2020-07-27, 21:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Luften gick ur mig i och med frikännandet. I min värld är det hela väldigt uppenbart och tingsrätten slog knut på sig själv för att analysera sönder (eller ”nu ska vi göra Juridik av det hela”) åtalet i rena rama Torbjörn Tännsjö-andan, dvs helt uppåt vägarna i synbart logiska resonemang.

Vad jag undrar nu, efter att ha tröttnat på allt käbbel i tråden (eller egentligen på vissa käbblare), har det framkommit något om SD:s göranden och låtanden efter frikännandet? Har det skrivits något om dynamiken i umgänget inom och utom goecaching mm?

Jag har läst överklagandet och lite kring processen, men inget om vad som händer runt omkring.

Det verkar som att SD reser på semester en hel del:

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SD hade hotat LW för bråket mellan HD och LW gällande HDs fuskloggar på flera cacher.
Både SD och HD hade motiv, vilja och tillfälle, flera faktiskt.
Gällande sviter och statistik så har både SD, HD och JG avslöjats med mycket fusk och har byxorna nere i geocache världen. Ingen har någon respekt kvar för någon av dom.

Stefan lever på lånad tid, det vet han. Det är därför han vandrar i fjällen och paddlar kanot på Gotland.
Snart väntar livstid så det gäller att hinna med att semestra innan det blir en permanent betong vistelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Lidköping och cyklar

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Karmansb* verkar varken rädd eller skamsen för att leka med Team Redrum/Cheat/LostofMemory eller visa upp sig på bild med dem. Är hon helt lost i pallet?
Se kompisbilden där H ses visa ett enkelt knep för hur man skyddar skor och underben från t ex blodstänk.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8533171f-8f2b-4092-adde-2942c2327292.jpeg

Blir det snart ett omgiftemål mellan S o H, tro? Karmanb* o Karj*r ställer gärna upp som vittnen?

Vi får inga rapporter från geocachingen längre, men jag har svårt att tro att de har slutat med sin favorithobby, utan gör det bara mer i det fördolda?
Citera
2020-07-27, 21:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så ser du det, men för mig ser sannolikheten ut att vara så lite att det är någon annan att det är uteslutet.

Jag kan inte tycka att det är rimligt att varje enskilt bevis/indicie helt och hållet inte talar för att det har med brottet att göra.

Man kan ju använda en grovt överdriven bild av hur jag menar att många indicier stärker varandra.
Med all respekt för din personliga/ideologiska övertygelse, och din i antal ord och inlägg klart dominerande ställning här i tråden. Men det jag syftade på i mitt inlägg var alltså det åtal som staten (representerad av kammaråklagare Åsa Hiding) driver mot SD. Den intressanta frågan här är alltså om åklagaren Åsa Hiding (dvs. staten) har kunnat visa på någonting objektivt överhuvudtaget som talar för att just SD skulle vara gm, och det är väl kanske här det brister.
Senast redigerad av Draifos 2020-07-27 kl. 21:48.
Citera
2020-07-27, 21:54
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Vi får inga rapporter från geocachingen längre, men jag har svårt att tro att de har slutat med sin favorithobby, utan gör det bara mer i det fördolda?

Från mina vänner och kollegor i Ö-bro så kommer de definitivt ALDRIG att avslöja ngt som tråden kan ta del av ( jag kommer ALDRIG att medverka till det jag fått reda på), de anser, de vet hur SD och HD har blivit behandlade, även deras anhöriga, de är mkt objektiva och dömer inte deras vänner, en självklarhet för sanna vänner.
Citera
2020-07-27, 22:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Med all respekt för din personliga/ideologiska övertygelse, och din i antal ord och inlägg klart dominerande ställning här i tråden. Men det jag syftade på i mitt inlägg var alltså det åtal som staten (representerad av kammaråklagare Åsa Hiding) driver mot SD. Den intressanta frågan här är alltså om åklagaren Åsa Hiding (dvs. staten) har kunnat visa på någonting objektivt överhuvudtaget som talar för att just SD skulle vara gm, och det är väl kanske här det brister.

