2020-06-30, 01:10
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jo, om du läser J*cobs vittnesmål så är det intressant:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Förstår inte det intressanta. Hon har åkt bil med en snubbe veckan innan den 12:e maj. Det tyckte hon var kul och visade bilder på det. Hur går stegen fram till mordet sen?
Citera
2020-06-30, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jo, om du läser J*cobs vittnesmål så är det intressant:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Att åka Tesla var väl något väldigt häftigt hon tyckte om att visa att hon gjort, men att dra växlar till att någon med häftig bil skulle kunna vara mördaren verkar långsökt. Särskilt eftersom det finns spår från S och inga okända.

Angående Jac*bs vittnesmål om lördagen så visste han inte vad L gjorde med mobilen, men det framgår många sidor i FUP som visar att hon hade kontakt med JJ och berättade om cachen hon skulle gå och titta till. Alltså den som S på fredagen sagt var för synlig för att locka ut henne i natten. Det var till den hon gick från barnkalaset och hon pladdrade för JJ typ hela tiden. Jag får en känsla av att han ingav henne trygghet. Kanske precis som H upplevde med sin Fiskegubbe? Fast S återtog sin 1 plats när han tog bort den som raderade cacher och förstörde sviterna i hennes fuskstatistik?
Citera
2020-06-30, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan vara HD som slog ihjäl LW medan SD sprang hem till sitt hus och öppnade sin dator. Eller så var det HD som var hemma hos honom och fixade hans alibi. Båda två är helskumma. HD har hela tiden smitit undan, vägrat besvara frågor, hållit SD om ryggen. Och SD har ljugit, ändrat berättelser hela tiden, glömt och kommit ihåg.

Båda två borde sys in för mord - men det skall ju bevisas också, vilket inte verkar gå. ÄN. Vi får väl se i HR om åklagaren hittat bevis som håller.
Vad var den egentliga anledningen för MGM att inte låta polisen få relevant lösen till hans dator? Tänk efter riktigt noga nu. Var det inte så att H.D. satt i bostaden bakom datorn?..

Som oskyldig gör man ju precis allt för att kunna styrka det. Oavsett vems sak det är att ta fram bevis för det motsatta, så ligger det rimligtvis i sakens natur att med alla medel bidra och hjälpa till.Dels för att rentvå sig själv, men också för att bidra till ett mordfalls lösning.
Han var ju hennes [B]vän[/b].
Senast redigerad av Sambucusnigra 2020-06-30 kl. 06:47.
Citera
2020-06-30, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Vad var den egentliga anledningen för MGM att inte låta polisen få relevant lösen till hans dator? Tänk efter riktigt noga nu. Var det inte så att H.D. satt i bostaden bakom datorn?..

Som oskyldig gör man ju precis allt för att kunna styrka det. Oavsett vems sak det är att ta fram bevis för det motsatta, så ligger det rimligtvis i sakens natur att med alla medel bidra och hjälpa till.Dels för att rentvå sig själv, men också för att bidra till ett mordfalls lösning.
Han var ju hennes [B]vän[/b].

MGM har absolut inga skyldigheter att lämna ut relevant lösen till sin dator om MGM inte vill, varken till polisen, åklagarna eller någon annan.

Vad tror du och hur tänker du om MVM och huvamannen ?

Tycker du inte att det är på tiden att åklagarna avskriver MGM från alla mordmisstankar och därefter riktar in sig med all kraft på MVM och huvamannen så att detta mordfallet kan få sin slutliga lösning ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-30, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Att åka Tesla var väl något väldigt häftigt hon tyckte om att visa att hon gjort, men att dra växlar till att någon med häftig bil skulle kunna vara mördaren verkar långsökt. Särskilt eftersom det finns spår från S och inga okända.

Angående Jac*bs vittnesmål om lördagen så visste han inte vad L gjorde med mobilen, men det framgår många sidor i FUP som visar att hon hade kontakt med JJ och berättade om cachen hon skulle gå och titta till. Alltså den som S på fredagen sagt var för synlig för att locka ut henne i natten. Det var till den hon gick från barnkalaset och hon pladdrade för JJ typ hela tiden. Jag får en känsla av att han ingav henne trygghet. Kanske precis som H upplevde med sin Fiskegubbe? Fast S återtog sin 1 plats när han tog bort den som raderade cacher och förstörde sviterna i hennes fuskstatistik?

