2020-07-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Sikkert mer relevant enn en julenisse og et reinsdyr som du er så opptatt av.

Kan godt hende. Jeg er ikke så opptatt av det heller. Har sagt nok om det nå. Skrev litt igjen nå for har vært borte lenge herfra, men skal heller se hva som skjer framover i saken så skriver neppe så mye her. Er bare tenkelige hypoteser som sagt. Ikke noe påstander. Men klart det er smart å se litt utenfor boksen fra ektepakt og skilsmisse iblant. Trenger ikke drepe sin kone bare fordi hun skulle skille seg vet du. Men kan hende.

Jeg har det åpent at TH kan være skyldig. Men gjenstår å se om de har noe på han. Har ikke sett noe enda. Er derfor jeg har mistet troen på at han er skyldig.
Vi får se.
Citera
2020-07-26, 01:12
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, men for alle deler av saken klaffer denne teorien. Tidslinjer, telefonbruk, alibier, spor i huset(fravær av fremmede), trusselbrev, klageskriv og motiv.

Jeg regner med at politiet jobber aktivt med en slik hypotese, hvis ikke vil de snart se at dette gir det eneste svaret på alle spørsmål.

Jeg kan gå for teorien om du bytter ut barna med en hjelper, altså ikke RU men en annen...
eneste av barna som kan ha hatt en innblanding i mine øyne er sønnen, men langt fra på samme måte som mange andre tenker, jeg tror han kan ha rotet med tlf samtalen med mora, enten mere trøtt en han forklarte, hatt handsfree kobla så samtaler automatisk ble tatt eller noe anna tilsvarende og derfor hatt som han vell har hvært inne på i forklaringer dårlig samvittighet ettersom han ikke husker samtalen med mora ( i forklaringer hvar det vell mere att han hvar småsur på grunn av han våkna av samtala) å på grunn av dette kansje hvar litt lett å lede inn på hva siste samtalen inneholdt...
Citera
2020-07-26, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Kan godt hende. Jeg er ikke så opptatt av det heller. Har sagt nok om det nå. Skrev litt igjen nå for har vært borte lenge herfra, men skal heller se hva som skjer framover i saken så skriver neppe så mye her. Er bare tenkelige hypoteser som sagt. Ikke noe påstander. Men klart det er smart å se litt utenfor boksen fra ektepakt og skilsmisse iblant. Trenger ikke drepe sin kone bare fordi hun skulle skille seg vet du. Men kan hende.

Jeg har det åpent at TH kan være skyldig. Men gjenstår å se om de har noe på han. Har ikke sett noe enda. Er derfor jeg har mistet troen på at han er skyldig.
Vi får se.

Jeg er åpen for andre hypoteser selvsagt, men de fleste her henger ikke på greip.
Citera
2020-07-26, 01:17
Medlem
Citat:
Ja skilsmisse er vanlig og utrolig mange skiller seg. Ingen grunn til drap av den grunn slik jeg ser det nå. Plutselig har det blitt slik at bare det var antydning til skilsmisse så betyr det drap? De fleste ekteskap opplever perioder hvor man spekulerer i skilsmisse. Det er ikke uvanlig.

Det er ikke samme som at da må man drepe. Spesielt ikke for folk i 70års alderen. Det skjer vel aldri. Ektepakten er svært merkelig ja hvis man ser den helt isolert, men ikke så merkelig likevel når man ser bakteppet med utroskap. Den er såpass merkelig at det medfører sterk grunn til å sjekke TH nøye, men når det er gjort og de ikke finner bevis som er nok til skjellig grunn til mistanke engang(!). Da må de se en annen retning. De har dog kommunisert at drapsteori er styrket. Så spørs det bare hvem som er den skyldige. Jeg tror ikke det er TH.

Å true den ene datteren med sin familie på den måten som gjøres er også meget spesielt. Det har ingenting med ektepakt å gjøre isåfall. Her er det også en GM som mener det er på sin plass å skape stor frykt i familien til datter nr 2. Har skilsmisse noe å gjøre med det og mener politiet?

Det foreligger heller ingen grunn for AE til å gjøre seg til stor-kriminell slik jeg forstår det. 50 års ekteskap og å flykte i 70 års alder og drive brutal utpressing mot TH i etterkant? Og at til og med alle tre barn skulle være med på slik kriminalitet sammen med AE? Da er det mer sannsynlig at TH dro med luftballong hjem fra Futurum og kommuniserte med røyksignaler til medsammensvorne.

Noen som kjenner identiteteten på kidnapperne som kidnappet den personen som endte opp med å gjemme seg og redde seg ved å komme inn i Hagens ulåste bolig på natten. Kan det være en hevn fra deres side? Hadde mannen til den datteren som ble nevnt et anstrengt forhold til Hagens familie pga økonomi, var det slik at noen manglet penger, noen av barna eller familien totalt (inkl. ektemenn)?
Citera
2020-07-26, 01:18
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Er det BB som hjelper TH å skrive lange eposter til politiet?

Enten han eller VE som får skylda for det tror jeg, tror mest på att TH sjøl skriver dem men att han på papiret får hjelp av noen som synes det er greit att TH gjør dette
Citera
2020-07-26, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Noen som kjenner identiteteten på kidnapperne som kidnappet den personen som endte opp med å gjemme seg og redde seg ved å komme inn i Hagens ulåste bolig på natten. Kan det være en hevn fra deres side? Hadde mannen til den datteren som ble nevnt et anstrengt forhold til Hagens familie pga økonomi, var det slik at noen manglet penger, noen av barna eller familien totalt (inkl. ektemenn)?

