Citat:
Ursprungligen postat av
Pancev
de hade tillsammans med styrelse, ledning o truppen beslutat om att spela mer attraktivt.
vilket givetvis även supportergrupperna o sponsorerna önskade.
ingen var ju nöjd med att jaga boll o parkera bussen för att se DIFfen vinna guld o hamna efter Bajen, det fattar ju alla.
Norling fick ju givetvis i uppgift att lägga fram en ny spelide (ingen annan kan ju ta fram den) och den ska ju senare sanktioneras inom ledningen. fullt normal process. finns ingen enmansshow i Gnaget, inte en snöbolls chans i helvetet.
det är väl därför många vill ha bort Wesström.
Absolut, min invändning är mot de som verkar ha fått för sig att Norling blev tvingad att göra något han inte stod bakom eller var arkitekten för, han sa ju på presskonferensen att han fortfarande tror på sin idé. Att förändringar vad nödvändiga var nog alla, inklusive Norling med på och Norling blev, som huvudtränare, mannen som skulle skissa på detta.
"Shape-stilen" var ren misär förra året. Mitt starkaste minne är förstås från Friends under hösten och där var det fan inte många som var nöjda, varken Norling eller spelarna. Utbuade blev dom till och med, trots vinst och häng på guldstriden. Så missnöjet fanns väl överallt och alla förstod nog att det måste till förändringar.
Vinsterna och poängen trillade in i hyfsad takt såklart, men som sagt, misär, 0 glädje, och när vinster mot antagonister inte ens ger (positiv)energi måste det till förändringar. Frågan blir väl då om det var rätt val att låta Norling köra vidare eller om det redan efter förra säsongen skulle ha varit någon ny.
Citat:
– Känslomässigt så känns det inte som en seger, fast att vi vann 1-0. Första tjugo är vi med på riktigt, vi vinner bollen högt och får Blåvitt att slå långt. Vi är framåtlutade och har bra tempo. De ändrar lite grann sitt sätt att spela och droppar ner med folk, vi blir undertaliga i pressen. Vi får jaga mycket boll. I andra halvlek börjar vi helt fel, de får chanser och allt blir fel första kvarten.
– Vi har faktiskt tur som får röda kortet med oss. Trots det kändes det som att vi spelade en man mindre hela 90 minuterna, säger Goitom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pancev
kan tänka mig att Norlings experiment kan lyckas väldigt väl senare, i aningens annan form o kanske i annan klubb. minns han eviga rotationer i truppen, mkt platsbyten o nya formationer från första sejouren som inte lyckades alls först. men som blev bättre o satte sig senare.
eg borde ett man man spel kunna passa ett svenskt lag bättre än ett italienskt rent traditionellt (även om man man praktiserats en del genom åren i italienska lag i backlinjen)
Inte alls omöjligt, han har ändå visat att han är en skicklig tränare tycker jag, som dessutom kan utvecklas. Nu får Norling tid att göra lite fler studieresor.