
Citera
2020-07-30, 14:30
Medlem
https://www.svt.se/sport/fotboll/tidigare-proffsdomaren-vill-se-var-i-allsvenskan?fbclid=IwAR0TRDxawNG7PhHsXIpIrjZHbqjPV 47ieW1KahnBx3 CPQbHqbHGiHjpzMQ4

Jonas Eriksson vill att Allsvenskan inför VAR i Allsvenskan. Jag är inte emot hans önskemål totalt sett . Jag tycker absolut det är på tiden att det införs med tanke på nuvarande domarstandard. Problemet är dock att det kostar oerhört mycket pengar. Är tveksam om förbundet har råd att bekosta detta.
Citera
2020-07-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.svt.se/sport/fotboll/tidigare-proffsdomaren-vill-se-var-i-allsvenskan?fbclid=IwAR0TRDxawNG7PhHsXIpIrjZHbqjPV 47ieW1KahnBx3 CPQbHqbHGiHjpzMQ4

Jonas Eriksson vill att Allsvenskan inför VAR i Allsvenskan. Jag är inte emot hans önskemål totalt sett . Jag tycker absolut det är på tiden att det införs med tanke på nuvarande domarstandard. Problemet är dock att det kostar oerhört mycket pengar. Är tveksam om förbundet har råd att bekosta detta.
Fan vad nice att betala för att döda svensk fotboll.

Helt ärligt, alla VAR-förespråkare måste ju vara soffsupportrar som inte följer sitt lag på plats?

Finns det någon aktiv supporter som är för VAR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in