Citat:
Du hamnar i fängelse, om du skjuter en tjuv, sorry men så är svensk lag.
Jag var en gång med om att en mycket full granne, försökte ta sig in i mitt hem kl 3 på natten, av misstag, för han trodde i sin fylla att det var hans hem och att dörren bara "krånglade".
Skulle jag ha skjutit honom tycker du?
lever du i ett land där folk INTE springer runt och skjuter varandra för minsta lilla så behöver du itne var så satans rädd OM nu någon skulel göra inbrott i ditt hem, medvetet eller inte.
Alltså ska vi inte skjuta på folk. Tjuvar eller inte.
Jag var en gång med om att en mycket full granne, försökte ta sig in i mitt hem kl 3 på natten, av misstag, för han trodde i sin fylla att det var hans hem och att dörren bara "krånglade".
Skulle jag ha skjutit honom tycker du?
lever du i ett land där folk INTE springer runt och skjuter varandra för minsta lilla så behöver du itne var så satans rädd OM nu någon skulel göra inbrott i ditt hem, medvetet eller inte.
Alltså ska vi inte skjuta på folk. Tjuvar eller inte.
Ett varningsskott borde Du ha kostat på honom - om lagen hade varit bättre skriven. Som det är nu hade Du råkat värre ut än fylleristen. Är det bra, tycker Du?
Men, det är litet sött att Du lever kvar i 1980-talet, då Dina resonemang var valida. Idag är det bitvis lågintensivt krig i delar av Sverige.
Citat:
Massa saker blir bättre i samhället av att man rel. "lätt" kan reglera oönskad reproduktion.
Och du motsäger dig själv hela tiden.
För OM du nu får som du vill, att alla genast slutar ha sex av andra skäl än att reproducera sig i ett äktenskap, och absolut INGEN någonsin blir oönskad gravid, så lär ju födslotalen i Sverige på svenska barn (alla andra barn som lever och växer upp i Sverige är ju tydligen värdelösa) minska drastiskt. istället för att ligga på ett av Europas högst tal, som de gör idag.
Och du motsäger dig själv hela tiden.
För OM du nu får som du vill, att alla genast slutar ha sex av andra skäl än att reproducera sig i ett äktenskap, och absolut INGEN någonsin blir oönskad gravid, så lär ju födslotalen i Sverige på svenska barn (alla andra barn som lever och växer upp i Sverige är ju tydligen värdelösa) minska drastiskt. istället för att ligga på ett av Europas högst tal, som de gör idag.
Nej, Du läser fel. Som jag visade för ett bra tag sedan så är födelsetalen höga i Sverige, men låga bland svenskar. Svenskar beräknas vara i minoritet i sitt eget land runt 2050 med nuvarande utveckling. Jag har svårt att se något som helst positivt med det. Det kommer Du också ha svårt att se - 2050.
Citat:
Graviditet är bara en liten detalj med fenomenet "ha barn".
Spädbarn/ små barn ska överleva också, annars är reproduktionen inget faktum längre.
Så delat ansvar för den mänskliga reproduktionen via juridiken Uven, VAD skrev Kant nu igen?
""Handla endast efter den maxim genom vilken du tillika kan vilja att den blir en allmän lag"
Påtvingar man kvinnor en del av mänsklig reproduktion via lag, så kan man precis lika "glatt" påtvinga män andra delen.
Vill du tvinga någon, så får du endast lov göra det OM du kan tänka dig att tvånget blir en allmän lag.
dvs även gälla dig själv.
Du ska handla mot andra som du vill att de ska handla mot dig.
Same, same.
Spädbarn/ små barn ska överleva också, annars är reproduktionen inget faktum längre.
Så delat ansvar för den mänskliga reproduktionen via juridiken Uven, VAD skrev Kant nu igen?
""Handla endast efter den maxim genom vilken du tillika kan vilja att den blir en allmän lag"
Påtvingar man kvinnor en del av mänsklig reproduktion via lag, så kan man precis lika "glatt" påtvinga män andra delen.
Vill du tvinga någon, så får du endast lov göra det OM du kan tänka dig att tvånget blir en allmän lag.
dvs även gälla dig själv.
Du ska handla mot andra som du vill att de ska handla mot dig.
Same, same.
Detalj? Skulle graviditeten vara en detalj? Jag känner en del kvinnor som skulle framföra en starkt avvikande uppfattning där.
Det går inte att "tvinga" män på samma sätt som kvinnor är det gäller reproduktion. Jag har redan förklarat varför.
Citat:
nej, det är ju just det DU vill.
