Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag har inte gått till botten med handskarna, men jag såg att den typ av handskar som SD köpte på XXL fanns i flera färger. Kan det varit någon av de fem paren isf?
Det tror inte jag. Är det något han sett till att ingen kommer kunna hitta, är det nog ett par mordhandskar. Vad det gäller de blå skorna, tror jag att han hade skoskydd, var barfota eller hade några andra skor som inte finns längre. Jag tror att LW:s blod/dna hamnat på plösen av misstag efter mordet.
Något som finns kvar någonstans väl gömt och skyddat, tror jag är LW:s mobil. I den finns en del av LW kvar att minnas och det vill nog den traditionsbundna SD återuppleva en dag i framtiden. Om han har gömt mobilen, kan jag tänka mig att han längtar efter att titta i den. Det kan nog också klia i honom att besöka LW:s google-konto igen, men det måste han stå emot efter misstaget han gjorde runt lunchtid söndagen 7/10 -18?
------------
För eventuella nytillkomna i tråden:
SD har varit häktad som misstänkt för mord 8 månader, genomgått rättegång och friades av TR som ansåg att bevisningen inte räckte till fällande dom. Åklagaren överklagade till Göta Hovrätt. Kompletteringar i bevisningen till ärende B1752-20 skulle vara inlämnat senast 10 juli.
ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret den 6/7. I den nya bevisningen finns också en digital sekvens som ska lämnas till hovrätten. ÅH förväntar sig att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.
Sammanfattning, länkar till FUP och annat
www.flashback.org/p72182112#p72182112