2020-07-25, 15:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Skrev en IFK Göteborg just nåt i stil med "Häcken och alla andra mittenklubbar"...?

Meh... räknade cupen också. Antal guld vi alla tävlar om i svensk fotboll har Djurgårn flest av sedan 00.

Vi räknar cuperna: MFF siffror först. Svenska Cupen: 0-4. Super Cupen: 2-0. Allsvenskan: 6-4.

Alltså 8-8.
Citera
2020-07-25, 15:33
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vi räknar cuperna: MFF siffror först. Svenska Cupen: 0-4. Super Cupen: 2-0. Allsvenskan: 6-4.

Alltså 8-8.

Som Lundbonden skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
...DIF och MFF är mest framgångsrikaste på 00-talet, enough said.

Med betoning på "enough said".

-

Sedan 20 år tillbaka - '00 - är det bara tre klubbar som vunnit guld två eller fler gånger; Djurgården, Malmö och AIK.

En och annan uppstickare, men inga man direkt lägger på minnet. Särskilt inte lag som bara vunnit en gång dessutom - totalt! Sedan tidernas begynnelse. Jösses...

Nåväl, det befäster vad jag skrev någonstans att DIF, MFF och AIK får anses vara störst i Sverige, och som Lundenbonden skrev "DIF och MFF är mest framgångsrika på 00-talet". Vi är inne på 10-talet nu dock. Jaja, semantik.
Citera
2020-07-25, 15:38
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Patetiskt att en försöka jämföra Djurgårdens & Malmö FF framgångar sedan 00⭐️⭐️🤭

Eller över huvud taget, DIF har färre SM-guld än Peking och har väl 600 poäng upp till Peking i maratontabellen men det är väl många historielösa yngre som fått upp ögonen för DIF dom senaste åren kan tänkas.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Vet du inte att jag och Trazke brukar ta med oss picknikkorgen och åka tandemcykel upp på Ramberget eller till Utsiktsplatsen i Botaniska och mata varandra med vindruvor medan vi spelar "Knö daj in" med Sonja Hedenbratt och Sten-Åke Cederhök? Sedan vandrar vi hemåt hand-i-hand i natten. Vi är nämligen varandras "frikort" vilket vi gjorde klart tidigt när vi träffade våra respektive damer.

Såg er i somras, vilken syn.
Citera
2020-07-25, 15:44
Medlem
Att det alltid ska bli sånt här märkligt tjafs i AS-tråden.

Själv undrar jag vad som hänt med Fässbergs IF som efter 10-talet har exakt lika många guld som ÖIS och Bajen.
Citera
2020-07-25, 15:56
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Att det alltid ska bli sånt här märkligt tjafs i AS-tråden.

Lite kul i dessa corona-tider. Får ju inte utlopp på läktarna, så det är lätt hänt att yttringar sker på forum etc.

Så länge det inte blir personligt, så.

Fässberg IF, ja jävlar. De vann ett guld för i runda slängar 95 år sedan. Finns ett par klubbar som dom.
Citera
2020-07-25, 16:20
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Lite kul i dessa corona-tider. Får ju inte utlopp på läktarna, så det är lätt hänt att yttringar sker på forum etc.

Så länge det inte blir personligt, så.

Fässberg IF, ja jävlar. De vann ett guld för i runda slängar 95 år sedan. Finns ett par klubbar som dom.
Mitt hat får jag inte utlopp för på en läktare tyvärr. Känns oerhört frustrerande med den avsaknad utav hat som vi har haft på läktarna under senare år. För mig är det skönt och avslappnande när jag inte behöver stå där och lida. Det är mer plikten som kallar, när jag känner ett behov av att vara på plats.

Trots vissa resultat så har det här varit en förhållandevis behaglig säsong så här långt.
Citera
2020-07-25, 17:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vet du inte att jag och Trazke brukar ta med oss picknikkorgen och åka tandemcykel upp på Ramberget eller till Utsiktsplatsen i Botaniska och mata varandra med vindruvor medan vi spelar "Knö daj in" med Sonja Hedenbratt och Sten-Åke Cederhök? Sedan vandrar vi hemåt hand-i-hand i natten. Vi är nämligen varandras "frikort" vilket vi gjorde klart tidigt när vi träffade våra respektive damer.

