2020-07-28, 12:43
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Hade han jobbat med IT så hade man satt honom som databasadministratör.
Undangömd i serverrummet för att begränsa mänskliga kontaktytor.

(Databasadministratörer generellt sätt är smarta men totalt missanpassade och fungerar inte ihop med andra).

Vet inte vad det är med dessa ogärningsmän, men de verkar generellt sätt lida av någon form av kontroll-/ägandebehov.

Märkligt fenomen som jag observerat globalt.
Citera
2020-07-28, 12:44
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja och det är alltså runt 3000 Per dag som jag skrev och då räknas också mängder av människor som dött av annat än C19 med och även de mängder av offer som dött på grund av felbehandling och felmedicinering.
Men hur menar du att det är "värst hittills"...?
Citera
2020-07-28, 12:45
Medlem
Den svenska hållningen att inte rekommendera munskydd för allmänheten delas av färre och färre länder, vi är i gott sällskap med bl.a Sudan, Yemen, Somalia.
Citera
2020-07-28, 12:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nu har du ändrat dig ett par ggr - från "godkänt" till "färdigt" och nu heter det "produkt".
Ingen har påstått (annat än i din bestialiskt sjuka fantasi) att Oxford-vaccinet är godkänt. Däremot, vad JAG hävdat, är att det är ett färdigt vaccin som just nu genomgår förberedelserna inför Fas-3-försöken. Jag har dessutom varit extremt noggrann med att förklara detta i klartext. Du missar det också.

Vad DU hävdat är:

Det säger tvärtemot vad du påstår en HEL DEL om säkerheten. Det är en av de främsta anledningarna till att man genomför försöket.

Din lustigaste hasch-psykos måste dock vara när du helt ur det blå får dig att någon påstått att man utsätter personer för smitta avsiktligt. Och så sätter du igång att debattera detta. Och sedan menar du att andra lider av en bokstavskombination...? Haha, ja herredjävlar....

Notera att du återigen menar att "nda man har nu är att vaccinet producerar antikroppar". Nej, det är inte det enda man har nu. Annat än i din sjuka hjärna som inte klarar av att läsa en försökssrapport där det framgår i KLARTEXT exakt vad man har (vilket är betydligt mer än det du ljuger ihop).

Inte ens det här kunde du klara av.

Herregud...
Jag vill ha belägg för ett fungerande (färdigt) som du pratar om.

Det ska alltså vara testat och klart, säkert och ge skydd i verkliga situationer och inte bara ge antikroppar i laboratorietester..

I synnerhet är detta viktigt då:
  1. Mekanismerna för immunitet är inte helt kända för SARS-CoV-2. Många frågetecken där.
  2. Det finns klara belägg för att man måste gå försiktigt fram p.g.a. sjukdomsförloppet i sig och erfarenheter från tidigare försök med vaccin mot SARS.
  3. Vektorvacciner är okänd terräng. Lovande men inte helt utan problem (tidigare exponering till adenovirus, immunitet mot vaccinet)

Så har du något att visa upp?

Annars är det som att rycka ur en Volvo från halva produktionsbandet och hävda att man har en färdig och fungerande bil.
Citera
2020-07-28, 12:47
Medlem
Nu kom det! Har väntat på att flygbolagen ska börja erbjuda coronagarantier och försäkringar för att få folk att flyga. Ska Ving satsa på coronaförsäkring? Kanske inte än då resorna verkar bli slutsålda.

Emirates will pay for your medical treatment, hotel quarantine, and even your funeral if you catch COVID-19 while traveling

https://www.businessinsider.com/emirates-coronavirus-medical-coverage-funeral-pandemic-2020-7?r=US&IR=T
Citera
2020-07-28, 12:49
Medlem
Tegnell känner ingen oro för andra våg. Han säger att smittspridningen i andra länder är i områden som tidigare inte var så hårt drabbade. Alla områden i Sverige har inte varit lika drabbade som Stockholm, för Belgien är det allmän ökad smitta. När ska stolpskottet sluta uttala sig i sådant han alltid har fel i? Låt honom göra som kungen, inte tala mer än nödvändigt och dra till med en publik dans då och då.
Citera
2020-07-28, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag sällar mig till skaran experter som bland annat bidragit till material till denna artikel:

Risk, uncertainty and fear of failure: Why scientists aren't celebrating a coronavirus vaccine yet

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/07/26/risk-uncertainty-fear-failurewhy-scientists-arent-celebrating/?WT.mc_id=e_DM1270634&WT.tsrc=email&etype=Edi_Edi_ New_Reg&utmsource=email&utm_medium=Edi_Edi_New_Reg 20200727&utm_campaign=DM1270634

Jag måste säga att det känns ganska bra gentemot att tillhöra den grupp på ett anonymt forum som uppenbarligen inte kan ta till sig akademiskt material.
Intressant läsning, mycket som kan gå snett (och har gjort det tidigare). Tillhör man inte någon riskgrupp kan man lugnt avstå och vänta tills tillräckligt många (miljoner) fått det och det verkar säkert.
Citera
2020-07-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Den svenska hållningen att inte rekommendera munskydd för allmänheten delas av färre och färre länder, vi är i gott sällskap med bl.a Sudan, Yemen, Somalia.
Såg att även vitrysk polis bar munskydd, de körde svenska stilen i början.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vill ha belägg för ett fungerande (färdigt) som du pratar om.