Ogifta kvinnor ska åka på hela smällen. Män som varit lika involverade ska få lov slippa.
Ogifta kivnnors brn ska också straffas hårt ekonomiskt, för att de varit så ansvarslösa att de blivit till i just en ogift sexakt.
Männen som varit betydligt mer ansvarslösa än dessa barn, och lika ansvarslösa som mödrarna, ska få slippa rubbet.
Är ju DIN politik, Uven remember?
Min politik är att kivnnor ( gifta eller ej) ska få välja själva om de vill utveckla ett konceptionsögonblick i sin livmoder i 9 månader eller ej.
Vill de detta, men är ogifta, och/ eller har en man/ pojkvän som inte alls vill, så ska de få den hjälp de behöver för att kunna klara detta barn på egen hand.
Ogifta kvinnor ska åka på hela smällen. Män som varit lika involverade ska få lov slippa.
Ogifta kivnnors brn ska också straffas hårt ekonomiskt, för att de varit så ansvarslösa att de blivit till i just en ogift sexakt.
Männen som varit betydligt mer ansvarslösa än dessa barn, och lika ansvarslösa som mödrarna, ska få slippa rubbet.
Är ju DIN politik, Uven remember?
Min politik är att kivnnor ( gifta eller ej) ska få välja själva om de vill utveckla ett konceptionsögonblick i sin livmoder i 9 månader eller ej.
Vill de detta, men är ogifta, och/ eller har en man/ pojkvän som inte alls vill, så ska de få den hjälp de behöver för att kunna klara detta barn på egen hand.
Du vill ge all makt till kvinnorna, jo det är känt sedan tidigare. Du vill att män skall betala för kvinnornas val, jo det är känt sedan tidigare. Så särskilt jämställt är det nu inte.
Citat:
1) Nej det får hon ju inte, OM hon utsätts för detta konstanta hot, denna risk av oönskad reproduktion samt! Hela ansvaret, samt! dessutom tvingas göra det under erbarmliga ekonomiska villkor som du vill påtvinga barn födda utanför äktenskapet. ( för att tivnga morsan giofta sig med någon hon itne vill gifta sig med....
DIN politik.
DIN politik.
Det är rätt enkelt: först en stabil relation, sedan sex, slutligen barn. Hur svårt kan det vara?
Citat:
2)
Hon: Jag är gravid!
Han: Ha ha!!! Got you!! Hej då!
Där finns ju nada av lag som förhindrar män från att dra från kvinnor eller sina tvångsförlösta barn.
Sånt vore ju "vulgärt"! enligt dig.
Hon: Jag är gravid!
Han: Ha ha!!! Got you!! Hej då!
Där finns ju nada av lag som förhindrar män från att dra från kvinnor eller sina tvångsförlösta barn.
Sånt vore ju "vulgärt"! enligt dig.
Du menar som idag? Som i Din ideallösning?
Citat:
Biverkningar är existerande vid hormonbaserade preventivmedel.
Det är ett allvarligt problem för rätt många kvinnor.
Vissa dör också faktiskt av blodproppar ex. som är en av biverkningarna för vissa P-piller.
Du tycker inte dessa människor ska ha någon rätt till ett sexliv överhuvudtaget, eller hur Uven?
För ditt svar är ju....de som lider av biverkningar skiter vi i. Vi låtsas inte som de finns.....
Samma med fylla, folk som råkar glömma, folk som spyr upp pillret, män som råkar riva sönder kondomen, Män som tycker det är "kul" att försöka lura på oönskad graviditet på kvinnor.....
vi låtsas som dessa inte finns....
de är ju ändå bara kvinnor som drabbas ha ha!!
Eller hur Uven?
Det är ett allvarligt problem för rätt många kvinnor.
Vissa dör också faktiskt av blodproppar ex. som är en av biverkningarna för vissa P-piller.
Du tycker inte dessa människor ska ha någon rätt till ett sexliv överhuvudtaget, eller hur Uven?
För ditt svar är ju....de som lider av biverkningar skiter vi i. Vi låtsas inte som de finns.....
Samma med fylla, folk som råkar glömma, folk som spyr upp pillret, män som råkar riva sönder kondomen, Män som tycker det är "kul" att försöka lura på oönskad graviditet på kvinnor.....
vi låtsas som dessa inte finns....
de är ju ändå bara kvinnor som drabbas ha ha!!
Eller hur Uven?
Jo, Du tycker alltid synd om de som gör fel. Mitt råd till alla kvinnor: Sluta välj spännande män - välj tråkiga, stabila, pålitliga män. Ännu bättre - låt Er pappa välja pojkvän/make åt Er, han vet.