Är ni inte rädda att någon ÖIS:are snor cykeln? Det har kanske hänt eftersom ni vandrar hem hand i hand.
Citera
2020-07-25, 21:48
Medlem
Citat:
Som Lundbonden skrev:

-

Sedan 20 år tillbaka - '00 - är det bara tre klubbar som vunnit guld två eller fler gånger; Djurgården, Malmö och AIK.

En och annan uppstickare, men inga man direkt lägger på minnet. Särskilt inte lag som bara vunnit en gång dessutom - totalt! Sedan tidernas begynnelse. Jösses...

Nåväl, det befäster vad jag skrev någonstans att DIF, MFF och AIK får anses vara störst i Sverige, och som Lundenbonden skrev "DIF och MFF är mest framgångsrika på 00-talet". Vi är inne på 10-talet nu dock. Jaja, semantik.

Du glömmer Elfsborg som också har 2 AS (06,12) och faktiskt 3 cuptitlar från 2000 ff. Detta är starkare än AIKs 2+1. Blåvitt har 1+3. Räknar man in cupen har Blåvitt fler titlar än AIK och har varit med alla säsonger.

Den här statistikdiskussionen är ju rolig på sitt sätt. Det är ju för mig inget tvivel om att IFK gått ned sig en del men har trots allt 1 titel + 2 cup. Men man har rätt många topplaceringar trots allt och varit med alla åren. Hur värderar man 2-4 platser kontra t.ex. ett par titlar och ingenting, hur värderar du antal poäng under perioden. AIK har ju t.ex. varit nere i superettan vilket är ett kraftigt minus.

Men de är inne i en svagare period nu, fram till 2016 var de ju nära vid flera tillfällen. Får hoppas de kommer igen. AS mår bra av att IFK är med i toppen ur publiksynpunkt och drag här i Göteborg.
Senast redigerad av gnirfengnorfen 2020-07-25 kl. 21:51.
Citera
2020-07-25, 22:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Som Lundbonden skrev:

-

MFF:s 7 av 8 gulden är tagna under 10-talet. DIF har tagit 3 guld. Så hur du än räknar så är MFF det mest framgångsrika laget i Sverige.
Citera
2020-07-25, 23:08
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Det är fortfarande 2000, men menar du 00-talet och framåt så är det ändå fakta att Djurgården är störst. Djurgården, Malmö, AIK är klart störst.

Göteborg har inte lyckats med mycket. Och maratontabellen ger jag inte mycket för. Vi pratar om titlar som är hundra år gamla, titlar som getts bort om 2-poängsystem samt slutspel.

Sista 20 är relevanta.
Från år 2000 o framåt går ju fan inte att missförstå elr? Det är år 2020 nu.

Diskussionen handlade om vad de upplevde som sina största rivaler. Då är 20 år ingenting.

Om vi pratar bästa lagen under den modena tiden så är läget annorlunda. Men modern tid förändrar ju inte att våra rivaler är Gnaget, Blåvitt, Bajen. Nu är Bajen före Blåvitt.

Lika lite som att modern tid förändrar att Malmö o Blåvitt ser varandra som största rivalerna. Med Gnägget som tredje part.
Citera
2020-07-25, 23:15
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
du borde hålla käften. Djurgården är ett lag utan moral som förlorar varenda jävla fitt derby och som var helt irrelevanta i 10 års tid. En svenska cup titel och ett guld i en dekadent allsvensk säsong. Nej ni vinne inte guld i år heller. Och ni kommer skämma ut er i CL spelet. så jävla högmodig men ni är en jävla skit förening
Nu svarade han mig o jag är Djurgårdare också

Det där svaret du körde nu är som ett Horbarn svarar sin horkarl till pappa.

Vi är ingen skitförening. Du kan vara lack på ngn anhängare.. men vi är en bra förening.
Citera
2020-07-25, 23:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Angående det fetade, DIF-fans är bättre menar du? Härnere ses ni som moderatröstande backslick-fittor till snobbar, Mini-reinfeldts, är ni ens riktiga fotbollssupportrar ens eller bara borgare som ser fotboll som tillfällig underhållning på lördagar när det går bra? FotbollsSverige har ingen respekt för DIF, det är tyvärr en hård sanning som jag måste medge för dig. Sveriges klubb för snobbar och borgarförrädare.
Du vet att det är många som är allt annat än back slick borgare i våra led av de som åker på bortamatcherna och är game hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in