Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Dom här bilderna kollade polisen den 17dec-18.
Det tog sin tid innan han lämnade in dom.
NWs mobil lämnade UW in den 19nov-18, bara några dagar efter att eventuell
mobiltrafik den 14-15maj hade raderats från Telias server enligt sexmånaders regeln.
Jag skrev ganska tidigt i tråden att jag tvivlade på att man tagit in anhörigas
mobiler, det "borde jag så klart fatta att man hade gjort", hm host.
Tycker det är knepigt med numreringen på bilderna, dom ska ju vara i följd om
jag har fattat rätt.
Någon annan kanske fattar bättre.
Ingenting om några loggfiler, vad jag har sett.
Själv är jag övertygad om att UW skulle ha kunnat lämna in
bilder från julafton 2025, om han det hade velat.
AB: 145 Sid: 380.
Noa - sista bilden 22.14 (FE2201805142214220 l .jpg)
Ulf - sista bilden 22.04 (FE2201805142204570 l .jpg)
Ester - sista bilden 23.33 (FE2201805142333280 l .jpg)
Ester är uppe och hämtar något omkring kl 00.26-00.30 (FE22018051500301901.jpg).
Bilden bifogas inte då Ester inte är påklädd, men återfinns i sidomaterialet.
Tack för suveränt gräv.
Att UW väntade tills telia raderade servern efter 6 mån är oerhört intressant.
Nu har så mycket framkommit att vi är tvungna att omvärdera mycket av vad som skrivits.
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 38
Therese frågade Hanna vad hon tror kan ha hänt Lena. Hanna svarade att Lena kände mycket märkliga människor. Hanna sa också att Lena hade blivit slagen/misshandlad av sin son Noa vid något tillfälle. Therese kommer inte ihåg om Hanna använde ordet slagen eller misshandlad. Therese funderade på vad Lena hade sagt och på kvällen skickade hon ett meddelande på Messenger till Hanna och frågade vad hon menade med det hon sagt. Hanna skickade ett meddelande att hon skulle ringa upp.
Hanna ringde upp Therese. Therese frågade vad det var hon menade egentligen. Hanna sa att Noa vid något tillfälle hade slagit/misshandlat Lena, hon visste inte när. Hanna visste inte så mycket mer. Hanna sa inte hur hon visste det och Therese frågade inte. Therese frågade Hanna om hon sagt det till polisen. Hanna svarade att det hade hon inte gjort. Hon hade inte fått frågan. Med anledning av att Hanna tidigare berättat att Noa ringde Stefan på morgonen när Lena var försvunnen så frågade Therese om Hanna trodde att Stefan skull skydda Noa om det var så. Hanna svarade att det trodde hon inte alls.
Uppläst och godkänt.
------------------------
AB: 145 Sid: 384 (pdf sid 396)
Basstationstömning
• I ärendet har basstationstömningar inhämtats från operatörerna Telia, Tele2, Telenor och Hi3G som täcker in brottsplatsen. Tidpunkten för listorna är 18-05- 14 kl 18.00 till 18-05-15 kl 06.00. De nummer som kan vara intressanta i
utredningen har undersökt vidare och finns redovisade i FU-protokollet medan övriga återfinns i sidomaterialet.
När UW pekade ut SD flera dagar innan brottet uppdagats kan man väl misstänkta att deras rörelser citat: "inte var intressanta i utredningen och har undersöks vidare" och därför dumpats i sidomaterialet. Att UW hade ett horn i sidan på SD för sitt kraschade äktenskap redan innan LW försvann är ingen högoddsare.
Vad syftet var med UWs/NWs äskande om tillgång till avspärrningen dygnet efter deras mamma och fd hustrun. Kan det varit en mobil som var så oerhört viktig att oron att mamma var borta fick stå tillbaka för rotande i hennes avspärrade hem. Lenas försvunna mobil kanske?
Då "tillståndet" att bryta avspärrningarna gavs vore det på din plats att frågor om vad som var så viktigt att hämta/plocka bort?
Dessutom är det mycket anmärkingsvärt att inte GM lämnat minsta spår på BP med tankte på det stora blodvite som förekommit. Att inte Lena gjort kraftigt motstånd är osannolikt.
Blodet på BP (tror det var cs, 60 st besudlingar) analyserades vara LWs med Grad +4 om man bortser från nära anhörig.
Att inte SD kunnat bindas till BP med den hantering av kroppen som förekommit bör mana till eftertanke. Att inte någon ALLS lämnat spår på BP borde mana till ännu mer eftertanke.
Det fanns skospår ( bla, på Lenas kläder) 19 par av SD skor har undersökts utan att kunna matchas med skospåren.