Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Nu har du ändrat dig ett par ggr - från "godkänt" till "färdigt" och nu heter det "produkt".
Ingen har påstått (annat än i din bestialiskt sjuka fantasi) att Oxford-vaccinet är godkänt. Däremot, vad JAG hävdat, är att det är ett färdigt vaccin som just nu genomgår förberedelserna inför Fas-3-försöken. Jag har dessutom varit extremt noggrann med att förklara detta i klartext. Du missar det också.
Vad DU hävdat är:
Det säger tvärtemot vad du påstår en HEL DEL om säkerheten. Det är en av de främsta anledningarna till att man genomför försöket.
Din lustigaste hasch-psykos måste dock vara när du helt ur det blå får dig att någon påstått att man utsätter personer för smitta avsiktligt. Och så sätter du igång att debattera detta. Och sedan menar du att andra lider av en bokstavskombination...? Haha, ja herredjävlar....
Notera att du återigen menar att "nda man har nu är att vaccinet producerar antikroppar". Nej, det är inte det enda man har nu. Annat än i din sjuka hjärna som inte klarar av att läsa en försökssrapport där det framgår i KLARTEXT exakt vad man har (vilket är betydligt mer än det du ljuger ihop).
Inte ens det här kunde du klara av.
Herregud...
Jag vill ha belägg för ett fungerande (färdigt) som du pratar om.
Det ska alltså vara testat och klart, säkert och ge skydd i verkliga situationer och inte bara ge antikroppar i laboratorietester..
I synnerhet är detta viktigt då:
- Mekanismerna för immunitet är inte helt kända för SARS-CoV-2. Många frågetecken där.
- Det finns klara belägg för att man måste gå försiktigt fram p.g.a. sjukdomsförloppet i sig och erfarenheter från tidigare försök med vaccin mot SARS.
- Vektorvacciner är okänd terräng. Lovande men inte helt utan problem (tidigare exponering till adenovirus, immunitet mot vaccinet)
Så har du något att visa upp?
Annars är det som att rycka ur en Volvo från halva produktionsbandet och hävda att man har en färdig och fungerande bil.