2020-07-28, 10:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja där ser man hur olika man tänker. Det är DU som vägrar att erkänna vetenskaplig fakta. Jag drar den slutsatsen då uttryckligen och flera gånger vägrat att acceptera de rapporter som publiceras i ämnet.

Oxford-vaccinet är en alldeles fantastisk demonstration av ditt ohederliga tramsande. Att du inte klarar av att acceptera (kritisk granskning är alltid bra)de resultat som publiceras är en sak, men hur FAN fungerar din hjärna när du får det till att den som refererar till rapporten med orden "de har ett vaccin som uppenbarligen fungerar (när rapporten klart visar att den triggar en immunrespons i alla tre huvudsakliga områden)" istället menar "vaccinet är testat, godkänt och klart samt ger ett 100% skydd". Du kan inte vara klok i huvudet. Du behöver professionell hjälp.

Däremot tvingas jag ge dig lite cred för ditt sätt att försöka slippa undan ansvar för dina påhitt genom att ljuga, vantolka och tillskriva andra åsikter som de inte har eller givit uttryck för. Du rivstartade den här morgonen genom att bygga ihop en halmgubbe. Igen.

I min mening är du en av de minst hederliga och mest okunniga skribenterna här, du får gärna igga mig - ju förr jag blir av med ditt ohederliga och okunniga tramsande desto bättre.
Du läste alltså inte artikeln i the Telegraph. Vad är det du läser? the Sun? Daily Mail?

Ja, det är ju tråkigt att du inte ens kan ta till dig skrivet material. Då blir det svårt att få dig att förstå att något färdigt vaccin inte finns.
Citera
2020-07-28, 10:17
Medlem
Antal smittade i Sverige per dag är fortfarande 10 gånger mer jämfört med grannländerna Finland och Norge.
Ingenting har blivit bättre. Sverige är fortfarande i särklass sämst på hanteringen av Coronapandemin.
Den faktor som har hjälpt att dra ner siffrorna är semestertiden ingenting annat. Jag bor i Stockholm och det är tomt i stan. Inga bilköer alls. De flesta har åkt till landet.
Snart kommer hösten och då alla är tillbaka och smittspridningen tar fart och siffrorna visar uppåtgående trend.
Skydda er själva genom att använda ansiktsmasker och alkohol och helst munskölj 3 gånger om dan eftersom det existerar ingen myndighet som har som sin främsta uppgift att främja befolkningens hälsa.
Citera
2020-07-28, 10:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Tvingas återigen rätta 'arbetet' och hans FULLSTÄNDIGA okunskap om vad som sker. Undra om den killen överhuvudtaget har haft ETT rätt i något av den desinformation han bidrar med.

Oxfords Fas-1-försök hade 1077 personer varav 543 personer vaccinerades med ChAdOx1 nCoV-19.
För Oxfords Fas-2-försök rekryterades 10,260 personer (jämför det med de 500 personer som arbetet menar ingick i testet... )

'arbetet' har tidigare HELT felaktigt påstått att de utvalda personerna är "en synnerligen utvald grupp unga friska människor utan några underliggande sjukdomar." vilket är helt fel. Återigen visar han sin okunskap. Bland personer som ingår i testgruppen finns personer ÖVER 70 år samt så unga som 5 år.

Hur 'arbetet' kan vara så okunnig och inkompetent är snudd på obegripligt då vem som helst kunnat googla fram dessa uppgifter på trettio sekunder.
Jag sällar mig till skaran experter som bland annat bidragit till material till denna artikel:

Risk, uncertainty and fear of failure: Why scientists aren't celebrating a coronavirus vaccine yet

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/07/26/risk-uncertainty-fear-failurewhy-scientists-arent-celebrating/?WT.mc_id=e_DM1270634&WT.tsrc=email&etype=Edi_Edi_ New_Reg&utmsource=email&utm_medium=Edi_Edi_New_Reg 20200727&utm_campaign=DM1270634

Jag måste säga att det känns ganska bra gentemot att tillhöra den grupp på ett anonymt forum som uppenbarligen inte kan ta till sig akademiskt material.
Citera
2020-07-28, 10:20
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du läste alltså inte artikeln i the Telegraph. Vad är det du läser? the Sun? Daily Mail?

