Citat:
Ursprungligen postat av
Sambucusnigra
Nej,absolut.Jag skriver ibland så här: Varför lägga handen på plattan gång på gång för att märka om den är het.Det är samma innebörd.
L ville ju ha S. För sig själv.
Innan L skickade loggremsan skickade S ngåot i stil med att han hade lite måsten? L tolkade det negativt.? Han skulle inte komma?Därför skickade hon loggremsan. vad den står för kan man bara spekulera i.Jag tror det var ett förtäckt hot från L. Hade S redan bestämt sig innan hon skickade loggremsan tror du? S skulle ju ut på resa med sin HD. Återföreningsresan.. kanske var kravet från H detta....
Du vet att du kan redigera dina inlägg inom en timme?
Jag ser att du svarat på mitt inlägg fyra gånger, alla inom bara några minuter.
Det tar onödigt mycket plats.
Denna bindning som blir mellan SD och LW, den kan inte brytas på samma sätt som en reflex reagerar; från ryggmärgen. Här gäller det att ha hjärnan med också.
Precis som vilken annan osund bindning är detta som kräver tid. Det är en process. Läs gärna expertvittnet.
Vad gäller HD tror jag att även hon har denna osunda bindning. Jag kan inte förstå hur hon annars kan fortsätta med SD som inget har hänt. Jag blir också fundersam över vad som hände med hennes relation till S*llen. Det verkade ju så bra i början.
Det känns mysko att den relationen tar slut i princip då SD deklarerar att "det ska bli så bra så". Och att SD hävdar att han vill ha tillbaka sin drömkvinna. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det.
Man kan ju inte blunda för att SD ljugit och fört HD bakom ljuset i sex långa år. Det är ett stort svek, särskilt som att HD också har mått mycket dåligt.
Det är möjligt att HD nämnt att hon vill ha bort Lena. I första hand har hon nog velat ha bort Lena bara ut ur deras liv. Att lena ska försvinna på ett definitivt sätt, den tanken är SDs från grunden.
Det är SD som har den destruktiva bindningen till Lena, det är han som inte kan bryta, inte HD. Att han inte mäktar med situationen och att avsluta sitt liv med att ha älskarinna, det kan man bara lasta SD för. Han å sin sida lastar säkert Lena för alla fel.
Tänk bara på hur JG vände sig mot Lena. Mycket aggressivt vad jag har läst. Han var upprörd och skrek hemska saker till henne. Vilken version fick han av SD?
För min del har jag läst så många vittnesmål om hur manipulativ SD är. T om JG har vittnat om det. Han sa också att SD kunde vara oempatisk i vissa situationer. Jag tror att alla tre, LW, HD och JG har varit manipulerade och lögnerna från SD har varit många. Allt för att han ska kunna fortsätta sin relation med Lena.