SD hade hotat LW för bråket mellan HD och LW gällande HDs fuskloggar på flera cacher.
Både SD och HD hade motiv, vilja och tillfälle, flera faktiskt.
Gällande sviter och statistik så har både SD, HD och JG avslöjats med mycket fusk och har byxorna nere i geocache världen. Ingen har någon respekt kvar för någon av dom.

Stefan lever på lånad tid, det vet han. Det är därför han vandrar i fjällen och paddlar kanot på Gotland.
Snart väntar livstid så det gäller att hinna med att semestra innan det blir en permanent betong vistelse.
Citera
2020-06-30, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SD hade hotat LW för bråket mellan HD och LW gällande HDs fuskloggar på flera cacher.
Gällande sviter och statistik så har både SD, HD och JG avslöjats med mycket fusk och har byxorna nere i geocache världen. Ingen har någon respekt kvar för någon av dom.

Stefan lever på lånad tid, det vet han. Det är därför han vandrar i fjällen och paddlar kanot på Gotland.
Snart väntar livstid så det gäller att hinna med att semestra innan det blir en permanent betong vistelse.

Detta med fusk vad gäller geo-loggar har JG berättat om i förhör... nog jobbigt för honom när det kom ut till alla geo-vänner. Har för mig att HD tom ställt frågan om hon ska logga med JG. Så fuskare är namnet och det är bra att det kommit fram via FUP.

Det här med Nordsjöloggen verkar vara viktig i sammanhanget, LW tom skrev om den till SD på mordkvällen, att hon valde att inte logga den när hon uppdaterade sina loggar inför Norgeresan.

Välkommen tillbaka i tråden!
Citera
2020-06-30, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
MGM har absolut inga skyldigheter att lämna ut relevant lösen till sin dator om MGM inte vill, varken till polisen, åklagarna eller någon annan.

Vad tror du och hur tänker du om MVM och huvamannen ?

Tycker du inte att det är på tiden att åklagarna avskriver MGM från alla mordmisstankar och därefter riktar in sig med all kraft på MVM och huvamannen så att detta mordfallet kan få sin slutliga lösning ?

Mvh/ @JokerMannen

Hej JokerMannen!
(Återkommer vad gäller mina funderingar kring MVM samt Huvamannen under dagen)

Självklart har inte MGM en SKYLDIGHET att lämna relevant information. Som till exempel sitt lösenord till datorn: Det är ju ett eget fritt val.
(Vore JAG oskyldigt anklagad, så skulle jag inte vara principfast i det läget.)

Jag är inte satt att döma någon. Jag kan förstå. Skäl samt motiv fanns i mängd. Dock kan man inte ta en människas liv och sedan begära skadestånd.
Tiden kommer ikapp så småningom.

Därför är det viktigt att vi alla idag:

Står upp för våra handlingar.Nu, såväl som i framtiden!
Citera
2020-06-30, 08:48
Medlem
Citat:

Kul att se dig i tråden igen! Jag har precis lyssnat på YT Rättegången där SD förhörs. Detta med fusk berörs av HÅ men det är synd att åklagare inte frågar SD om han hotat LW för detta. Antagligen tycker åkl att raderingarna var en baggis, men vem vet? Åklagaren frågar SD om han hotat LW och han väljer väl fritt vad han vill ta upp då.
Citera
2020-06-30, 09:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Kopplingar?
L tackade Jim*s (o) för åkturen vid eventet Svarta timmen 2018 - Åkersberga.
"Jimos sätter sig lugnt tillbakalutad bakom ratten med händerna knäppta bakom nacken och så glider vi fram. Stundvis är det som att vara på Gröna Lund. Ojojoj, det var mig en åktur - i Future mode. TACK Jimos"
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=2e0704eb-e800-46bd-a9a9-85301847939f&IID=44d4a919-acda-47d6-b207-f8e9be20fbb5

Länk till hans geosida (Tesla syns i galleriet)
www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=0dc3f5fa-a37f-4cac-af7c-d834ba860708

Selfishen FTF m Jim*s. De åker en röd batterisläde.
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e20ced35-a5d2-4357-965f-0a456657cbdb&IID=f71296e3-5c46-4c6c-af4a-13137cc6e76a

Tillägg: När/var/Hur har jag skrivit att dessa S-holmare skulle ha med en familj på andra sidan motorvägen i Hjärsta att göra?

