Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
"MT: Ehh, men vi kom ju inte så långt att vi möttes, kom till att jag blev lite inramad istället, av tre grabbar, unga män,
FL: Hade ni bestämt träff där då, gick ni inte i lag då då och kolla det där?
MT: Nej vi skulle nog mötas vid, ja vi skulle mötas ehh vid, där man gick in i skogen, FL:Mm.
MT: Och det var precis just där som jag, blev lite ansatt. FL: Exakt, var var det sa du nånstans?
MT: Det är som en bro över motorvägen vid Bricke, nej Baronbacken heter det."
Fetad text: av allt att döma verkar denna kväll och natt ha gått åt till förberedelser av olika slag. Mötet med LW menar han skulle ha skett i närheten av övre motorvägsbron. LW stod och väntade på honom på F*gelbärsg.
Fick han inte frågan om hur mötet med LW hade bestämts?
Det fanns väl ingenting dokumenterat om överenskommelsen om mötet i någon av deras olika typer av chattar?
Eftersom SD inte hade mobilen med sig så måste de ha kommit överens om något innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Tre burkar bakom planket och lika många misstänkta rånare av mobiler - en tillfällighet? - Knappast!
"...utan då höll jag ut lite mot bron, och där stod det en tredje kille."
"FL: Och hur många var dom då?
MT: Tre."
"Mmm, mörkt mitt i natten på en plats där det, där man inte blir överraskad, där vill inte
jag vara inne bland tre killar som går emot mej."
Uppenbart är att MGM vid upprepade tillfällen, dels vill framhålla att det rör sig om tre mörkhyade killar. Och dels att de troligtvis var ute efter att råna honom på en mobil. Samt att de befann sig på andra sidan motorvägsbron, i riktning B*ronbackarna.
Så då har vi tre burkar energidryck, prydligt lagda intill varandra. En stulen mobil som senare kopplas upp mot det område där de tre mörka männen blev sedda av MGM.
Och hade MGM blivit ertappad på BP efteråt kunde han ta tillvara chansen att få spela hjälterollen och försöka rädda LW under uppmaning till eventuella vittnen att springa efter de flyende brottslingarna.
Jag minns något om tomma burkar vid mordplatsen.
Var det där du menar att det fanns tre tomma burkar med energidryck?
Om de var helt utan DNA från någon person så verkar det rätt rimligt att anta att de var utplacerade som ett villospår.
Eller är det dina spekulationer?
En stulen mobil har jag aldrig hört talas om.