Citat:
Ursprungligen postat av
Sambucusnigra
Ville hon inte träffa S? varför sa hon "Sent" efter att ha mottagit vattentornsmmset annars? Varför skickade hon kladdkakamms om hon inte ville träffa S?
Lena var ingelunda "botad" från SD, men var på gång att komma ifrån bindningen till honom. Hon jobbade hårt på det och hade ett intresse av försöka få till en fungerande relation med någon annan. Det är flera som vittnar om att hon bättre än på länge på vårkanten.
Samtidigt är det just detta som är jobbigt för SD. Det kan tydas som att te x bråket med barnen vid den tiden när SD säger till HD att han inte vill ha barnen, beror på att det är en tid när han inte verkar må bra. Bråken varar i flera dagar, vilket känns allvarligt med tanke på innehållet om vad de bråkar om. Att avsäga sig föräldraskapet på det sättet är ett mycket obehagligt sätt att regrediera på när det handlar om dagar. Det visar på strategier som inte är vuxna. Man undrar vad han sa till barnen också.
Jag tror att (min personliga tro) är att SD har haft ont blod länge. Han mår pyton av att HD reser sig ur sitt vakum och börjar dejta. Han kräver av både Lena och HD att de ska berätta ärligt om det är mer än vänskap mellan andra män, men reagerar hårt när en vän konfronterar SD om att Lena har haft sex med andra.
För SD har tappat kontrollen. Varken HD eller Lena berättar sanningen, men bägge verkar må bättre än på länge. HD har flyttat som ett resultat av att hon inte litar på SD. Han har tittat i hennes sociala medier, utan lov. Han vill veta...
SDs lösning på problemet är att han vill försöka få tillbaka HD.Lena har ställt för mycket krav och accepterar inte längre att få stå undan, att bli lovad något som inte kommer att hända och att SD ska fortsätta att ha två "fruar" men med sin allt stramare RT kontroll.
Lösningen "mord", är inget nytt för SD. Inte heller är det något som dyker upp som gubben i lådan denna gång. Han har hotat Lena tidigare.
Men för att kunna utföra mordet krävs en viss planering. Och för att få ut Lena så har han lurat ut henne. Något som hon inte klarar av att motstå.
Bilden på tornet.
Där har de haft sex tidigare.
Skickade han bilden till Lena?
Den 11 maj saknas kommunikation hur de bestämt träff. Muntligt eller skriftligt.
Du håller med om att det verkar som att Lena förväntar sig en träff. Jag håller med om att "sent" från Lena låter som att hon förväntar sig att de ska träffas. Särskilt som det kommer oj, lång dag och kakbilden på det. Hon hoppas också att förberedelserna inför As födelsedag ska ta mindre än en timme. Varför ska SD behöva veta tiden om det inte handlar om ett i förväg bestämt möte?
Jag misstänker att SD lovat ett hemligt möte med hennes som en sista träff innan han åker till USA. Ett möte med löften om sex kanske, kanske andra löften också? För vad betyder loggremsan som Lena skickar?
Lena ville bryta sig loss men SD är som knark, säger hon själv. Du kan inte sätta ett glas vin under näsan på en alkoholist.