2020-07-26, 00:04
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Du vet att det är många som är allt annat än back slick borgare i våra led av de som åker på bortamatcherna och är game hemma.
Så sant som det är sagt så undrar jag vad som skulle finnas att skämmas för egentligen. Varför känner du ett behov av att bemöta honom?
Om något så hade det varit en tillgång för Djurgården om ni hade haft fler rika kapitalister som backade klubben. Jag hade gärna haft ett gäng sådana inom vår aktiva supporterkultur.

"Lite finare, lite bättre"
"Stil och klass" etc.

Feta associationer som man vill ha kring sin klubb!
Citera
2020-07-26, 01:15
Medlem
Erpatjoffs avatar
Blir det kängan för Norling imorn? Känns så jävla dyrt och vem fan ska ersätta?
Citera
2020-07-26, 07:04
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Menar du att DIFs största fanbase som består av borgare som vill leka mini-Reinfeldts Är konservativa? Det finns inte ett uns konservatism eller heder i borgare här och framförallt inte i fjantiga moderater. Malmö FF är Sveriges finaste, stoltaste och framgångsrikaste klubb med dem bästa fansen, så är det bara.

Läs igen. "Konservativa" skrev jag. Alla stora partier i Sverige är socialliberaler. Finns inget arbetarparti och det finns inget konservativt parti.

Nej ni är pedofilvurmare som älskar våldsblattar a la Showan.

Det är väldigt kul hur ni i MFF inte ens kan se er själva i spegeln dock. Ni är ju garanterat fansen med skevast självbild.
Citera
2020-07-26, 08:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Så sant som det är sagt så undrar jag vad som skulle finnas att skämmas för egentligen. Varför känner du ett behov av att bemöta honom?
Om något så hade det varit en tillgång för Djurgården om ni hade haft fler rika kapitalister som backade klubben. Jag hade gärna haft ett gäng sådana inom vår aktiva supporterkultur.

"Lite finare, lite bättre"
"Stil och klass" etc.

Feta associationer som man vill ha kring sin klubb!
Bor det en Djurgårdare i dig? Ni kallas ju inte för intet för Skånes DIF.
Citera
2020-07-26, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Försök till rivalitet? Häcken är ingen rival mer än andra mellangäng i serien. Det känns föga som ett riktigt derby och det har ju aldrig varit någon supportermatch alls. Dessutom har vi trots allt inte spelat så många år i samma serier egentligen så det har inte historiskt kunnat byggas upp något.

Att typ varenda blåvitt hellre ser Häcken (eller på den tiden VF) vinna matcher/titlar om valet står mellan dessa och MFF, AIK etc är ju inte det minsta konstigt. Det finns liksom ingen riktig rivalitet.

Vet du inte att jag och Trazke brukar ta med oss picknikkorgen och åka tandemcykel upp på Ramberget eller till Utsiktsplatsen i Botaniska och mata varandra med vindruvor medan vi spelar "Knö daj in" med Sonja Hedenbratt och Sten-Åke Cederhök? Sedan vandrar vi hemåt hand-i-hand i natten. Vi är nämligen varandras "frikort" vilket vi gjorde klart tidigt när vi träffade våra respektive damer.

Det är som sagt inte det minsta konstigt, att guldet skulle stanna i Götet framför våra två största rivaler eller en uppkäftig kusin från landet som spelar på plast...

Tja, om man som blåvitt inte skulle få hålla på andra lag än just oss i andra idrotter än dom vi har inom föreningen skulle vi alltså inte få ha favoritlag i Hockey, Handboll, Bandy etc...

Imon lär vi få storpisk dock, vi skall ju vila varenda gubbe förhoppningsvis.

Vad i helvete!?
Citera
2020-07-26, 10:00
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Läs igen. "Konservativa" skrev jag. Alla stora partier i Sverige är socialliberaler. Finns inget arbetarparti och det finns inget konservativt parti.

Det är väldigt kul hur ni i MFF inte ens kan se er själva i spegeln dock. Ni är ju garanterat fansen med skevast självbild.

.
hebefili.
Citera
2020-07-26, 10:40
Medlem
AIK vinner. DIF kan nämligen inte vinna derbyn.
Citera
2020-07-26, 10:46
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Inget skevt med vår självbild, helt klart befogad. När det gäller pedofilvurmande så är det det enda ni deltagarfans har att komma med som en förolämpning, suga kuk på fotbollsplanen är ni mästare på. Du har helt rätt dock, det är ett stort misstag av MFF att värva från 08, som att gå på en mina. Ingen kunde väl tänka sig här att Albornoz som är född och uppväxt i Stockholm skulle hålla på med pedofili utanför planen. Det är ju inte så att vår sportchef sitter och kontrollerar sms/telefontrafik med spelarna i laget. Samma sak som att vi inte kunde veta att Sirius höll inne på information om att Sarfo gillade minderåriga. Inga av våra skamfläckar till spelare, har kommit från Malmö eller Skåne eller fostrats här. Pedofilerna har fostrats av er. Den "förolämpningen" rör inte någon MFFare om ryggen, vi putsar bort det som vi sopar mattan mer era skitlag.
Citera
2020-07-26, 10:56
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Inget skevt med vår självbild, helt klart befogad. När det gäller pedofilvurmande så är det det enda ni deltagarfans har att komma med som en förolämpning, suga kuk på fotbollsplanen är ni mästare på. Du har helt rätt dock, det är ett stort misstag av MFF att värva från 08, som att gå på en mina. Ingen kunde väl tänka sig här att Albornoz som är född och uppväxt i Stockholm skulle hålla på med pedofili utanför planen. Det är ju inte så att vår sportchef sitter och kontrollerar sms/telefontrafik med spelarna i laget. Samma sak som att vi inte kunde veta att Sirius höll inne på information om att Sarfo gillade minderåriga. Inga av våra skamfläckar till spelare, har kommit från Malmö eller Skåne eller fostrats här. Pedofilerna har fostrats av er. Den "förolämpningen" rör inte någon MFFare om ryggen, vi putsar bort det som vi sopar mattan mer era skitlag.

Du glömmer Hamad, Albornoz bästa vän som höll på med samma saker som Miiko.
Av oss? Inga av nämnda spelare är fostrade i mitt närområde eller av min klubb.
Men det är klart, i Malmöiters hjärna så är alla som ogillar er från Stockholmsområdet.
Citera
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Du glömmer Hamad, Albornoz bästa vän som höll på med samma saker som Miiko.
Av oss? Inga av nämnda spelare är fostrade i mitt närområde eller av min klubb.
Men det är klart, i Malmöiters hjärna så är alla som ogillar er från Stockholmsområdet.

Hamad är från Örebro.
Citera
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Precis kunde inte sagt de bättre själv och där har du dödat alla framtida diskussioner i ämnet eftersom Albornoz är en av dom blir de väldigt märkligt när de försöker använda de som en pik mot MFF.
Citera
2020-07-26, 11:07
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Hamad är från Örebro.

Det vet jag. Men eftersom MFF är en fristad för fotbollsspelare som gillar småflickor så hamnade han där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in