2020-07-26, 12:39
Medlem
Salorms avatar
Visst är det härligt med nya supportrar härinne som försöker vässa... jävla rövgökar
Citera
2020-07-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Från år 2000 o framåt går ju fan inte att missförstå elr? Det är år 2020 nu.

Diskussionen handlade om vad de upplevde som sina största rivaler. Då är 20 år ingenting.

Om vi pratar bästa lagen under den modena tiden så är läget annorlunda. Men modern tid förändrar ju inte att våra rivaler är Gnaget, Blåvitt, Bajen. Nu är Bajen före Blåvitt.

Lika lite som att modern tid förändrar att Malmö o Blåvitt ser varandra som största rivalerna. Med Gnägget som tredje part.
Personligen ser jag MFF som en större rival än IFK Göteborg. Antagligen eftersom DIF och MFF oftare har inblandade i toppstriden samtidigt de senaste åren.

Snubben med en tecknad igelkott som avatar erkände för övrigt i en annan tråd att han håller på Bajen och Elfsborg. Kan det bli pinsammare?
Citera
2020-07-26, 12:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det är ganska stor skillnad på att vara Skånes Stolthet och Stockholms Stolthet. Vi spelar ju mot varandra och då finns det en fientlighet. Jag ser mig själv mer som skåning än som svensk och du kan ju själv räkna ut hur det hade funkat hos Djurgården.
Det finns även andra HIF:are än mig som hatar Djurgården mer än vad de hatar övriga stockholmslag. För egen del kan jag dock medge att jag brukar hoppas lite på att DIF ska slå framför allt bajen, så det är väl ungefär så långt som du har rätt.

Vi kallas heller inte för Skånes DIF utanför detta forum.
Förstår inte riktigt, du är väl Helsingborgare? Man är också färre men värre men hela Stockholms lag. En småskojsig oxymoron. Men vi behöver inte snacka DIF.
Citera
2020-07-26, 12:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Visst är det härligt med nya supportrar härinne som försöker vässa... jävla rövgökar
Jag lyssnade precis på Stone Roses och tänkte på dig.
Citera
2020-07-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hur ser de ut i truppen för Sirius? Vad tror du om dagens match?

Den är väl bra med Andersson tillbaka från avstängning, ändrar man något i övrigt så är det för att spelare är slitna. Denna blir tuff därför att Sirius är ett av seriens sämsta lag i luften samtidigt som man går upp mot seriens förmodligen tyngsta lag framåt. Finns stor risk att IKT gör lite som han vill i targetspelet. Men man går nog ut och kör ungefär som tidigare, Sirius bästa försvar är att ha bollen själva oavsett motstånd.
Citera
2020-07-26, 13:29
Medlem
PlantBamboos avatar
Idag ska AIK vinna!
Citera
2020-07-26, 14:02
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag lyssnade precis på Stone Roses och tänkte på dig.
Stone Roses, Oasis, Cock Sparrer, The Streets och Audio Bulleys. Det är musik som jag kopplar till fotboll. Saknar HIF:s traditionella supporterkultur.
Citera
2020-07-26, 14:13
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Stone Roses, Oasis, Cock Sparrer, The Streets och Audio Bulleys. Det är musik som jag kopplar till fotboll. Saknar HIF:s traditionella supporterkultur.

Heif är Pirhanas - Tom Hark och flaxa med armarna.
Citera
2020-07-26, 14:18
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Vad har hänt med Stefan Ishisaki? Har inte sett han kommentera på flera omgångar nu. Fick han sparken?
Citera
2020-07-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Blir det kängan för Norling imorn? Känns så jävla dyrt och vem fan ska ersätta?
Jag hoppas inte Norling får gå. Lite mer förtroendekapital borde han ha. Resultatmässigt är det pressat men det har också varit små marginaler straffar och sånt. Spelmässigt haltar det, men han borde få mer än 10 omgångar.

Namn som det ryktas om, som är lite intressanta och potentiellt tillgängliga är Alexander Zorniger (fd Bröndby) och Ingebrigtsen (fd Apoel).

(Bartosz Grzelak och Axén är väl the usual suspects)
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-07-26 kl. 14:24.
Citera
2020-07-26, 14:28
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Vad har hänt med Stefan Ishisaki? Har inte sett han kommentera på flera omgångar nu. Fick han sparken?

Han kommenterar idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler

Snubben med en tecknad igelkott som avatar erkände för övrigt i en annan tråd att han håller på Bajen och Elfsborg. Kan det bli pinsammare?

Stämmer de jultomten? Annars är ellos och Norrköping en klassisk kombination.
Citera
2020-07-26, 14:46
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Han kommenterar idag.

Stämmer de jultomten? Annars är ellos och Norrköping en klassisk kombination.
Nej nej nej det stämmer inte. Jag har inga favoritlag, bara lag jag hatar.
Elfsborg, Bajen, Falkenberg, Varberg, Mjällby mm tillhör de lag jag håller på när de möter lag jag hatar dvs Djurgården, Helsingborg, Norrköping IFK Göteborg mm

Edit: Sen finns det då.l mittemellanlag som jag hatar lite tex AIK och Malmö FF. Möter tex AIK Djurgården så håller jag på AIK eftersom jag hatar Djurgården mer än AIK
Senast redigerad av jultomtenbrannupp 2020-07-26 kl. 15:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in