Ja, det är ju tråkigt att du inte ens kan ta till dig skrivet material. Då blir det svårt att få dig att förstå att något färdigt vaccin inte finns.
Nej, jag läste rapporten från Fas-1-försöken samt rapporten från djurförsöken.

Du borde kanske pröva att läsa rapporterna innan du ljuger ihop något mer tramsande om saker du inte begriper?

Kolla i synnerhet:
Citat:
We next evaluated the efficacy of ChAdOx1 nCoV-19 in rhesus macaques, a non-human primate model that displays robust infection of upper and lower respiratory tract and virus shedding upon inoculation with SARS-CoV-26. Twenty-eight days before challenge, 6 animals were vaccinated intramuscularly with 2.5 × 1010 ChAdOx1 nCoV-19 virus particles each, half of the dose currently administered in human clinical trials. As a control, three animals were vaccinated via the same route with the same dose of ChAdOx1 GFP (Figure 2a). Spike-specific antibodies were present as early as 14 days post vaccination and endpoint IgG titers of 400–6400 were measured on the day of challenge (Figure 2b). Virus-specific neutralising antibodies were detectable in all vaccinated animals before challenge (VN titer = 5–40), whereas no virus-specific neutralising antibodies were detected in control animals (Figure 2c). Finally, SARS-CoV-2 spike specific T-cell responses were detected by IFN-γ ELISpot assay and involved stimulation of peripheral blood mononuclear cells (PBMCs) with a peptide library spanning the full length of the spike protein (Figure 2d).

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31604-4/fulltext
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7241103/

Rapporten handlar alltså om det vaccin som enligt dina kommentarer inte finns.

Vilken nolla du är, haha...
Citera
2020-07-28, 10:23
Medlem
Citat:

Jag måste säga att det känns ganska bra gentemot att tillhöra den grupp på ett anonymt forum som uppenbarligen inte kan ta till sig akademiskt material.
Det skrämmande är att den okunniga Tala påstår sig arbeta med detta i UK!
Citera
2020-07-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Antal smittade i Sverige per dag är fortfarande 10 gånger mer jämfört med grannländerna Finland och Norge.
Ingenting har blivit bättre. Sverige är fortfarande i särklass sämst på hanteringen av Coronapandemin.
Den faktor som har hjälpt att dra ner siffrorna är semestertiden ingenting annat. Jag bor i Stockholm och det är tomt i stan. Inga bilköer alls. De flesta har åkt till landet.
Snart kommer hösten och då alla är tillbaka och smittspridningen tar fart och siffrorna visar uppåtgående trend.
Skydda er själva genom att använda ansiktsmasker och alkohol och helst munskölj 3 gånger om dan eftersom det existerar ingen myndighet som har som sin främsta uppgift att främja befolkningens hälsa.
Hur tänker du nu? Om Stockholm är tomt innebär det att den största smitthärden i Sverige har lämnat staden och åkt ut i övriga landet, detta skulle ju om något vara en trigger för en explosiv smittspridning i landet. Tågen har varit fullsatta i södra sverige i några veckor nu, det är mer folk som åker kollektivtrafik nu än någon gång mellan april - juni. Senast igår såg jag ett tåg i Skåne så fullsatt att folk stod upp i gångarna (600 sittplatser). Folk resor troligtvis runt mer i Sverige nu än något år tidigare, hotellen på orter som Kalmar, Karlskrona osv är fullbelagda sen slutet av juni. Om något borde vi sett en explosiv ökning av fall och inlagda redan nu om det vore så farligt som folk vill få det till här. Uteserveringarna i Malmö har varit proppfulla 2 månader nu.

