2020-07-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ursprungligen postat av LW
Ha så kul i USA när ni börjar om.
Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet
Bestämt igår
Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu
Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre
Jag har stannat för att jag vill

Jag är 100% säker på att dessa ord av LW till SD var orsaken till att SD mördade henne.

Han höll på att förlora allting, precis allt. Och det är allmänt känt att när hjärnan tar slut så tar nävarna vid.

Det som är konstigt i mina ögon är att inte HD och JG tog bladet i från munnen och såg till att bli av med mannen som utövade sin makt över dom. Båda hade fått ett bra liv lång lång tid framöver.
Om de tre sista fetade raderna från L hade kommit från hennes hjärta så hade hon inte behövt skriva dem.HD följde med S frivilligt.HD hade inte för avsikt att lämna S.Vilket vi ser bevis på bevis på nu.
Senast redigerad av Sambucusnigra 2020-07-26 kl. 17:45.
Citera
2020-07-26, 17:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Ville hon inte träffa S? varför sa hon "Sent" efter att ha mottagit vattentornsmmset annars? Varför skickade hon kladdkakamms om hon inte ville träffa S?

Lena var ingelunda "botad" från SD, men var på gång att komma ifrån bindningen till honom. Hon jobbade hårt på det och hade ett intresse av försöka få till en fungerande relation med någon annan. Det är flera som vittnar om att hon bättre än på länge på vårkanten.

Samtidigt är det just detta som är jobbigt för SD. Det kan tydas som att te x bråket med barnen vid den tiden när SD säger till HD att han inte vill ha barnen, beror på att det är en tid när han inte verkar må bra. Bråken varar i flera dagar, vilket känns allvarligt med tanke på innehållet om vad de bråkar om. Att avsäga sig föräldraskapet på det sättet är ett mycket obehagligt sätt att regrediera på när det handlar om dagar. Det visar på strategier som inte är vuxna. Man undrar vad han sa till barnen också.

Jag tror att (min personliga tro) är att SD har haft ont blod länge. Han mår pyton av att HD reser sig ur sitt vakum och börjar dejta. Han kräver av både Lena och HD att de ska berätta ärligt om det är mer än vänskap mellan andra män, men reagerar hårt när en vän konfronterar SD om att Lena har haft sex med andra.

För SD har tappat kontrollen. Varken HD eller Lena berättar sanningen, men bägge verkar må bättre än på länge. HD har flyttat som ett resultat av att hon inte litar på SD. Han har tittat i hennes sociala medier, utan lov. Han vill veta...

SDs lösning på problemet är att han vill försöka få tillbaka HD.Lena har ställt för mycket krav och accepterar inte längre att få stå undan, att bli lovad något som inte kommer att hända och att SD ska fortsätta att ha två "fruar" men med sin allt stramare RT kontroll.

Lösningen "mord", är inget nytt för SD. Inte heller är det något som dyker upp som gubben i lådan denna gång. Han har hotat Lena tidigare.

Men för att kunna utföra mordet krävs en viss planering. Och för att få ut Lena så har han lurat ut henne. Något som hon inte klarar av att motstå.

Bilden på tornet.
Där har de haft sex tidigare.
Skickade han bilden till Lena?

Den 11 maj saknas kommunikation hur de bestämt träff. Muntligt eller skriftligt.

Du håller med om att det verkar som att Lena förväntar sig en träff. Jag håller med om att "sent" från Lena låter som att hon förväntar sig att de ska träffas. Särskilt som det kommer oj, lång dag och kakbilden på det. Hon hoppas också att förberedelserna inför As födelsedag ska ta mindre än en timme. Varför ska SD behöva veta tiden om det inte handlar om ett i förväg bestämt möte?

Jag misstänker att SD lovat ett hemligt möte med hennes som en sista träff innan han åker till USA. Ett möte med löften om sex kanske, kanske andra löften också? För vad betyder loggremsan som Lena skickar?

