Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusJJ7
Vi kan ta ett annat exempel, David Massi. Grym advokat som ocks hjlpt mig mycket med frgor osv. Han har gjort en liknande resa och drefter startat eget. 3 anstllda har jag fr mig och jag tycker att han gjort det bra. Sedan kanske ni inte hller med.
Bde han och Gabriel har iallafall min respekt, sen finns det sjukt mnga andra exempelvis De basso, Johan Eriksson, Thomas Olsson och mera.
David Massi uppgav dock sjlv i en video att han frmodligen inte hade kommit s lngt utan hans kontakter, frmst d hans syster Elisabeth som nog alla knner till.
Men rligt talat, r din drm om att bli jurist endast fr att tjna enorma pengar p att frsvara kriminella mnniskor som ofta gjort hemska grningar? Knns fr mig vldigt iskallt och som att en person med sdana drmmar har rtt skeva vrderingar - men vad vet jag? Det kanske r vanligt som jurist att tycka att det finaste i livet r att f vldtktsmn, mrdare, terrorister osv friade. Personligen skulle jag inte kunna se mig sjlv i spegeln om jag hade minsta lilla finger med i spelet att en sdan person gick fri, oavsett hur mycket jag skulle tjna p det.
Men fr mig som inte frstr den drmmen, om det nu r s att det enda som rknas r att tjna pengar och att det kan ske p rtt vidriga stt, varfr plugga i en massa r och inte bara bli yrkeskriminell direkt, eller bara arbeta med ngot som inte krver utbildning som ger en fet ln. Vet folk med noll utbildning och lgstatus-jobb som tjnar betydligt mer n mnga jurister. Tnker att man ska plugga fr man brinner fr det och inte endast fr pengar - men om du brinner fr att frsvara kriminella s go for it

Sjlv brinner jag fr att stta dit kriminella och srskilt personer som begr hemska handlingar. Jag skulle m bra av att bidra till att dessa personer hamnar i fngelse, utan tvekan. Fr min del hade mnga vldtktsmn och pedofiler osv ftt avlivas utan problem, eller kastreras tminstone.