Semestertider om något skulle sprida viruset i landet om det vore så farligt som du vill få det till.
Citera
2020-07-28, 10:25
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Jag sällar mig till skaran experter som bland annat bidragit till material till denna artikel:

Risk, uncertainty and fear of failure: Why scientists aren't celebrating a coronavirus vaccine yet

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/07/26/risk-uncertainty-fear-failurewhy-scientists-arent-celebrating/?WT.mc_id=e_DM1270634&WT.tsrc=email&etype=Edi_Edi_ New_Reg&utmsource=email&utm_medium=Edi_Edi_New_Reg 20200727&utm_campaign=DM1270634

Det är ju jättebra. Jag tror de flesta sällar sig till den skaran. Inklusive undertecknad.

Däremot har jag svårt att se att NÅGON skulle sälla sig till den skaran som likt du själv sitter och ljuger ihop trams på anonyma forum. Som du gör när du påstår att andra menar att vaccinet är testat och klart.

Du har ju inte ens koll på testfaserna och hur många eller vilka som ingår i testgrupperna.

Det är så pinsamt att kuddarna inte räcker till.

Herregud...
Citera
2020-07-28, 10:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nej, jag läste rapporten från Fas-1-försöken samt rapporten från djurförsöken.

Du borde kanske pröva att läsa rapporterna innan du ljuger ihop något mer tramsande om saker du inte begriper?

Kolla i synnerhet:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31604-4/fulltext
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7241103/

Rapporten handlar alltså om det vaccin som enligt dina kommentarer inte finns.

Vilken nolla du är, haha...
Har jag sagt det? Det finns en vaccinkandidat som man inte vet fungerar på människor eller är säkert. Du redovisar fas I djurförsök som belägg på att man har ett färdigt vaccin.

Du måste nog ha någon form av bokstavskombination. Minst!

Läs nu artikeln i the Telegraph som i princip bekräftar det jag säger. Håll dig borta från studier för du verkar få allt om bakfoten när du läser dem. Du accepterar inte ens det allmänt vedertagna sjukdomsförloppet så jag förväntar mig inte att du ska ändra dig.
Citera
2020-07-28, 10:32
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det skrämmande är att den okunniga Tala påstår sig arbeta med detta i UK!
Nej, jag har aldrig påstått att jag arbetar med någonting som har med vaccin att göra i UK. Jag arbetar på uppdrag av den brittiska regeringen med att leda sammanställningen av statistik samt att sammanställa beslutsunderlag baserat på statistik. Allt i direkt relation till arbetet som görs i relation till COVID-19, från pausandet av momsinbetalningar till utbetalningar av bidrag och införandet av begränsningar i immigrationsregler.

Så, nu vet du.
Citera
2020-07-28, 10:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är ju jättebra. Jag tror de flesta sällar sig till den skaran. Inklusive undertecknad.

Däremot har jag svårt att se att NÅGON skulle sälla sig till den skaran som likt du själv sitter och ljuger ihop trams på anonyma forum. Som du gör när du påstår att andra menar att vaccinet är testat och klart.

Du har ju inte ens koll på testfaserna och hur många eller vilka som ingår i testgrupperna.

Det är så pinsamt att kuddarna inte räcker till.

Herregud...
Det är mycket möjligt att jag inte har koll på detaljerna i de olika faserna för just detta vaccin. Jag har inte brytt mig om att sätta mig in i dessa. Det räcker dock med att veta vad de olika faserna syftar till och varför man har dem.

Det är dock irrelevant till det att du har missuppfattat det mest kring statusen på vaccinkandidaterna där ute och det mesta andra också tydligen.

Hade man ett färdigt vaccin - och i den definitionen räknar man med ett testat, säkert och fungerande vaccin - så hade allt varit löst. Och alla ägare till Astra Xeneca-aktier hade jublat.

Nu finns inget sådant mer än i din skruvade fantasi.

