2020-07-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/michel-aik-spelare-gav-upp-pa-grund-av-brist-pa-fortroende-for-norlings-ide/

Om detta stämmer så borde spelarna som gav upp få sänkta löner eller sparkas.
Förstår vad du menar och jag försvarar inte ditt påstående. Men kruxet är ju att det alltid är lättare att sparka en tränare än ett helt lag.
Citera
2020-07-28, 21:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Förstår vad du menar och jag försvarar inte ditt påstående. Men kruxet är ju att det alltid är lättare att sparka en tränare än ett helt lag.

Det är i sådana här lägen huliganfirmor kan fylla en funktion.

Flera uttalade gnagare på Gnagarforum skyller i varje fall detta på Norling och verkar tycka att det var okej för spelarna att inte göra jobbet. Vad är det för jävla människor som hänger på det forumet egentligen?
Senast redigerad av MrSkargard 2020-07-28 kl. 21:21.
Citera
2020-07-28, 22:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Känns som att det varit delade meningar om Norling från gnagar fansen.

Knappast. 99% tycker detta var fel. Resten förstår inte vilken soppa detta kommer urarta i. Nu går tom ett träben som Michel ut och gnäller i tidningen vad i helvete?! Har han gjort en bra match sen han kom till AIK? Bara försvinn.
Citera
2020-07-28, 22:20
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jag hoppas verkligen att vi inte tar in Ljungberg, jag vill ha en fotbollstränare, inte en föredetta bra fotbollsspelare som tror att han kan bli fotbollstränare.
Tror också det kan bli fiasko med honom.
Citera
2020-07-28, 22:24
Medlem
Wesström engagerar Norling för ytterligare två år, en tid därefter så beordrar han honom att byta spelidé. Fel tränare för det ändamålet, ett sätt göra en ”Gudrun” och elda pengar.
Hur mycket sumpar AIK på den här rockaden?
Citera
2020-07-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jag hoppas verkligen att vi inte tar in Ljungberg, jag vill ha en fotbollstränare, inte en föredetta bra fotbollsspelare som tror att han kan bli fotbollstränare.

Ljungberg är för stor för allsvenskan. Ungefär som att tro att Zlatan ska spela för Hammarby.
Citera
2020-07-28, 22:30
Medlem
Vore egentligen fel att döma ut Ljungberg utan att han ens hade fått visa vad han går för men om AIK vill klättra i tabellen borde man nog satsa på en mer etablerad tränare. Tror Ljungberg behöver skaffa sig lite mer erfarenhet innan han åtar sig en större utmaning.
Citera
2020-07-29, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Wesström engagerar Norling för ytterligare två år, en tid därefter så beordrar han honom att byta spelidé. Fel tränare för det ändamålet, ett sätt göra en ”Gudrun” och elda pengar.
Hur mycket sumpar AIK på den här rockaden?

Såg du AIK förra året? Hörde du Norling prata om det dom spelmässigt presterade? Jag är helt säker på att han inte ville ha ett sådant år till för att det var ta mig fan uruselt och totalt jävla glädjedödande, vilket även en del spelare uttryckte rätt så tydligt, så att Wesström beordrade Norling att byta spelidé tycker jag låter som bluff och båg och en efterhandskonstruktion.

Norling borde kanske inte ha gjort så stora förändringar som han gjorde dock, utan skruvat lite på det som inte fungerade, få till lite annan balans i laget osv.

Sedan kanske det var så att han ansåg att han inte kunde göra så mycket med de grunder dom hade de tidigare åren och att det skulle krävas mer radikala åtgärder för att fixa det han tyckte borde fixas.

Det finns säkert skäl att kritisera Wesström för en hel del saker han gjort men jag är som sagt säker på att Norling ville förändra sättet AIK spelade fotboll på.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-29 kl. 01:46.
Citera
2020-07-29, 03:51
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är i sådana här lägen huliganfirmor kan fylla en funktion.