Dessutom är det uppenbarligen vänner till BeholderX och Softis, se*lf1sh och Ji*mos. Texten från Softis till cachen (2018-03-24) "Det blir en helg full med skoj i Stockholmstrakten"

BeholderX:

"Vid nyår loggade jag och Softpocahontas en trail tillsammans i Visättra och osökt kom då MMDO15 på tal."

"Vi tog pendeln till Häggvik och blev sedan upplockade utav se*lf1sh och Ji*mos och fick åka Tesla till Earth Hour-eventet i Åkersberga (som i år fick heta "svarta timmen"). "

"Hörde av mig till Ji*mos som jag träffade nyligen och han skulle dit. Hade dessutom möjlighet att plocka upp mig och Softis vid Häggviksstation på vägen. Så vi hoppade av där och fick åka elbil till eventet."

Men visst, vi pekar ut hela Sverige som mördare bara. Huvudsaken är att den riktiga mördaren/de riktiga mördarna inte åker fast.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-30, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vi är uppenbarligen två som inte förstår vad detta har med mordet att göra.

En till här! Men jag förstår att man letar en annan GM eftersom man har svårt att acceptera polisutredningens och åklagarens GM. Tror själv att tråden skulle vinna på att man analyserade SD och hans aktiviteter vid mordtillfället. Eller har allt ältats igenom där, tycker ni?
Citera
2020-06-30, 09:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Trevligt att se dig här, Sh.Holmes!

Jag hör exakt detsamma från varje vrå i Örebro. SD är paria. Den innersta Sekten hänger kvar, resten gör vad dom kan för att undvika honom, HD och JG. Och alla VET vem/vilka som är skyldig/a. Ett tag ökade SD´s cacher, men det var inte cacher i nutid. Det var väl gamla han reggade. Äkta? Falska?

Någon cache står det att han tagit ihop med HD och en hennes blonda bästis på senare tid, men jag vet inte om bara hon har loggat den.

Systerhax: 20-06-17: "Så blev vi ett glatt gäng bestående av Karm*asbo, HerrTeamDavidsson, Bas*hraag, Z*kung och jag som gav oss iväg en kväll efter jobb mot Norrköping. Huvudmålet för resan var UE men det skulle visa sig att vi hade svårt att sluta och vi la till fler och fler burkar."

Undrar hur trygga de känner sig, eller är det bara Sektfolk med, tro?

10 dagar senare tar Sill*en den cachen.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-06-30 kl. 09:21.
Citera
2020-06-30, 09:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Hej JokerMannen!
(Återkommer vad gäller mina funderingar kring MVM samt Huvamannen under dagen)

Självklart har inte MGM en SKYLDIGHET att lämna relevant information. Som till exempel sitt lösenord till datorn: Det är ju ett eget fritt val.
(Vore JAG oskyldigt anklagad, så skulle jag inte vara principfast i det läget.)

Jag är inte satt att döma någon. Jag kan förstå. Skäl samt motiv fanns i mängd. Dock kan man inte ta en människas liv och sedan begära skadestånd.
Tiden kommer ikapp så småningom.

Därför är det viktigt att vi alla idag:

Står upp för våra handlingar.Nu, såväl som i framtiden!

Lyssnat på både danska och norska poddar nu gällande Hagen-försvinnande. Alla experter (ex-poliser som jobbat länge med mordutredningar ) säger att de som inte har något att dölja, de ställer upp på allt, berättar allt och visar allt som kan fria dem från misstankarna.

Men inte SD, HD och JG.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in