Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Jo fast det blir ändå mycket lugnare, när många andra lag haft en vecka har vi spelat 120 minuters matcher, vi har spelat mest av alla lagen hittills, och jag skulle gissa, utan att ha kollat, på att en sådan som Hasse har spelat "överlägset" mest av alla i serien, att få lite mer tid till återhämtning, analys och träning kommer inte skada, kanske blir lättare också för Christian K att komma in i det då.
Jo, det är sant att vi har spelat mest av alla lag. Hälften av serien var ju inte ens med i kvarten där vi spelade 120minuter. Sedan blev det ju ytterligare 120 i semin och iaf 90 imorgon. Det ger att vi under 1,5 månad spelat 330 minuter mer än många lag vilket är 3,5match mer ungefär.
Det i ett spelschema som lagen utan cup kallar tajt.
Ser vi på schemat augusti ut (som är det som är lagt) spelar vi 2,6,9,13,17,22 och 30e.
Det ger oss lite vila mellan 17-22 och en hel vecka 22-30e så det blir rätt bra vila där sett till hur det har varit. Men det är först om c.a. tre veckor det blir så "lugnt".
Hasse lär ha flest minuter ja, så är även min känsla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Man kan ju spela rakare fotboll i djupled utan att det är tjong och brottning. Tycker man gjorde det bättre förra säsongen men att man nu återgått till sidledslågtempot från 2018 igen. Men skall inte gnälla för mycket. Som jag sa efter Falkenberg så var den en klar förbättring attitydmässigt, dvs positiv anfallsfotboll. Nu blev det för mycket av ”det goda”, men kanske rätt balans sitter framöver. Då finns det potential.
Sedan har jag oerhört svårt för Poya som person, och det kan påverka mina åsikter. Det måste jag ju erkänna.
Och vem ska ta löpningarna i djupled längst fram? Vi saknar ju en forward.
Potentialen finns ju där och som jag ständigt säger, hade vi bara varit smarta och plockat in ett vettigt forwardsalternativ bakom Söder (vi har alltså NOLL alternativ där som rena forwards) så hade det varit en bättre resultatrad.
Vad är det som gör att du har svårt för Poya? Visst att det kan vara lite segt att ständigt höra hur mycket bättre vi varit än vad som varit fallet men jag ser ju hellre att han är sådan utåt och tar kritiken inne än att skälla ut spelare etc offentligt. Det är ju inte så att han ständigt hyllar spelarna internt när dessa gjort fel utan man jobbar på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Marko Johansson återvänder alltså till MFF. Mycket p g a att Marko själv ville tillbaka. Det var väl ingen allvarligare skada på Dahlin? Så Marko nöjer sig med att spela några matcher till i år innan han får sitta på bänken för en frisk Dahlin petar han såklart inte.
Eller vad fan. Är Dahlin skadad överhuvudtaget? Vet att han låg ned i slutet mot Sirius men hittar inga nyheter om att han skall vara indisponibel?
Det är en gåta att den killen ens klarar av att stå på en fotbollsplan, han var ju invalid så sent som ifjol, ja förutom när det kommer till nattklubbsbesök, fira med dans efter en förlust etc...
Nu kommer han väl se till att få finalen avbruten...