Flera uttalade gnagare på Gnagarforum skyller i varje fall detta på Norling och verkar tycka att det var okej för spelarna att inte göra jobbet. Vad är det för jävla människor som hänger på det forumet egentligen?
Jag tycker också att FB borde ha ställt spelartruppen till svars för sina egna prestationer. Kanske hände det också. Jag har inte full insyn.
Citera
2020-07-29, 07:23
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Här jävlar är det en som inte har koll på ett skit 😂lycka till med att få den karln spelklar.. vi skötte hans rehab och ville inte erbjuda ett kontrakt. Vi erbjöd honom kontorstjänst istället, medans fyllebosse efter tre redbull jäger ringde och sluddrade fram ett kontrakt.

I övrigt hade Nyholm i princip j-södra på ett pro-bono kontrakt. Så jagad var ert ny stjärntillskott i backlinjen.

Istället för kansliet blev det en nystart av karriären. Han stod för en del stabila ingripanden mot AIK. Det är många som vill se honom från start med Berg. Otroligt stabil och ytterligare en stjärnvärvning av Super-Bo.

Personligen har jag alltid varit övertygad att AIK varit på väg in i en kris. Tittar du på mitt första inlägg här på Flashback så beskriver jag mer eller mindre exakt det som sker.

Djurgården avslöjade AIK som en bluff. Det handlar framförallt om inkompetens inom flera nyckelpositioner i ledarstaben t.ex. sportchef och VD. Ett symtom är att man inte förmår att värva rätt spelare. Eller för den delen veta vilka man ska sätta på planen eller skicka till kansliet.

Det blir nog ingen guldstrid för AIK i år. Men ingen fara, kompis. Finns alltid nästa år. 😊
Citera
2020-07-29, 08:03
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Såg du AIK förra året? Hörde du Norling prata om det dom spelmässigt presterade? Jag är helt säker på att han inte ville ha ett sådant år till för att det var ta mig fan uruselt och totalt jävla glädjedödande, vilket även en del spelare uttryckte rätt så tydligt, så att Wesström beordrade Norling att byta spelidé tycker jag låter som bluff och båg och en efterhandskonstruktion.

Norling borde kanske inte ha gjort så stora förändringar som han gjorde dock, utan skruvat lite på det som inte fungerade, få till lite annan balans i laget osv.

Sedan kanske det var så att han ansåg att han inte kunde göra så mycket med de grunder dom hade de tidigare åren och att det skulle krävas mer radikala åtgärder för att fixa det han tyckte borde fixas.

Det finns säkert skäl att kritisera Wesström för en hel del saker han gjort men jag är som sagt säker på att Norling ville förändra sättet AIK spelade fotboll på.

Så här med facit i hand måste jag ändå be Norling om ursäkt. Han är sannerligen ingen glädjedödare. Att se han vara så jävla kuvad att t o m Kim Bergstrand fick stå upp för honom var riktigt kul! Gnagare pratar så mycket om att stå upp för sina egna alla vänder kappan efter vinden när det blåser kallt.

Den totala härdsmälta AIK nu genomlider är verkligen en fröjd att bevittna.

Tack Norling.

Tack Wesström.

Tack alla AIK-fans som är så svagbegåvade att de inte klarar av att förstå vad som är rätt för sin klubb.

De 40 utanför arenan skulle kanske tagit snacket inför säsongen och inte efter att krisen var ett faktum. Vi som är lite kunnigare förstår skillnaden mellan att agera och att reagera.

Upp till bevis nu gnagare. Visa att ni kan agera.
Citera
2020-07-29, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Istället för kansliet blev det en nystart av karriären. Han stod för en del stabila ingripanden mot AIK. Det är många som vill se honom från start med Berg. Otroligt stabil och ytterligare en stjärnvärvning av Super-Bo.

Personligen har jag alltid varit övertygad att AIK varit på väg in i en kris. Tittar du på mitt första inlägg här på Flashback så beskriver jag mer eller mindre exakt det som sker.

Djurgården avslöjade AIK som en bluff. Det handlar framförallt om inkompetens inom flera nyckelpositioner i ledarstaben t.ex. sportchef och VD. Ett symtom är att man inte förmår att värva rätt spelare. Eller för den delen veta vilka man ska sätta på planen eller skicka till kansliet.

Det blir nog ingen guldstrid för AIK i år. Men ingen fara, kompis. Finns alltid nästa år. 😊

Kul att de erbjuder deras enda riktigt vassa mittback i truppen kontorstjänst. Samt spelar med en 17-åring istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in