Citat:
Ursprungligen postat av
hanspippi
Wesström engagerar Norling för ytterligare två år, en tid därefter så beordrar han honom att byta spelidé. Fel tränare för det ändamålet, ett sätt göra en ”Gudrun” och elda pengar.
Hur mycket sumpar AIK på den här rockaden?
Såg du AIK förra året? Hörde du Norling prata om det dom spelmässigt presterade? Jag är helt säker på att han inte ville ha ett sådant år till för att det var ta mig fan uruselt och totalt jävla glädjedödande, vilket även en del spelare uttryckte rätt så tydligt, så att Wesström
beordrade Norling att byta spelidé tycker jag låter som bluff och båg och en efterhandskonstruktion.
Norling borde kanske inte ha gjort så stora förändringar som han gjorde dock, utan skruvat lite på det som inte fungerade, få till lite annan balans i laget osv.
Sedan kanske det var så att han ansåg att han inte kunde göra så mycket med de grunder dom hade de tidigare åren och att det skulle krävas mer radikala åtgärder för att fixa det han tyckte borde fixas.
Det finns säkert skäl att kritisera Wesström för en hel del saker han gjort men jag är som sagt säker på att Norling ville förändra sättet AIK spelade fotboll på.