Lena ville bryta sig loss men SD är som knark, säger hon själv. Du kan inte sätta ett glas vin under näsan på en alkoholist.
Citera
2020-07-26, 18:29
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Den blicken är väl inte så farlig?
Tror ni övertolkar nu
Övertolkning är ordet. Läste några inlägg bakåt där det avhandlades SD:s "avhyvling" av JG på grund av dennes lösspringande hund. Avhyvlingen var både sansad och vettig, inte konstigt att fupen (det kom väl därifrån?) har svällt när sådant har ansetts nödvändigt ta med.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-07-26 kl. 18:32.
Citera
2020-07-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

SD lär inte ha avsatt några spår på burkarna. Jag tror att han haft cykelhandskar som skydd för fingeravtryck. Det skulle se naturligt ut om han blev sedd när han cyklade snabbt fram och tillbaka i området.
Intressant tanke det här med cykelhandskar, gissar att många bekanta till SD läser här i tråden.
Det hade varit ju vart något om någon minns ett par cykelhandskar som han inte längre ses bära. Kanske även den röda tråden på LW’s kropp härstammar från handskarna?
Citera
2020-07-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lena var ingelunda "botad" från SD, men var på gång att komma ifrån bindningen till honom. Hon jobbade hårt på det och hade ett intresse av försöka få till en fungerande relation med någon annan. Det är flera som vittnar om att hon bättre än på länge på vårkanten.

Samtidigt är det just detta som är jobbigt för SD. Det kan tydas som att te x bråket med barnen vid den tiden när SD säger till HD att han inte vill ha barnen, beror på att det är en tid när han inte verkar må bra. Bråken varar i flera dagar, vilket känns allvarligt med tanke på innehållet om vad de bråkar om. Att avsäga sig föräldraskapet på det sättet är ett mycket obehagligt sätt att regrediera på när det handlar om dagar. Det visar på strategier som inte är vuxna. Man undrar vad han sa till barnen också.

Jag tror att (min personliga tro) är att SD har haft ont blod länge. Han mår pyton av att HD reser sig ur sitt vakum och börjar dejta. Han kräver av både Lena och HD att de ska berätta ärligt om det är mer än vänskap mellan andra män, men reagerar hårt när en vän konfronterar SD om att Lena har haft sex med andra.

För SD har tappat kontrollen. Varken HD eller Lena berättar sanningen, men bägge verkar må bättre än på länge. HD har flyttat som ett resultat av att hon inte litar på SD. Han har tittat i hennes sociala medier, utan lov. Han vill veta...

SDs lösning på problemet är att han vill försöka få tillbaka HD.Lena har ställt för mycket krav och accepterar inte längre att få stå undan, att bli lovad något som inte kommer att hända och att SD ska fortsätta att ha två "fruar" men med sin allt stramare RT kontroll.

Lösningen "mord", är inget nytt för SD. Inte heller är det något som dyker upp som gubben i lådan denna gång. Han har hotat Lena tidigare.

Men för att kunna utföra mordet krävs en viss planering. Och för att få ut Lena så har han lurat ut henne. Något som hon inte klarar av att motstå.

Bilden på tornet.

Den 11 maj saknas kommunikation hur de bestämt träff. Muntligt eller skriftligt.

Du håller med om att det verkar som att Lena förväntar sig en träff. Jag håller med om att "sent" från Lena låter som att hon förväntar sig att de ska träffas. Särskilt som det kommer oj, lång dag och kakbilden på det. Hon hoppas också att förberedelserna inför As födelsedag ska ta mindre än en timme. Varför ska SD behöva veta tiden om det inte handlar om ett i förväg bestämt möte?

Jag misstänker att SD lovat ett hemligt möte med hennes som en sista träff innan han åker till USA. Ett möte med löften om sex kanske, kanske andra löften också? För vad betyder loggremsan som Lena skickar?

Lena ville bryta sig loss men SD är som knark, säger hon själv. Du kan inte sätta ett glas vin under näsan på en alkoholist.
Nej,absolut.Jag skriver ibland så här: Varför lägga handen på plattan gång på gång för att märka om den är het.Det är samma innebörd.
L ville ju ha S. För sig själv.
Innan L skickade loggremsan skickade S ngåot i stil med att han hade lite måsten? L tolkade det negativt.? Han skulle inte komma?Därför skickade hon loggremsan. vad den står för kan man bara spekulera i.Jag tror det var ett förtäckt hot från L. Hade S redan bestämt sig innan hon skickade loggremsan tror du? S skulle ju ut på resa med sin HD. Återföreningsresan.. kanske var kravet från H detta....
Citera
2020-07-26, 19:22
Medlem
Citat:

Vem som helst som lever som dessa människor mår dåligt.Det säger sig självt.

