2020-07-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Röka på balkongen. Detta gör dom för att dom inte vill ha rök inne hos sig själva. Tyvärr så går då röken in i alla andras lgh istället. Varför gör dom så?

Det gäller dock inte alla rökare. Det finns folk som röker inomhus, och struntar i om röken finns inomhus. Däremot kan de sitta ute på balkongen (eller uteplats, om lägenheten har det istället och man bor på bottenplan/entreplan) av andra skäl, för att sitta där och röka. De vill exempelvis kunna sitta ute på balkongen som alla andra, och passar på att röka när de ändå befinner sig där.

Att röka utomhus kan också vara ett sätt att komma billigare undan. Om man röker inomhus, så kan man behöva bekosta en sanering den dagen man väljer att flytta. Det kan bli dyrt. Äger man bostadsrätt, så kan man dessutom slippa renoveringskostnader/underhållskostnader och liknande. Cigarettrökning har nämligen en viss tendens att påverka allt från textiler, möbler till väggar och tak. Väggarna och taken kan exempelvis få en viss beläggning, som är svårt att få bort. Så man kan behöva måla/tapetsera om då och då. Dörrar kan behövas bytas ut. Osv.
Citera
2020-07-24, 14:15
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Bor man i lägenhet får man ofta stå ut med både det ena och det andra.
Tyvärr så verkar dagens människor inte besitta ett sunt förnuft och respektera andra.

1) Röka på balkongen. Detta gör dom för att dom inte vill ha rök inne hos sig själva. Tyvärr så går då röken in i alla andras lgh istället. Varför gör dom så?

2) Folk som går omkring utanför fastigheten efter midnatt och skrattar och stojar högt och ljudligt. Varför leva rövare 2 meter från andra boende mitt i natten?

3) Folk med bilar som spelar musik kl. 03.00. Vem är intresserad av deras musik mer än dom själva? (Det finns hörlurar)

4) Moppekörning i bostadsområden kl. 22-04.... Varför???

5) "Folk" som kör mc typ HD och lever rövare dygnet runt. Varför???

Var har hänsyn och respekten till medmänniskor tagit vägen? Har dessa störande människor nåt sorts bekräftelsebehov eller är det bara korkade idioter som blev till när deras föräldrar var på fyllan?

Vad säger ni kloka Falashbackare om desss förtappade individers beteende? Hur kan dom få hålla på och vad kan man göra åt det?

(Inget trams om att jag är gnällig nu utan seriösa och respektfulla svar. I annat fall visar ni att ni är lika korkade som i exemplen ovan och rekommenderas att starta en egen tråd)

Tacksam för alla KLOKA svar
Har du aldrig själv gjort något av det du nämnde? Då borde du ha viss förståelse för att andra gör det, speciellt unga vuxna som är unga och dumma.
Citera
2020-07-24, 20:09
Medlem
Sonny00s avatar
De är imbecilla skitmänniskor helt enkelt. De kommer aldrig att bli bättre. Det enda man kan göra är att jävlas tillbaka. Förr var jag en stillsam och skötsam boende, men vad hade jag för det? Folk bara pissade på mig.

Om grannen bredvid mig väsnas sent på kvällen så spikar jag i väggen till denna granne kl 7 morgonen därpå. Om grannen fattar vinken och lägger ned sitt skitbeteende så slutar jag att ge igen. Om grannen fortsätter så fortsätter jag.
Citera
2020-07-25, 20:50
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Vissa jobbar nätter, andra är lediga, någon har något att fira, en femte har inget att göra, somliga gillar att köra MC vissa av dem kör HD för att det är coolt andra för att det är kul, några är fulla, någon har hittat en ny partner, någon handlar mat, varit och tränat etc etc. Och, de flesta lägenheterna har rökförbud inne.
Eller, alla vill bara jävlas med dig och hatar även själva att bli respekterade och visad hänsyn.

Har du inga egna funderingar på svar till dina "frågor"?

