2020-07-26, 10:23
Medlem
Karmansb* verkar varken rädd eller skamsen för att leka med Team Redrum/Cheat/LostofMemory eller visa upp sig på bild med dem. Är hon helt lost i pallet?
Se kompisbilden där H ses visa ett enkelt knep för hur man skyddar skor och underben från t ex blodstänk.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8533171f-8f2b-4092-adde-2942c2327292.jpeg

Blir det snart ett omgiftemål mellan S o H, tro? Karmanb* o Karj*r ställer gärna upp som vittnen?
Citera
2020-07-26, 10:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
"MT: Ehh, men vi kom ju inte så långt att vi möttes, kom till att jag blev lite inramad istället, av tre grabbar, unga män,
FL: Hade ni bestämt träff där då, gick ni inte i lag då då och kolla det där?
MT: Nej vi skulle nog mötas vid, ja vi skulle mötas ehh vid, där man gick in i skogen, FL:Mm.
MT: Och det var precis just där som jag, blev lite ansatt. FL: Exakt, var var det sa du nånstans?
MT: Det är som en bro över motorvägen vid Bricke, nej Baronbacken heter det."

Fetad text: av allt att döma verkar denna kväll och natt ha gått åt till förberedelser av olika slag. Mötet med LW menar han skulle ha skett i närheten av övre motorvägsbron. LW stod och väntade på honom på F*gelbärsg.
Fick han inte frågan om hur mötet med LW hade bestämts?
Det fanns väl ingenting dokumenterat om överenskommelsen om mötet i någon av deras olika typer av chattar?
Eftersom SD inte hade mobilen med sig så måste de ha kommit överens om något innan.
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tre burkar bakom planket och lika många misstänkta rånare av mobiler - en tillfällighet? - Knappast!

"...utan då höll jag ut lite mot bron, och där stod det en tredje kille."
"FL: Och hur många var dom då?
MT: Tre.
"
"Mmm, mörkt mitt i natten på en plats där det, där man inte blir överraskad, där vill inte
jag vara inne bland tre killar som går emot mej.
"

Uppenbart är att MGM vid upprepade tillfällen, dels vill framhålla att det rör sig om tre mörkhyade killar. Och dels att de troligtvis var ute efter att råna honom på en mobil. Samt att de befann sig på andra sidan motorvägsbron, i riktning B*ronbackarna.
Så då har vi tre burkar energidryck, prydligt lagda intill varandra. En stulen mobil som senare kopplas upp mot det område där de tre mörka männen blev sedda av MGM.
Och hade MGM blivit ertappad på BP efteråt kunde han ta tillvara chansen att få spela hjälterollen och försöka rädda LW under uppmaning till eventuella vittnen att springa efter de flyende brottslingarna.
Jag minns något om tomma burkar vid mordplatsen.
Var det där du menar att det fanns tre tomma burkar med energidryck?
Om de var helt utan DNA från någon person så verkar det rätt rimligt att anta att de var utplacerade som ett villospår.
Eller är det dina spekulationer?

En stulen mobil har jag aldrig hört talas om.
Citera
2020-07-26, 11:30
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Karmansb* verkar varken rädd eller skamsen för att leka med Team Redrum/Cheat/LostofMemory eller visa upp sig på bild med dem. Är hon helt lost i pallet?
Se kompisbilden där H ses visa ett enkelt knep för hur man skyddar skor och underben från t ex blodstänk.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8533171f-8f2b-4092-adde-2942c2327292.jpeg

Blir det snart ett omgiftemål mellan S o H, tro? Karmanb* o Karj*r ställer gärna upp som vittnen?
Stefans blick där är ju djupt obehaglig.
Citera
2020-07-26, 11:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Hej notknapparen aktbilaga 154 är avlyssning på SD och HD.

Beslut för avlyssningen finns tror jag i aktbilaga 145 huvudprotokollet.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, och i A167, s. 172, finns en sammanställning av hemliga tvångsmedel.

I samma aktbilaga återfinns också Telegramchatt mellan MGM och JG, s. 126ff (JG läxas upp på s. 144).

Tack för hjälpen!

Så hittade jag också tillbaka till SDs avhyvling till JG om Bella.

