Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Jag är gammal och ful. Skulle den unge mannen se mig vände han innan han stiger in i farstun.
Det vore trevligt om du själv kom med något värdefullt att tillföra tråden. Det har inte skett hittills . . .
Du har en chans nu att förvåna oss på ett positivt sätt. Ange hur stor andel av de som vårdas på sjukkhus vör covid-19 som drabbas av cytokinstormar. Det vore intressant att veta. Ja, jag antar att du vet eftersom du ofta anför just cytokinstormar som en komplikation vid sjukdomen.
okej, men då ska jag förvåna dig rejält nu
att du är gammal och ful spelar ingen roll, det som finns inuti dig kan vara minst lika attraktivt för både ung som gammal.. och det är väl ändå en sådan person man vill fånga, som kan se det som finns innanför det yttre.
jag har läst i princip varenda studie som behandlar ämnet, låt dig inte luras av att jag går igång på att spela dum och inte finner någon stolthet i att framstå som seriös och kunnig
Increased cytokine production is another key characteristic of severe COVID-19. Most severe COVID-19 cases exhibit an extreme increase in inflammatory cytokines, including IL-1β, IL-2, IL-6, IL-7, IL-8, IL-10, granulocyte-colony stimulating factor (G-CSF), granulocyte macrophage-colony stimulating factor (GM-CSF), interferon-inducible protein-10 (IP10), monocyte chemotactic protein 1 (MCP1), macrophage inflammation protein-1α, IFN-γ, and TNF-α,2,3,12,15 representing a “cytokine storm”. In particular, IL-1β, IL-6, and IL-10 are the three most elevated cytokines in severe cases.25,26 Our study also showed that cytokine levels, including IL2, IL-4, IL-6, IL-10, TNF-α and IFN-γ, are elevated in severe and critical COVID-19 cases, particularly IL-6 and IL-10, which showed a dramatic increase in levels.
https://www.nature.com/articles/s41392-020-00243-2
vill du veta mer är det bara att gå in på
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov eller
https://www.medrxiv.org och testa olika söktermer, sars-cov-2, covid-19 + ADE, cytokines eller vad du vill veta mer om.
ja, det är pre-prints men allt är pre-prints till en början och vid en ny pandemi som man inte kan något om kan det ibland vara det enda man har att gå efter.. och när många resultat pekar mot samma sak, eller alla kommer fram till samma resultat, ja då kan man vara relativt säker på att så är fallet. men det gäller självklart att kolla vem som gjort studierna också, hur dom utförts, på vilket universitet osv. inte köpa grisen i säcken. men eftersom jag även gjort allt detta, är jag rätt säker på min sak.
just det där med cytokinstormar skulle jag vilja säga är fastslaget.
exakt hur många? det vet jag inte, det går säkert att göra en uppskattning men det är inget jag har tid att pilla med.. eller snarare vill jag inte lägga tid på att svara på dumma frågor här, har inget intresse av det. därför länkar jag inte heller något underlag eller material när jag pratar om covid-19, för den som är värd att diskutera med borde ha vett nog att kunna hitta det själv.. man kan liksom inte sitta och föra ett arkiv över alla källor och länka dom vid varje inlägg man gör. men jag gör ett undantag för dig, mest för att du är ful och gammal.