2020-07-26, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er ikke synd på meg hvis så er tilfelle, men jeg mener det er ganske mye som taler for at politiet ikke har slike bevis. Blodspor er nærmest umulig å datere, følgelig blir de svake i en rettssak hvor politiets tunnelteori møter dagslys og andre perspektiver.

de har funnet spor og det er dokumentert i media:
https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-tom-hagens-blod-i-boligen/72466731
https://www.dagbladet.no/nyheter/sporene-som-tyder-pa-nye-blodfunn/72550131

Nå må du slutte å kaste bort tiden vår, Sandemose. Vi er drittlei av deg og dine motsigelser mot funn i huset. Du er et problem og må snart la fakta være fakta. Det er ikke dermed sagt at TH står bak, men politiet mener det.
Citera
2020-07-26, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Fallet av telefonen samt vaskebøtta og filla som forsvant underbygger det samme. Hypotesen er et indisie og derav så vil det bli brukt som bevis enten du liker det eller ei.

lå filla på badet eller ble den hentet fra et annet rom, vaskerom?
Citera
2020-07-26, 02:22
Medlem
Citat:
Du har tydeligvis ingen argumenter siden du lirer av deg barnsligheter som dette, og så klager du på at tråden har forfalt.

bestå ignorere sandemose. hva har det å si om bøtta manglet håndtak? hehe. hvordan oppdaget politiet at denne manglet? er det noe barna har sagt av seg selv kanskje? de fleste har jo mange vaskefiller også, skulle tro de hadde det.
Citera
2020-07-26, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nei, men er jo et par ting ellers som ikke skulle være vanskelig som dem ikke fikk til så nei...
eneste dem hadde behøvd hvar vell å fjerne AEH og gitt beskjed til TH på mail om kravet på x-antall penger overført med monero og en gang det fiksa dem jo ikke...
AEH overlevde ikke, har dem fått ut noen penger?
Nei disse hadde ikke klart stjøli et eple fra en hage mitt på natta uten å rote det til en gang...

kryptoekspertene her inne kan vel svare på om de har fått ut noen penger. jeg ville tippet det.
Citera
2020-07-26, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hva skrev sønnen om sin mor og hvor? Han har en rar Facebook-profil. Men han lå i sengen da AEH ringte han, så han kan ikke ha kommet seg dit for å drepe henne på så kort tid tror jeg, og naboer kunne sett han og bilen hans så det er ikke sannsynlig.

Nei sønnen har ikke direkte skrevet om sin mor på sin FB side. Men han har skrevet om Mockingbird og bilder av blodige fingre/klør. Og Halloween. Folk her lurer på om det ligger et budskap bak, hvem Mockingbird er. Og om han hinter til mord. Det er mulig. Men det kan og være kunst. Jeg synes det er illevarslende, i allefall når det plutselig lignet. Og så moren dette, tenkte hun at han kalte henne Mockingbird. Følte hun det gjorde vondt. Ble hun veldig såret og trist. Noen påstår at det eksisterer et negativt kallenavn. Er det dette folk har sett når de beskrev henne som betenkt. Men jeg vet ikke hvor lenge før denne siden ble lagt ut.

Andre her har beskrevet innringing og autosvar når mobilen er hjemme. Det kan se ut til at en er hjemme. Altså løgn i avhør.

Jeg har tenkt litt rundt opplysning at drapshandlingen startet i andre. Der var en stige opp ute. Og så: hvem ville kommet seg til andre etasje usett eller i det minste uten at moren reagerte. Jo en i nær familie og venninner. Så dersom han har onde hensikter, så er han en av de som kunne gå opp i andre og snakke med henne. Hun kledde muligens på seg, eller gredde håret på badet. Noe sånt. Og så starter angrepet når hun kommer ut i gangen i andre. Eller sønnen kunne åpne altandøren etter avtale og slippe noen inn. Hun var påkledd, hun hadde mobilen på seg. Ingen så noen rundt huset eller i vinduer. Ingen biler. Ingenting. Men det er ikke fordi det ikke var noen. Noen tok henne og noen kjørte av gårde med henne.