"[...]Gällande det jag skrev så är det faktiskt
så. Du kan inte ta hit Bella en enda
gång till och låta henne springa lös.
Du har alldeles för dålig koll och pli
på henne. Jag sätter mina barn och
mig före. Vi tål inte mer belastning.
Från vårt hem springer inte hundar till
människor och djur. Det är en regel
utan undantag.
"
Citera
2020-07-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Stefans blick där är ju djupt obehaglig.

Scary.... precis så han såg ut när jag såg honom irl
Citera
2020-07-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Var han ensam när du såg honom eller hade han någon i sällskap?
Nej han var ensam, i Skövde.... handlade i en liten Ica affär. Tror han cyklade Vätternrundan då av vad jag hört. Riktigt läskig och pratig typ. Och han limmade på en stackars 16 årig tjej i kassan.
Citera
2020-07-26, 12:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för hjälpen!

Så hittade jag också tillbaka till SDs avhyvling till JG om Bella.

"[...]Gällande det jag skrev så är det faktiskt
så. Du kan inte ta hit Bella en enda
gång till och låta henne springa lös.
Du har alldeles för dålig koll och pli
på henne. Jag sätter mina barn och
mig före. Vi tål inte mer belastning.
Från vårt hem springer inte hundar till
människor och djur. Det är en regel
utan undantag.
"

Hmm. Vad betyder det där näst sista? Ensidig läsning av Uppenbarelseboken? Eller Gamla testamentet....
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-26 kl. 12:21.
Citera
2020-07-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Nej han var ensam, i Skövde.... handlade i en liten Ica affär. Tror han cyklade Vätternrundan då av vad jag hört. Riktigt läskig och pratig typ. Och han limmade på en stackars 16 årig tjej i kassan.

Är inte ett dugg förvånad. Han limmar väl på allt på två ben.
Citera
2020-07-26, 12:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Jamen usch, de skoskydden hade passat utmärkt för dådet.
Och det skulle kunna förklara hur blodet runnit ner i plösen på insidan.

Å andra sidan funderar jag på i vilket skede de skulle träs på utan att Lena skulle ha fattat misstankar. Läskigt om han hade dom med sig (inklusive handskar) och sedan fiskar fram dom efter första slaget i huvudet.

HD borde veta om hon har haft sådan hemma eller hemma hos SD.
Citera
2020-07-26, 12:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hmm. Vad betyder det där näst sista? Ensidig läsning av Uppenbarelseboken? Eller Gamla testamentet....

Haha, lite predikan ur "Mein Kamph", SDs "Manifest för husregler".

Inga medelvägar, inte lösningen koppel.

Regler utan undantag.
Låter väldigt likt "Du ska lyda blint och omedelbart vid RT".

Det var inga undantag där heller.
Citera
2020-07-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse

Hax var nog inte långt borta när du såg S i Skövde. H har ju rört sig i samma krokar. Kanske hon var till närmsta apotek för att köpa sprit till en liten vårtoperation? Jag tror inte S accepterar bubblan. H måste vara fin o hålla kroppen i trim. Hon vet vad som händer om man inte lyder blint.
Citera
2020-07-26, 13:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Fick han inte frågan om hur mötet med LW hade bestämts?
Det fanns väl ingenting dokumenterat om överenskommelsen om mötet i någon av deras olika typer av chattar?
Eftersom SD inte hade mobilen med sig så måste de ha kommit överens om något innan.
Jag minns något om tomma burkar vid mordplatsen.
Var det där du menar att det fanns tre tomma burkar med energidryck?
Om de var helt utan DNA från någon person så verkar det rätt rimligt att anta att de var utplacerade som ett villospår.
Eller är det dina spekulationer?

En stulen mobil har jag aldrig hört talas om.

Om jag bara får lägga mig i lite så tänker jag att Reviews menar att de tre männen matchar de tre burkarna i antal, ganska passande:

https://forumbilder.com/i/rXK2

Jag har inte kollat nu, men som jag minns det är burkarna kollade, men fingeravtrycken/DNA minns jag inte nu. Självklart hade det varit väldigt konstigt om fingeravtryck helt saknades, det hade man nog reagerat på vid förundersökningen. Nu förmodar jag att man inte kopplade energidryckerna till Lena eller SD. Man har ju kollar deras inköp mm den senaste tiden.

Med stulen mobil menar nog Reviews kopplingen till att SD den 11 maj menade på att de tre männen verkade vara ute för att sno något, typ hans mobil. Det passad ju ihop med att Lenas mobil saknas.

Så "bra" plan att plantera in mållgor som gör det som SD just varnat om några dagar tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in