Hur långt bort från dig skall man stå när man röker, för att du skall anse att personen visar dig respekt?
Kanske hade varit annorlunda i en stuga på landet, eller byta bostadsområde?
"Dagens människor". Hur gammal är du? Det har alltid funnits både stökiga som gnälliga människor. De flesta är nog någonstans däremellan..
Jo såklart har jag egna "funderingar" eller självklart beteende. Man visar hänsyn!!! (Vet du vad det är?)
Röker gör man givetvis där det INTE går in i någon annans bostad. Det förstår ALLA som inte röker... (samt rökare som inte utsätter sina grannar för rök) Frågor på det?
Citera
2020-07-27, 01:36
Medlem
Rökande grannar är det absolut värsta som finns. Det kan ta hela livsglädjen ifrån en att ha en smutsig fitta till granne som konstant röker så man får in skiten i sitt sovrum. Stinker pissluffare och förpestar hela lägenheten. Det är helt otroligt att det år 2020 fortfarande är tillåtet att röka på balkonger. I Finland och andra länder är det förbjudet.

På andra plats är horungar som spelar hög musik med subwoofer så man känner basfrekvenserna. Det ger mig psykos på riktigt och får mig att vilja leta fram den största kökskniven jag har och slakta grannjäveln.

På tredje plats har vi fittor som måste gå på hälarna, dra stolar i golvet eller som låter sina äckliga ungar banka i golvet.

Hatar att bo i lägenhet. Visst, nyproduktion är bra mycket bättre än äldre byggnader, men alla tre faktorer jag nämnt är du aldrig garanterad att slippa.

Blir villa nästa gång.
Citera
2020-07-29, 19:49
Medlem
Enok1Halvars avatar
Har störande ljud 7 dagar i veckan mellan 20:00-22:00 från grannen,låter som nån som stampar i golvet eller väggen/springer i en trapp med 4-5 steg,typ 4-5 dunk , dunk dunk dunk dunk,sedan tyst i 15 sek sedan samma upprepas typ mellan 20:00 22:00,vad fan gör dom ,step up träning? eller bara en massa spring i en kort trappa?
Grannen är whitetrash, fet kärring, med en harmlös tanig lång snubbe med 2 små barn
Nån?
Citera
2020-07-29, 20:22
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Har störande ljud 7 dagar i veckan mellan 20:00-22:00 från grannen,låter som nån som stampar i golvet eller väggen/springer i en trapp med 4-5 steg,typ 4-5 dunk , dunk dunk dunk dunk,sedan tyst i 15 sek sedan samma upprepas typ mellan 20:00 22:00,vad fan gör dom ,step up träning? eller bara en massa spring i en kort trappa?
Grannen är whitetrash, fet kärring, med en harmlös tanig lång snubbe med 2 små barn
Nån?

Jag tror att de idkar coitus väldigt regelbundet.
Citera
2020-07-29, 20:26
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag tror att de idkar coitus väldigt regelbundet.
HaHa ,mer oregelbundet i så fall 4-5 dunk tyst i 30 sekunder sedan igen tyst i 5 minuter sedan samma typ
Citera
2020-07-30, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Nån?

Ungjävlarna som springer och lever fan innan de skall lägga sig. Vanligt fenomen bland Ungjävlar. Du kan skatta dig lycklig att de inte håller på hela dagen.
Citera
2020-07-30, 00:28
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ungjävlarna som springer och lever fan innan de skall lägga sig. Vanligt fenomen bland Ungjävlar. Du kan skatta dig lycklig att de inte håller på hela dagen.
Ungefär vad dom gör , men ständigt runt 20:00 och upp
Citera
2020-07-30, 00:34
Medlem
Varför flyttar ni inte till hus eller särskilda boenden? Hyresbostäder innebär att människor man inte valt bor i anslutning till ens hem. Det gäller alla. Så länge någon inte är ett psykfall som lever för att trakassera kan jag inte se något bekymmer med att man inte passar med grannarna. Säg åt människor när de stör bara.
Citera
2020-07-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1
Varför flyttar ni inte till hus eller särskilda boenden? Hyresbostäder innebär att människor man inte valt bor i anslutning till ens hem. Det gäller alla. Så länge någon inte är ett psykfall som lever för att trakassera kan jag inte se något bekymmer med att man inte passar med grannarna. Säg åt människor när de stör bara.

Varför visar inte smuts som du hänsyn bara. Hur svårt kan det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in