Men dette er ikke annet enn et forsøk på å putte en av menneskene rundt henne inn i et scenario og se om puslespillet går opp. Jeg synes forsåvidt det gjør det, selv om det er ubehagelig å tenke ut disse stegene. Og en kan plusse på bilene ute i veien om en tenker at de var vakt eller noe i den dur. Men sønnen ville vel neppe legge mobilen feil sted. Der passer TH best inn fordi han la mobilen automatisk på sin plass.

En annen ting er at da kan det være mordet var tenkt utført i andre pga mindre innsyn enn stuer og kjøkken nede. Og lyder fra gangen om noen var utenfor.
Citera
2020-07-26, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kommer i teori - for mye å skrive nå
ja, det er greit. men du mangler nok fakta ennå da? når kommer det?
Citera
2020-07-26, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Hettemannen går på en ganske særegen måte synes jeg. Burde være mulig å kjenne igjen stilen for de som kjenner kandidater som kan være aktuelle i saken.
Svinger mer på den venstre armen enn den høyre. Og begge føttene er litt vendt utover i vinkel(bredbent) når foten settes ned. Så mener jeg heller ikke det ser ut som at vedkommende er spesielt tynn. Kan naturligvis skyldes bekledningen.

Det må ha vært et viktig ærend som bare måtte gjøres. Siden man må ta risiko med å gå hele den løypa der. Da er det sentrale spørsmålet også hvem som kunne ha motiv med å være på ishall-siden av Lørenskog på den tiden, altså etter kl 10. Bolig/jobb/annet i nærheten. Både Futurum og sønnens bolig var der og passer med en slik rute mener jeg.

Det er klart at det er et interessant fakta at den gåturen kan passe bra ifht intervallet mellom da TH ringte hjem kl 10.07 og på nytt igjen 11.13. I så måte vil man passere ishallen ca på det tidspunkt som denne personen gjør, hvis man for eks går fra Futurum ca 10.10 vil jeg anta. Ser på google maps på avstander også. Så det er et viktig spørsmål i saken om TH har alibi mellom 10-11 sånn sett.

vet du om hettemannen kun var ute og gikk i tidsrommet da th ikke brukte telefonen? veldig interessant
Citera
2020-07-26, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Hettemannen går på en ganske særegen måte synes jeg. Burde være mulig å kjenne igjen stilen for de som kjenner kandidater som kan være aktuelle i saken.
Svinger mer på den venstre armen enn den høyre. Og begge føttene er litt vendt utover i vinkel(bredbent) når foten settes ned. Så mener jeg heller ikke det ser ut som at vedkommende er spesielt tynn. Kan naturligvis skyldes bekledningen.

Det må ha vært et viktig ærend som bare måtte gjøres. Siden man må ta risiko med å gå hele den løypa der. Da er det sentrale spørsmålet også hvem som kunne ha motiv med å være på ishall-siden av Lørenskog på den tiden, altså etter kl 10. Bolig/jobb/annet i nærheten. Både Futurum og sønnens bolig var der og passer med en slik rute mener jeg.

Det er klart at det er et interessant fakta at den gåturen kan passe bra ifht intervallet mellom da TH ringte hjem kl 10.07 og på nytt igjen 11.13. I så måte vil man passere ishallen ca på det tidspunkt som denne personen gjør, hvis man for eks går fra Futurum ca 10.10 vil jeg anta. Ser på google maps på avstander også. Så det er et viktig spørsmål i saken om TH har alibi mellom 10-11 sånn sett.

