Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det man utgår ifrån är nog att hon trots en lång och mycket noggrann förundersökning mot SD inte har kunnat visa på något objektivt som talar för att han skulle vara gm.
Så ser du det, men för mig ser sannolikheten ut att vara så lite att det är någon annan att det är uteslutet.
Jag kan inte tycka att det är rimligt att varje enskilt bevis/indicie helt och hållet inte talar för att det har med brottet att göra.
Man kan ju använda en grovt överdriven bild av hur jag menar att många indicier stärker varandra.
Säg att en person blir mördad på öppen gata bland människor.
Det finns inte bevis för vem det är, men det finns vittnen.
I ett fall finns det ett vittne som med ca 90 procents säkerhet pekar ut en person.
I ett fall finns det tre vittnen, som med olika säkerhet pekar ut en person, allt från 20% till 90%.
I ett tredje fall finns det tusen personer som pekar ut personen, alla med olika grad av säkerhet, från 20% till 90%.
Då kan man se att ju fler som tror att det är den utpekade personen desto säkrare blir det.
För mig är blodet på tvättmaskinen ett av de starkaste indicierna förutom inloggningen på Lenas konto med raderingar, blodet på plösen, hans DNA på ring och plös.
På det hans egna raderingar både dagen efter och med de 1000 bilderna på polisstationen. Hans eviga vägran att lämna ut lösenord, anpassningar och minnesförluster bör man ta hänsyn till, eftersom indicierna visst är att ta hänsyn till.
Det finns inte en oskyldig människa som beter sig som SD gör! Att inget minnas utan att ha läst FUP!
Som SDs kompis sa, varför lämnar du inte in skorna som kan fria dig! Ja, det är så en oskyldig tänker. Jag lämnar ut mitt lösenord! Mina skor! Allt, bara jag blir friad och rentvådd!
Att han påverkat vittnen (HD) så att hon far med hans lögner är väldigt starkt bevis, då han faktiskt är motbevisad att det inte förekommit blodigt sex.
Hans tidigare beteende med våld, hot, hot att döda, stalking är absolut viktiga indikatorer.
Det ska bli intressant och se hur åklagarna lägger upp taktiken nu i HR.
Det är osannolikt att det är någon annan (om inte HD varit delaktig).