Och detta blir det sista från mig i ämnet.
Citera
2020-07-28, 10:39
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jo, jag förstår att det är så med läkarintyg osv men Tegnell säger ju att man frivilligt kan stanna hemma trots att man inte har symptom?

Det är ju bara vid symptom som du slipper visa läkarintyg? Om du inte har symptom men väljer att frivilligt sätta dig i karantän vilket Tegnell föreslår måste du ju ha klartecken från din arbetsgivare att det är ok? Annars måste du ju ljuga och säga att du har symptom?

Jag tror dessutom att regeln är läkarintyg efter dag 21, att vissa arbetsgivare kräver det efter dag 14 kanske är möjligt? Jag vet inte?
Min poäng blir att det är väldigt otydligt. AT säger att man ska sätta sig i karantän men det finns ju en hel del praktiskt-ekonomiska frågeställningar som en följd utöver det du pekade på (vad säger arbetsgivaren om den frivilliga karantänen).

Och sjuklön vid karantän kräver läkarintyg.
Citat:
För att ha rätt till smittbärarpenning måste en läkare ha beslutat att du inte får arbeta eftersom du är – eller kan vara – smittad av en samhällsfarlig sjukdom, dit coronavirussjukdomen covid-19 räknas.

För att få smittbärarpenning krävs fortfarande ett läkarintyg från första dagen som visar att du inte får arbeta på grund av risken för smitta.

Om du är sjuk och inte kan jobba, ska du ansöka om sjukpenning.

https://www.forsakringskassan.se/privatpers/coronaviruset-det-har-galler

Beträffande 14/21 dgr säger regeringen såhär:
Citat:
Slopat krav på läkarintyg

Vad innebär åtgärden att slopa kravet på läkarintyg under sjuklöneperioden?
Svar: Den som är sjuk kommer kunna vara hemma från jobbet i upp till 14 dagar utan läkarintyg.

Det innebär att arbetsgivare och Försäkringskassan från och med den 13 mars inte behöver ett läkarintyg för att kunna betala sjuklön eller sjukpenning under de första 14 dagarna i en sjukperiod.

Därutöver har Försäkringskassan beslutat att i nuvarande situation inte kräva läkarintyg till och med dag 21.

https://www.regeringen.se/regeringens-politik/socialforsakringar/atgarder-inom-sjukforsakringen-med-anledning-av-corona/

Klart som korvspad..?
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2020-07-28 kl. 10:44.
Citera
2020-07-28, 10:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Har jag sagt det? Det finns en vaccinkandidat som man inte vet fungerar på människor eller är säkert. Du redovisar fas I djurförsök som belägg på att man har ett färdigt vaccin.
Ja, det är den rapporten jag hänvisade till. Om jag hänvisar till den rapporten förutsätter jag att du förstår att det är den rapporten jag hänvisar till - inte Konsums prislista. Det DU gör är att du försöker påstå att jag sagt att man har ett vaccin som är testat och klart och till 100% fungerande. Det är en lögn från din sida, alternativt ett resultat av din vilda fantasi (sannolikt orsakad av ett bristande intellekt (du är gravt lågintelligent)).

Citat:
Du måste nog ha någon form av bokstavskombination. Minst!
Ja, PhD.

Citat:
Läs nu artikeln i the Telegraph som i princip bekräftar det jag säger. Håll dig borta från studier för du verkar få allt om bakfoten när du läser dem.
Du menar att det som står i rapporten således inte är vad som står i rapporten? Vänta, det var ju exakt vad du påstod...

Citat:
Du accepterar inte ens det allmänt vedertagna sjukdomsförloppet så jag förväntar mig inte att du ska ändra dig.
Jag accepterar ingenting, jag refererar bara till den statistik som finns tillgänglig. Att du tycker den är fel (sannolikt för att den inte överensstämmer med din världsbild) kan jag inte göra något åt det är inte mitt fel att statistiken säger en viss sak.

Herregud...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in