Citat:
Ursprungligen postat av Jagstang90
Jag har samma problem som dig, och det finns inte mycket du kan göra åt saken tyvärr. Såvida inte andra grannar vittnar om samma störningar, annars blir det bara ord mot ord.
Jag rekommenderar dig att köpa ett par små bekväma hörselskydd/snäckor
Det kan ju vara så att dom jobbar sent också, och fixar käk/whatever när dom kommer hem sent. Det ska ju inte vara tyst som natten efter tio på kvällen, dock dämpat.. Antingen är dom nte medvetna om att det är lyhört eller så bryr dom sig inte.
Nej det är sant att det inte behöver vara dödstyst efter 22.00 så man utföra det man kallar normal livsföring, alltså spola i toaletter och laga mat m.m men däremot är det inte ok att leva om genom att smälla i dörrar osv, det kan mycket väl stämma att de jobbar sent och lagar mat efter 22.00 men det går att göra det utan att det för den skull låter som om att de håller på att riva lägenheten.
Skulle tippa på att de inte reflekterar över att det är lyhört och inte tror att det hörs så väl eller så kanske de inte bryr sig, sedan finns det alltid en möjlighet att den som störs är överdrivet känslig, sådana personer finns också men min erfarenhet är att de i så fall retar sig på det mesta vilket ej verkar vara fallet här.
Att snacka med övriga grannar kan vara en bra ide och höra om det är fler som störs, om så är fallet så ska även de prata med grannen och/eller med hyresvärden/bostadsrättsföreningen det är större chans att de tar det seriöst om det är flera som klagar än om det bara är en enstaka person.