2020-07-26, 11:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Skrev en IFK Göteborg just nåt i stil med "Häcken och alla andra mittenklubbar"...?

Och i den kontexten blir det ju för alla rätt givet att det handlade om rivalitets"tabellen", men vill man missuppfatta gör man det...

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Nej, det är inget att förvånas eller uppröras över. Mindervärdeskomplexet som alla göteborgare och malmöbor oundvikligen bär på försvinner ju liksom inte bara för att det är fotboll inblandat.

Vi behöver då inte har nåt mindervärdeskomplex, tillsammans med MFF är vi rikets enda storklubbar.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Såg er i somras, vilken syn.

Var det du som slängde slängkyssar till oss?

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är ni inte rädda att någon ÖIS:are snor cykeln? Det har kanske hänt eftersom ni vandrar hem hand i hand.

ÖIS:are snor inte cyklar, dom kör bara bentley dom rika jävlarna. Gaisare som har bråttom till svartförsäljningen av sprit på Stig Center däremot...

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad i helvete!?

Har du skrivit på vårt äktenskapsförord än?

Nåja, match idag, tyvärr lite väl "a-betonad" trupp vilket är synd med tanke på cupfinalen men utifrån vad vi tagit ut får man hoppas på en elva i stil med:
Amos- Holm- Tolinsson-Da Graca- Jallow- Titi- Jakob- Sana- Noah- Giorgi- Sargon.

Man hade ju önskat att t.ex. Vilhelmsson fått vara med så vi kunde kört Sargon på mitten och vilat Sana/Giorgi...
Citera
2020-07-26, 11:33
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Så sant som det är sagt så undrar jag vad som skulle finnas att skämmas för egentligen. Varför känner du ett behov av att bemöta honom?
Om något så hade det varit en tillgång för Djurgården om ni hade haft fler rika kapitalister som backade klubben. Jag hade gärna haft ett gäng sådana inom vår aktiva supporterkultur.

"Lite finare, lite bättre"
"Stil och klass" etc.

Feta associationer som man vill ha kring sin klubb!
Sant. Tröttnade bara 😄
Citera
2020-07-26, 11:44
Medlem
PlantBamboos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Blir det kängan för Norling imorn? Känns så jävla dyrt och vem fan ska ersätta?
Förbannat mycket är spelarnas fel. Norling gör ju fan allt i sin makt för att få ihop detta. Ingen ska avgå.
Senast redigerad av PlantBamboo 2020-07-26 kl. 11:53.
Citera
2020-07-26, 11:46
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Blir det kängan för Norling imorn? Känns så jävla dyrt och vem fan ska ersätta?

Rydström

Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Det vet jag. Men eftersom MFF är en fristad för fotbollsspelare som gillar småflickor så hamnade han där.

Du håller på Stockholms Heif eller vem?
Citera
2020-07-26, 11:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Rydström

Guldtränaren Magnus Pehrsson kommer gärna så länge det är utan publik.
Citera
2020-07-26, 11:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Det vet jag. Men eftersom MFF är en fristad för fotbollsspelare som gillar småflickor så hamnade han där.

Du är ganska dåligt påläst. Miiko var ett svin men ingen pedofil. Sarfo gjorde sina svinaktiga grejer under tiden han var under kontrakt med Sirius.
Citera
2020-07-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nåja, match idag, tyvärr lite väl "a-betonad" trupp vilket är synd med tanke på cupfinalen men utifrån vad vi tagit ut får man hoppas på en elva i stil med:
Amos- Holm- Tolinsson-Da Graca- Jallow- Titi- Jakob- Sana- Noah- Giorgi- Sargon.

Man hade ju önskat att t.ex. Vilhelmsson fått vara med så vi kunde kört Sargon på mitten och vilat Sana/Giorgi...

En sådan elva lär det nog inte bli... .... men det är väl rätt troligt att det blir typ något likt Djurgårdsmatchen där vi vilade lite startspelare.

Anestis är given såklart, sedan blir det ju lite mer osäkert, kanske Bjärsa vilas? Holm eller Jallow? Noah tror jag får starta och då får man väl anta att det antingen är Giorgi eller Aiesh som får vila då.

Jakob är väl inte redo för att starta, så jag tror nog inte han är med i startelvan, om nu inte Poya planerar ett tidigt byte där.
Citera
2020-07-26, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Guldtränaren Magnus Pehrsson kommer gärna så länge det är utan publik.

Vadå har Daniel Andersson blivit sportchef i AIK?
Citera
2020-07-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Undrar hur mycket ÖFK får behålla av summan dock? Hälften?

Hur ser de ut i truppen för Sirius? Vad tror du om dagens match?
Citera
2020-07-26, 12:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Bor det en Djurgårdare i dig? Ni kallas ju inte för intet för Skånes DIF.
Det är ganska stor skillnad på att vara Skånes Stolthet och Stockholms Stolthet. Vi spelar ju mot varandra och då finns det en fientlighet. Jag ser mig själv mer som skåning än som svensk och du kan ju själv räkna ut hur det hade funkat hos Djurgården.
Det finns även andra HIF:are än mig som hatar Djurgården mer än vad de hatar övriga stockholmslag. För egen del kan jag dock medge att jag brukar hoppas lite på att DIF ska slå framför allt bajen, så det är väl ungefär så långt som du har rätt.

Vi kallas heller inte för Skånes DIF utanför detta forum.
Citera
2020-07-26, 12:31
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Precis kunde inte sagt de bättre själv och där har du dödat alla framtida diskussioner i ämnet eftersom Albornoz är en av dom blir de väldigt märkligt när de försöker använda de som en pik mot MFF.

Citat:
Rydström

Tack. Han håller på Göteborg, bara att hoppas BK Häcken trycker in den riktigt djupt idag.
Citera
2020-07-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det är ganska stor skillnad på att vara Skånes Stolthet och Stockholms Stolthet. Vi spelar ju mot varandra och då finns det en fientlighet. Jag ser mig själv mer som skåning än som svensk och du kan ju själv räkna ut hur det hade funkat hos Djurgården.
Det finns även andra HIF:are än mig som hatar Djurgården mer än vad de hatar övriga stockholmslag. För egen del kan jag dock medge att jag brukar hoppas lite på att DIF ska slå framför allt bajen, så det är väl ungefär så långt som du har rätt.

Vi kallas heller inte för Skånes DIF utanför detta forum.

Vad har ni presterat eller gjort för samhället som kan ge er epitetet Skånes stolthet? Ni står inte ens på egna ben utan har två sockerpappor i Resurs bank och kommunen. Vilken stolthet!

De enda som är bra med er klubb är er gräsmatta och att ni också hatar Sverige.

För övrigt är det inget positivt i att vara Skånes DIF så du vet.

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tack. Han håller på Göteborg, bara att hoppas BK Häcken trycker in den riktigt djupt idag.

Då förstår jag frustrationen och avundsjukan. Vi får sluta skratta åt dom som sittkissar.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-07-26 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in