Javisst, det kan jo stemme at TH hadde tid til dette! Men kanskje politiet vet at det ikke kan være han hvis han har alibi fra jobben? er det ingen journalister som har noe spennende å by på en lørdags kveld/natt
Citera
2020-07-26, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
vet du om hettemannen kun var ute og gikk i tidsrommet da th ikke brukte telefonen? veldig interessant
Vi vet ikke hvilke tidsrom TH ikke brukte telefonen, da det ikke har vært offentliggjort noen fullstendig logg over THs telefonanrop og telefonsamtaler for den dagen. Se sitat under, angående noen telefonoppringninger til og fra TH som det ikke har blitt offentliggjort tidspunkt for.

Etter det NRK får opplyst hadde Tom og Anne-Elisabeth Hagen en avtale om å ringes etter han kom på arbeidsplassen, for å avklare noe som måtte gjøres.

Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.

Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182
Citera
2020-07-26, 03:37
Medlem
Citat:
Stillheten i media om dette er det rareste...
Men jeg tror ikke politiet har gjort dette hærværket, tror ikke dem behøvde gjøre det, men tviler også på TH gjorde det sjøl og da er spørsmålet hvem som er villig til å gjøre dette og hvorfor, den personen viste en del om stede og hvordan få det gjort uten å bli sett eller hværtfall å bare bli sett mens personen gjorde det og gikk til og fra..
er jo kamera i mye nye biler så fort gjort politiet har film av gjerningspersonen og att det passer med noe dem alt har i saken...
er det hettemannen som gjorde det
Ja det er vell ikke mange å velge i for hvem som lagde pakten, enten TH eller BB tror jeg, men hvar det BB så hvar ikke det smart hværtfall...

Ja, jeg tenker politiet står bak ettersom de ikke gidder å etterforske dette, og den personen som bor der og eier bilene sier jo rett ut at han er involvert i saken, så han mener jo med en gang at trusselen har med Hagen-saken å gjøre, han også. Er det BB eller er det spekulasjonen? Politiet ville vel likt å vite hvem dette er? Enda rarere med han som kjørte gjennom porten og inn i garasjen. Noen som har noen smarte tanker om det?
Citera
2020-07-26, 03:58
Medlem
Citat:
Enten han eller VE som får skylda for det tror jeg, tror mest på att TH sjøl skriver dem men att han på papiret får hjelp av noen som synes det er greit att TH gjør dette

Ja. Jeg har tvilt på om det er mulig å drive eget firma med investeringer og Gud vet hva de driver med når man ikke engang klarer å lære seg å sende e-poster. Jeg klarer ikke å tro på det ettersom jeg selv kjenner til folk som ikke har evne til å lære seg data. Vedkommende klarer nå å bruke Facebook, både hjemme og på mobil. Derfor mener jeg det må være løgn. Hva har politiet funnet ut om dette tro? Det er ingen større kunst å sende e-poster, det er faktisk mye enklere. Så gammeldags kan man ikke være. Har TH også gjemt de notatbøkene sine eller har han gitt de fra seg frivillig? Jeg fikk med meg at noen manglet. Hvis TH er uskyldig håper jeg han klarer å bevise det. Det ser ut som han prøver iherdig. Politiet har ikke etterlyst Futurum-mennene slik vi håper på i begynnelsen, og de begynte på mange ulike spor de måtte henlegge, bl.a. å finne ut hvem som kjøpte sprox-sko, brev og konvolutt, strips. Det er svært skuffende når de begynner på et spor og så legger det dødt. Det viser at de ikke vet hvordan de skal løse den. Har ingen tro på den nye totalt ukjente dama som liksom skal styre Norges vanskeligste etterforskning. Det er bedre at de gir opp. Dette er en sak for FBI, russisk etterretning eller mer effektive og profesjonelle organer.
Citera
2020-07-26, 04:00
Medlem
Citat:
Hevnet de seg på feil person da ? Det var TH som vitnet så langt jeg vet.

De har jo drevet med kidnapping før som sagt og kan ha klekket ut en plan mens de satt i fengsel. De kan ha tenkt det er en hevn på TH som hjalp kidnappingsofferet og som førte til at de endte i fengsel og i tillegg hadde de en plan om å motta mye penger så klart. De kjenner nærområdet godt og muligens også huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in