Hur ska jag svara om jag inte får svara vad jag tror.

Du tror inte på Åsa, jag gör det. Allt det som jag tog upp att hon har visat på.
Citera
2020-07-27, 22:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För att återknyta till tvätta-lena-ren-från-motivet-trollens starkt dementerade uppgifter om att Lena hade för vana att ringa även gifta män på nätterna. Det motivet hade räckt med råge till den urartade uppgörelsen bakom planket.

Aktbilaga 150 förhör med V*on Bennig*sen-Mackie*wicz, Christ*ian Sid 634.

"Det var lite känsligt för Christian mig eftersom Lena Wesström var en nattmänniska när hon inte hade barnen och Christian i och för sig hade inget jobb, men han hade en fru som hade ett jobb då. Hon skrev väldigt mycket på nätterna och inte som han som skriver ett avsnitt och skickar ett meddelande, det var pling, pling, pling hela natten. Det var inte roligt för hans fru som nästan trodde det var något mellan oss."
---------------------
Symtom Hypomani.
Många pratar snabbt och mycket, ett så kallat forcerat talflöde, som kan vara svårt att avbryta, men personen kan lätt bli avledd, talet är intensivt och personen kan till exempel ringa vänner mitt i natten. Tankarna blixtrar och idéerna är många. Hon kan bli rastlös och aktiv i den grad att omgivningen blir orolig, och deltar i roliga upptåg utan att se eller bry sig om faror och konsekvenser av handlingarna

http://socialanatet.se/hypomani-en-fulladdad-duracellkanin/

Man kan också lyssna på förhöret med honom, YT del 41.
Det är alldeles uppenbart för vem som helst (kanske inte för dej dock) vems parti han tar.

Tillägg: menar du på allvar att människor med hypomani borde avlivas eller vart fan vill du komma!?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-07-27 kl. 22:27.
Citera
2020-07-27, 22:35
Medlem
Citat:

Jag blir inte överraskad om det plötsligt publiceras en kaskad av fuskloggar från paret D.

Paret D gör lite som de vill med det mesta? Inget GC utan fusk? Ett exempel där H loggat en virtuell cache utan att följa CO krav som ska motverka fusk.
" För att få logga denna virtuella cache skall du (i din logg) inkludera en närbild med en relief från valfri flaggstång, tillsammans med ditt användarnamn samt dagens datum nedskrivet. Exempelvis på en pappersbit eller din hand. "

Hax loggar 30/6 -20 utan foto som kan bevisa datumet för besöket:
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=2a07da03-633f-478a-8051-16b03defaf5e
Citera
2020-07-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Från mina vänner och kollegor i Ö-bro så kommer de definitivt ALDRIG att avslöja ngt som tråden kan ta del av ( jag kommer ALDRIG att medverka till det jag fått reda på), de anser, de vet hur SD och HD har blivit behandlade, även deras anhöriga, de är mkt objektiva och dömer inte deras vänner, en självklarhet för sanna vänner.

Det låter lite som kåranda.
Citera
2020-07-28, 04:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag är inte ensam om att uppskatta det hästjobb som utförs av notknapparen, och som så innerligt väl behövs som motvikt till det vettlösa dravel som kommer från dem som ägnar sej åt att smutskasta en mördad människa. Uppenbarligen utan annat syfte än just smutskastning.

Fy för den lede.

Jag är så ledsen över att L* ena där och då valde att gå ut.
Om hon hade valt att ge presentinslagningen första tjing och struntat i allt ovidkommande jämfört med den förestående födelsedagen så hade kanske allt detta inte hänt .....
Men hon gillade ju att finnas till hands och om någon ville något så var hon där på stört.
Även denna gång .

Önskar att dörren hade gått i baklås eller något, så att hon och födelsedagsbarnet hade vackert fått stannat kvar inne, tills resten utav familjen We*ström kommit dit så rart,på födelsedagsmorgonen.