Hevnet de seg på feil person da ? Det var TH som vitnet så langt jeg vet.
Citera
2020-07-26, 01:20
Medlem
Citat:

Vi får se.
Sønnens kjæreste virker ganske så normal, hvis det finnes et begrep som definerer det...bor til og med i en leilighet som tidligere var registrert på sønnen.
Ellers enig i at den FB- siden kunne gitt næring til mangt et psykolog- seminar...
Citera
2020-07-26, 01:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jeg kan gå for teorien om du bytter ut barna med en hjelper, altså ikke RU men en annen...
eneste av barna som kan ha hatt en innblanding i mine øyne er sønnen, men langt fra på samme måte som mange andre tenker, jeg tror han kan ha rotet med tlf samtalen med mora, enten mere trøtt en han forklarte, hatt handsfree kobla så samtaler automatisk ble tatt eller noe anna tilsvarende og derfor hatt som han vell har hvært inne på i forklaringer dårlig samvittighet ettersom han ikke husker samtalen med mora ( i forklaringer hvar det vell mere att han hvar småsur på grunn av han våkna av samtala) å på grunn av dette kansje hvar litt lett å lede inn på hva siste samtalen inneholdt...
Utifra de opplysninger vi har er det vanskelig å plassere sønnen alene i dette bildet uten også å se på familien som helhet.

Jeg tror det nettopp er dette som gjør saken så kompleks, at det utenkelige i denne familien er tenkelig.

Hver og en av barna og TH for seg går ikke opp, men tar man med alle ser man at de gir seg selv og hverandre alibi gjennom hele denne dagen.

D2 er den eneste som ikke er nevnt, noe jeg tror skyldes at hun var fysisk tilstede i huset.

Alle er avhengige av hverandre, ryker en ryker alle.
Citera
2020-07-26, 01:31
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Utifra de opplysninger vi har er det vanskelig å plassere sønnen alene i dette bildet uten også å se på familien som helhet.

Jeg tror det nettopp er dette som gjør saken så kompleks, at det utenkelige i denne familien er tenkelig.

Hver og en av barna og TH for seg går ikke opp, men tar man med alle ser man at de gir seg selv og hverandre alibi gjennom hele denne dagen.

D2 er den eneste som ikke er nevnt, noe jeg tror skyldes at hun var fysisk tilstede i huset.

Alle er avhengige av hverandre, ryker en ryker alle.

Tror heller att HHB2 ikke er med i det tlf jaget den dagen ligger i samme som att bare hun ble nevnt i brevet fra "kidnapperene"
har enda ikke sett et eneste tegn på att noen av barna er inneblandet bevist her...
å se att folk i seg sjøl er troende til hva som helst er greit, men her tror jeg som sakt det ikke gjelder hele den gjennlevende familien, kun TH
Citera
2020-07-26, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Sønnens kjæreste virker ganske så normal, hvis det finnes et begrep som definerer det...bor til og med i en leilighet som tidligere var registrert på sønnen.
Ellers enig i at den FB- siden kunne gitt næring til mangt et psykolog- seminar...

Ja bilder som disse er ihverfall ørlittegrann spesielle i en slik kontekst:

- tre utstillingsdukker uten hode
- et skjelett sammen med to friske jenter
- en lang rekke med korsfestelser med noe som ser ut som kvinner som henger på korsene
++

Hver sin smak.
Citera
2020-07-26, 01:34
Medlem
Citat:
Kun D2 nevnt i trusselbrevet:

Jeg ser kun to grunner til at bare hun er nevnt i brevet:

1. Hun skrev brevet selv.

2. Hun foreslo for skribenten at hun kunne «ta en for laget». Et felles prosjekt.

Hadde TH skrevet brevet alene ville alle barna vært nevnt.

Hadde noen utenfra skrevet brevet ville også alle barna blitt nevnt.

Hadde en av de andre barna stått bak brevet alene, ville minst to av barna blitt nevnt.

Uenig. Jeg tolker det heller som at den ene datteren ble nevnt for å rette mistanken mot nærmiljøet og den forrige kidnappingshendelsen der datteren kjente den mannen som flyktet inn i Hagens hus på natten. De viser at de har kunnskap om familien også. Hvis det for eksempel var en i denne datterens tidligere krets, ville det ikke være så rart at de never henne. Jeg aner ikke hvordan mannen hennes er og om de har fiender eller om mannen kunne vært med på noe slikt, men det er vel heller usannsynlig. Blir forvirret av betegnelsen hhb1, er det hestejenta? er det hhb2 som er presten og gift med australieren. skal denne presten skilles? det må da være et gigantisk nederlag.
Citera
2020-07-26, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg tror fortsatt mest på min egen teori.

Dette var en kidnapping, som ble begått av amatører, som ikke hadde verdens største omløp i hodet.
Det gikk fullstendig galt.
TH gikk til politiet.
AEH døde.
Kryptorigget var overhode ikke forberedt for kidnapping.
Heldigvis for amatørene, kikket aldri idiotpolitiet i amatørenes retning.

Dessverre er det garantert ingen amatører som står bak. De har lykkes så langt. Du er en av de som bidrar med svada og det er slitsomt. Man vet at politiet ønsker å finne løsningen og mener å ha nok holdepunkter for at TH står bak. Er det noen som har info som sier noe om hvor lengde gjerningsmenn kan ha oppholdt seg i huset? For det er ganske avgjørende for om det kan være ukjente kidnappere som opererer i egen regi eller om de er bestilt. Vet vi om alle barna har solide alibi for 31. oktober 2018?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in