Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
De som är experter på sådant som verkligen räknas för ett samhälles överlevnad möter sådant.¨
https://www.svd.se/agrell-vi-maste-agera-for-att-radda-landet
Fattigdom är så klart oönskat, liksom våld mot svaga personer, men det är i Sverige inte det som är hotet mot samhällets överlevnad. Du klarar som vanligt inte att skilja på individ- respektive samhällsnivån.
Och var i denna artikel står ditt påstående om Sverige:
"ett av de våldsammaste samhällena i Europa"?
Citat:
Det har den största betydelse. Etnicitet är ett kitt som håller ihop ett samhälle och möjliggör lojaliteter mellan människor som varken känner eller är nära släkt med varandra. Luckrar man upp etniciteten, så luckrar man upp samhället. Det finns så klart forskning på detta område.
Ja om man nu kutar runt som dig och anser att man absolut inte kan vara lojal med en svart familj ex. eller att muslimer inte kan vara svenskar ex. så blir det ju så.
Så nej lojaliteten är "kittet".
Och både "ras" delen och kulturdelen i begreppet "etnicitet" är under konstant förändring.
Fattar man detta, så är varken muslimer eller svarta det hot som du tjatar om.
Citat:
Nu sysslar Du med citatförvanskning. Jag skrev så här: "De allra flesta svenska män har alltid tagit ansvar." Innebärande att i alla tider har i Sverige de flesta män tagit ansvar. Det har självklart gått upp och ner, av olika skäl som befolkningsexplosioner, ekonomiska konjunkturer, krig osv.
Och mitt svar är att i alla tider så har en stor andel män INTE tagit ansvar för sin reproduktion.
Män köper sex, tjatar sig till sex, utnyttjar människor för sex, tvingar sig på andra för sex....
och blev det/ blir det konsekvenser så drog/ drar de.....
Det är självklart inte "alla män", men en tillräckligt stor andel har under perioder i sitt liv, eller hela sitt liv sysslat med detta.
Och det är relativt mätbart Uven.
Hur många föräldralösa/ faderslösa finns det i en nation....hur många prostituerade finns det? hur många kunder har de, hur många anger att de blivit utsatta för sexuellt våld, hur många av männen anger de har gått till prostituerade...etc etc?
Detta, i kombination, med ex:
ekonomiskt, socialt, sexuellt förtryck mot kvinnor (där förbud mot abort ingår) är gravt förödande för just kvinnor och barn.
Det säger sig självt, Uven.
Och så länge som män, som grupp, har dessa tendenser, så ska vi INTE! förbjuda kvinnor fri abort.
Vi ska INTE ! snäva in kvinnors rättigheter och möjligheter, eftersom konsekvensen av detta i regel är att de hamnar som "gisslan".
Så fixa du att män i sin helhet, just tar ansvar för sin egen, och andra mäns i vissa fall, reproduktion
så kan du börja gnälla på kvinnor sen.
För det "manliga beteendet" på samhällsnivå gällande sex är REJÄLT mycket mer ansvarslöst och ansvars-
befriat än det dito "kvinnliga".
Citat:
Huvuddelen av de 44 miljarderna är stöd till korrupta regimer i Tredje världen och terrorfinansiering, inte minst till Palestina.
haha nä Uven, det är det INTE.
Citat:
Hur vanligt är väl oklart, men det förekom i tider med avsevärt lägre samhällsekonomisk nivå, med avsevärt sämre utbyggt socialt skyddsnät och avsevärt sämre tillgång till fungerande preventivmetoder. Idag har vi allt det där, vilket gör att vi har helt andra möjligheter. Fattar Du trögt?
Tillräckligt vanligt för att de ska användas som ett mycket hållbart argument för att acceptera fri aborträtt, så små barn, som VERKLIGEN har ett liv, medvetande och ett lidande, slipper utsättas för detta.
Capsiche?
Du har gott om exempel på samhällen med abrotförbud men! tillgång till preventivmedel och tänka sig......INGEN av dessa nationella exempel så fungerar det som du tror det gör.....
Va konstigt!
Citat:
Jag kan och jag gör.
Ja du envisas med din enfald, det är noterat.
Citat:
Jag har en tämligen dålig människosyn.
Nä, bara kvinnosyn.
Män verkar du acceptera att de är människor....men kivnnor? Bah! Kvinnor ska vara perfekta änglar, utan minsta skavanker, behov eller mänsklighet.
Citat:
En mor skulle omedelbart invända att nio månaders graviditet och amning i 6-12 månader är just en avgörande skillnad. Du kan väl återkomma om Du själv får barn någon gång.
Avgörande skillnad för VAD, Uven? Att en vuxen far sen inte kan byta blöjor? ha enskild vårdnad eller mata ungen med makaroner och köttbullar?
Vi pratar om den andel kivnnor som TVINGAS mot sin vilja, Uven.
Du har massor med exempel från historien och nutiden i de länder där kivnnor just TVINGAS, så som du önskar att de ska, på mödrar som behandlar sina barn illa.
I "naturen", så dumpas nyfödda. Sker hela tiden....därför att näää Kivnnor är nu inte några "perfekta" varelser som kan ta allt utan att knota.
Precis, som män.
Och just därför så måste där finnas värdiga sätt för alla människor och BÅDA könen att slippa oönskad reproduktion.
Din vision av att enbart ett kön ska få slippa.....med argumentet: de är felbara , de kan skada barnet! Medan det andra könet ska påtvingas även hans del av ansvaret, av "bara farten" typ
för det är deras "livsuppgift", och de är kivnnor så de är "bäst lämpade" att misshandla ungen, är gravt inhumant, misogynt och patriarkalt skitsnack.
Vi ska inte ha tillbaka den typen av skit.
Citat:
Det finns allehanda sorters människor som kan vara det ena och det andra, men som jag visade finns det forskning som visar på ett inte obetydligt samband. Men, det är som vanligt. Jag påstår något, Du avkräver faktaunderlag, jag tillhandahåller sådant och Du försöker blanda bort korten och pratar om något annat.
Nej, bara för att du inte fattar...din "fakta" så utgör det något bevis för dina fantasier.
Alla former, så gott som, av värdering av människor ligger i "the eye of the beholder"
dvs de är inget konkret/ mätbart, utan enkom en bedömning i en annans skalle, oftast format av den tidens "smak".
Någon som är vacker, intelligent, rolig, spirituell, kunnig och..."samvetsgrann" etc etc i någons öga, kan vara precis raka motsatsen i någon annans.
och om du nu tänkte efter lite skulle du fatta detta själv.