Sorg och bedrövelse ....
Senast redigerad av landbandy 2020-07-28 kl. 04:58.
Citera
2020-07-28, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Var tvungen att ladda ner strössel bilagan för att läsa ( har inte kommit dit än på länga vägar, tar tid att läsa allt ). Där SD spelar in förhöret med Thea.

Det är rena Gestapo metoderna han utövar, stackars de två barnen att leva i denna dysfunktionella *familj*, jag blev mkt illa berörd av att läsa detta.

Lås in MONSTRET >>>SD och kasta nyckeln låt han komma ut i träfracken.

Inlägg 2020-03-21 kl 12.08 sid 7306

Tack för intressant inlägg!

Här visar det tydligt att SD inte drog sig för att bära sig illa åt mot sina egna barn. Nu vet vi dessutom efter FUP att han hotat både sin egen familj och LW till det värsta av allt! Inget var främmande för honom.

Håller med dig om att han ska låsas in men att han ska komma ut i en träfrack, som du ger uttryck för, tycker jag är lite väl hårt (med tanke på barnen som kanske kan förlåta honom för strösselförhör mm även om de inte glömmer sådant otyg!).

Lite tidigare i tråden... 2020-03-07 19.00 sid 6937 skriver du följande:

"Han framställer sig själv som ett Rikspucko, att han ljuger har ju framgått i många förhör med han. Han tror att han kan överlista FL:ledarna med sina lögner. Hans vänkrets har ju gått på hans lögner säkert i åratal. Nu kör han med samma metod i förhören."

Hur tror du att det går med SD:s vänner idag? Tror du att de ändrat sin inställning efter att ha läst FUP?
Citera
2020-07-28, 09:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg 2020-03-21 kl 12.08 sid 7306

Tack för intressant inlägg!

Här visar det tydligt att SD inte drog sig för att bära sig illa åt mot sina egna barn. Nu vet vi dessutom efter FUP att han hotat både sin egen familj och LW till det värsta av allt! Inget var främmande för honom.

Håller med dig om att han ska låsas in men att han ska komma ut i en träfrack, som du ger uttryck för, tycker jag är lite väl hårt (med tanke på barnen som kanske kan förlåta honom för strösselförhör mm även om de inte glömmer sådant otyg!).

Lite tidigare i tråden... 2020-03-07 19.00 sid 6937 skriver du följande:

"Han framställer sig själv som ett Rikspucko, att han ljuger har ju framgått i många förhör med han. Han tror att han kan överlista FL:ledarna med sina lögner. Hans vänkrets har ju gått på hans lögner säkert i åratal. Nu kör han med samma metod i förhören."

Hur tror du att det går med SD:s vänner idag? Tror du att de ändrat sin inställning efter att ha läst FUP?

Av trådpostarens formuleringar att döma framgick att invektiven i hens inlägg nog snarare var ironiskt menade
Citera
2020-07-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Av trådpostarens formuleringar att döma framgick att invektiven i hens inlägg nog snarare var ironiskt menade

Hen har från början av sina inlägg, ang SD:s beteende, har inte varit på plussidan för SD utan tvärtemot (så det gäller inte bara dessa två inlägg jag tog upp).

Nyfiken på varför hen (likt S-D, Glorian som ändrat sig vad gäller SD som MGM eller ej) väljer att ta fram så mycket, som de tycker, negativt om LW de bara kan hitta i FUP. Men det kanske hen kan svara på själv, som mitt inlägg som du nu svarade på.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-07-28 kl. 09:27.
Citera
2020-07-28, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Va? Inte styrka brott? Har du alls försökt att sätta dig in i fallet?

Eftersom du läst Sambucusnigras inlägg och mitt svar på det så undrar jag hur du kan misstolka "brott kan inte styrkas" och vad det syftar på. För att använda ditt eget uttryck, (citat) "Men din
kn-ppgök" (slut citat), det går inte missförstå. Det kan bara en (citat) "fjant" göra.

Att anslå en ton med personliga påhopp och arroganta uttryck inger inte någon respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in