Bilden på tornet.

Vem som helst som lever som dessa människor mår väldigt dåligt.
Citera
2020-07-26, 19:28
Medlem
Citat:

Bilden på tornet.

S hotade inte L utan anledning.De var lika goda kålsupare båda två.Hon borde insett att hon levde farligt och lämnat paret ifred för länge sedan.
Citera
2020-07-26, 19:31
Medlem
Citat:
Nej,absolut.Jag skriver ibland så här: Varför lägga handen på plattan gång på gång för att märka om den är het.Det är samma innebörd.
L ville ju ha S. För sig själv.
Innan L skickade loggremsan skickade S ngåot i stil med att han hade lite måsten? L tolkade det negativt.? Han skulle inte komma?Därför skickade hon loggremsan. vad den står för kan man bara spekulera i.Jag tror det var ett förtäckt hot från L. Hade S redan bestämt sig innan hon skickade loggremsan tror du?
L hade satt sin sista potatis för länge sedan.
Jag tolkar det som att frun är hjärnan bakom detta.
Citera
2020-07-26, 19:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Karmansb* verkar varken rädd eller skamsen för att leka med Team Redrum/Cheat/LostofMemory eller visa upp sig på bild med dem. Är hon helt lost i pallet?
Se kompisbilden där H ses visa ett enkelt knep för hur man skyddar skor och underben från t ex blodstänk.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8533171f-8f2b-4092-adde-2942c2327292.jpeg

Blir det snart ett omgiftemål mellan S o H, tro? Karmanb* o Karj*r ställer gärna upp som vittnen?
Citat:
Jamen usch, de skoskydden hade passat utmärkt för dådet.
Kvinnan till höger i bild ser ut att vara den biträdande åklagaren Therese Johansson. Fotot skulle kunna vara taget i samband med en kompletterande rekonstruktion som gjorts nu i sommar för att förklara varför något blod från LW, som enligt gärningshypotesen skulle finnas på skor tillhörande SD (och/eller HD), aldrig kunde påvisas av NFC.
Senast redigerad av Draifos 2020-07-26 kl. 20:12.
Citera
2020-07-26, 20:05
Medlem
Citat:
L hade satt sin sista potatis för länge sedan.
Jag tolkar det som att frun är hjärnan bakom detta.
Stefan fick en enkelbiljett av frun säger du ?
Citera
2020-07-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SohnRayne
Stefan fick en enkelbiljett av frun säger du ?
Kan vara så att frun ligger bakom med krav om att ta bort L för att få behålla frun.
Jag tror det ligger till så och har spekulerat i det sedan väldigt länge.
Citera
2020-07-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Intressant tanke det här med cykelhandskar, gissar att många bekanta till SD läser här i tråden.
Det hade varit ju vart något om någon minns ett par cykelhandskar som han inte längre ses bära. Kanske även den röda tråden på LW’s kropp härstammar från handskarna?

Ja, någon polare måste minnas om de sett honom bära några röda cykelhandskar med touch screen fingers!!! Fn, rött är en bra färg på handskar när man planerat blodigt mord och slippa ta av sig handskarna när det är bråttom att pilla på Ls mobil efter mordet är ju suveränt för en mördare.

Utredarna borde kanske köpa ett par såna här och låta externa forensiker jämföra fibertråden:
www.bikester.se/fox-ranger-handskar-herr-M107513.html?vgid=G1150262&_cid=21_1_-1_9_1432_1150262_392772029645_pla&ef_id=EAIaIQobCh MI5bqdlMTr6gIVl94YCh2yNQUQEAkYASABEgK3wPD_BwE:G:s& gclid=EAIaIQobChMI5bqdlMTr6gIVl94YCh2yNQUQEAkYASAB EgK3wPD_BwE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in