Det ska alltså vara testat och klart, säkert och ge skydd i verkliga situationer och inte bara ge antikroppar i laboratorietester..

I synnerhet är detta viktigt då:
  1. Mekanismerna för immunitet är inte helt kända för SARS-CoV-2. Många frågetecken där.
  2. Det finns klara belägg för att man måste gå försiktigt fram p.g.a. sjukdomsförloppet i sig och erfarenheter från tidigare försök med vaccin mot SARS.
  3. Vektorvacciner är okänd terräng. Lovande men inte helt utan problem (tidigare exponering till adenovirus, immunitet mot vaccinet)

Så har du något att visa upp?

Annars är det som att rycka ur en Volvo från halva produktionsbandet och hävda att man har en färdig och fungerande bil.
Halmgubbelögnaren är i gång igen...herregud..

Lyssna nu, ljugpellejöns - ingen har påstått att något vaccin är testat och klart. Ok? Ingen.

Det finns därför ingen anledning att svara på frågor som antyder att någon skulle ha sagt det.

Herregud vilken jöns du är...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Björn Olsen sommarpratar idag och ger en känga åt medierna.

Och "medierna" reagerar direkt. Är inte detta historiskt att SR går i polemik med en sommarpratare?

Men SVT:s mediedirektör Jan Helin håller inte med:

– Jag ställer mig lite frågande till den kritiken och att vi ger det stort utrymme har att göra med att vara transparenta och erbjuda våra läsare, lyssnare, tittare en möjlighet att själva bedöma rimligheten i de beslut som tas, säger Jan Helin.

Men det är bra att media granskas enligt Jan Helin:

– Att vi granskas och undersöks är bara bra, men så här långt så tycker jag att journalistiken både har gett det här rätt utrymme och jag tycker att jag har haft lätt att se att man också har ställt kritiskt granskande frågor också mot Folkhälsomyndigheten, både i Sveriges Television och andra medier, säger Jan Helin.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7522276

Och det räckte inte bara med Helins kommentar. Man hade t o m debatt om Olsens sommarprat.

Mediebevakningen av coronastrategin kritiseras
7:37 min

Publicerat kl 08.50

Media borde vara mer kritisk till både Folkhälsomyndigheten och den svenska coronastrategin, menar infektionsläkaren Björn Olsen i sitt sommarprat.
Hur väl har egentligen medierna skött bevakningen av coronapandemin?
Hör samtal med Linda Jerneck, ledarskribent på den oberoende liberala tidningen Expressen, och Göran Greider, chefredaktör för den socialdemokratiska tidningen Dala Demokraten.

Lyssna här

https://sverigesradio.se/artikel/7522312
Citera
2020-07-28, 12:53
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Tegnell känner ingen oro för andra våg. Han säger att smittspridningen i andra länder är i områden som tidigare inte var så hårt drabbade. Alla områden i Sverige har inte varit lika drabbade som Stockholm, för Belgien är det allmän ökad smitta. När ska stolpskottet sluta uttala sig i sådant han alltid har fel i? Låt honom göra som kungen, inte tala mer än nödvändigt och dra till med en publik dans då och då.

Han har ju rätt? Hur ska vi hamna i en andra våg när vi planerat att aldrig lämna den första

(okej jag måste sluta skriva detta "skämt" omgående)
Citera
2020-07-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Och det räckte inte bara med Helins kommentar. Man hade t o m debatt om Olsens sommarprat.

Mediebevakningen av coronastrategin kritiseras
7:37 min

Publicerat kl 08.50

Media borde vara mer kritisk till både Folkhälsomyndigheten och den svenska coronastrategin, menar infektionsläkaren Björn Olsen i sitt sommarprat.
Hur väl har egentligen medierna skött bevakningen av coronapandemin?
Hör samtal med Linda Jerneck, ledarskribent på den oberoende liberala tidningen Expressen, och Göran Greider, chefredaktör för den socialdemokratiska tidningen Dala Demokraten.

Lyssna här

https://sverigesradio.se/artikel/7522312
Propagandastaten slutar aldrig förvåna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in