Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Vill du fortsätta att greppa efter halmstrån så visst gör det. Du kan säkert hitta några postnummerområden som inte drabbats alls. Det gäller för övrigt i USA och Brasilien också. Det handlar inte om vad jag vill eller inte.
Jag vill egentligen bara en sak. Jag vill att regeringen beslutar om adekvata åtgärder för att minska smittspridningen. Att vinna så mycket tid det bara är möjligt för att rädda liv och hälsa i den svenska befolkningen. Det är överordnat allting annat.
Men är det inte det de gör och har gjort? Och resultatet ser vi, det sjunker. Inget kan ändra på att vi fick en hög topp för några månader sedan, men sedan dess är trenden klart minskande. Du kan inte vrida tillbaka klockan och göra om början av året, det är redan kört att "bli som våra grannar", glöm det. Du får vara glad att det sjunker. Drastiska åtgärder riskerar bara få oförutsedda negativa konsekvenser som inte kunde förutspås, eller som ingen ville ta på allvar, så det är inte säkert att något blir bättre för det. Det är himla tur att FHM har ett bättre helhetstänkande och inte fungerar som fanatiker som du som hakat upp sig på siffror och ängsliga jämförelser med norrbaggar.
Du lider av en fixering och vill du må bättre får du söka psykolog hjälp. Fast för att bli hjälpt måste man förstås vilja det, så du får nog betraktas som ett hopplöst fall.